Autokeuring - elektronisch probleem

Lenfer

New member
Ok, het zit dus zo:

Rij met een Skoda Kamiq uit 2020.

Ik moet volgende week naar de keuring. Ik heb nu geregeld het EPC-lampje dat aanspringt bij start wanneer het vochtig is (auto staat buiten). Heb dit laten uitlezen door een hobbyist en is een sensor aan het linkse voorwiel, waar dus hoogstwaarschijnlijk iets niet 100% waterdicht is.

Wat zijn mijn opties? Keuring uitstellen en over datum gaan tot ik het kan laten herstellen?

Gewoon gaan in de hoop dat als ik eerst warmrijdt/door convectie het weg is? Als wat doorrijdt gaat bij een herstart die waarschuwing wel weg namelijk.

Of kijkt men op de keuring enkel naar de mechanisch zaken?
 
Het is sowieso stom om met een "koude" auto naar de keuring te gaan, dus inderdaad, goed warmstoken en hopen dat het weggaat (probeer dit eerst uit hé).

EPC lampje is een globale foutmelding, en ze zijn sinds recent zeer streng op dat soort zaken, dus de kans dat je mag terugkomen gaat niet verwaarloosbaar zijn. Op z'n minst een waarschuwing.
 
Bij mij brand regelmatig het lampje van motorstoring (oranje) …auto geeft dan foutmelding ivm met motorregeling .
Ben ervoor naar de garage geweest en de garagist heeft gezegd dat dit geen kwaad kon (is ivm met luchtregeling van den inlaat ) .
Naar controle geweest zo en dat staat gewoon op het verslag als zijnde in het oog te houden . ;)
Staat er nu voor den eerste keer op maar rij nu zo al een paar jaar rond (dat komt en gaat en het ergste wat er kan gebeuren is dat de auto ietsje meer gaat verbruiken . ;) )
 
Motorstoringslampje kan geen kwaad .

EPC wel denk ik omdat dit eventueel de veiligheid kan ik gevaar brengen.

Als je SRS brand dan is dit zeker afkeur
 
Wel, gisteren naar de keuring geweest. Door de regen bleef EPC branden dus weinig aan te doen, en ook direct tegen de persoon van de keuring gezegd wat ik in mijn eerste post schreef. Antwoord: "ah ja maar een sensor ofzo, als dat niet voor de veiligheid is mogen wij u daar spijtig genoeg niet voor afkeuren haha". Wel enige geruststelling, ook al kan EPC daar wel wat mee te maken hebben.

Even bang afwachten en gewoon groene kaart zonder enige opmerking. Had het niet verwacht maar een meevaller.
 
Terug
Bovenaan