Auto verkopen (export)

Den Deze

Active member
Wegens de komst van een bedrijfswagen verkoop ik mijn auto.
Ik krijg eveneens ook biedingen uit NL, maar ik heb echter geen ervaring met de 'export' van een auto.
Loopt deze verkoop zowat gelijk als eentje in België zelf? Of moeten er aan meerdere zaken voldaan worden?

Keuring voor verkoop is verplicht (moet nog uitgevoerd worden, is op afspraak); is dit nog steeds geldig voor export? :)
 
Export naar nederland?
Overbodig

De koper in nl moet daar zoiezo naar de keuring om hem te kunnen inschrijven,want met een roze papier van hier zijn ze niets

Ik heb 2 jaar geleden mijn EK4 verkocht aan een nederlander dus ik weet het.
 
Ik verkocht vorig jaar cx5 en nu xc 40. Ik heb voor beide wagens keuring voor verkoop hier in België gedaan. Volgens mij was dit nodig.
Je kan het specifiek opzoeken op site van RDW. Misschien dat de Nederlandse kopers meer vertrouwen hadden in recente keuring? Succes met de verkoop.
 
Ik verkocht vorig jaar cx5 en nu xc 40. Ik heb voor beide wagens keuring voor verkoop hier in België gedaan. Volgens mij was dit nodig.
Je kan het specifiek opzoeken op site van RDW. Misschien dat de Nederlandse kopers meer vertrouwen hadden in recente keuring? Succes met de verkoop.

Voor verkoop in België is dit inderdaad verplicht, maar voor verkoop aan iemand uit NL niet denk ik. Nieuwe aanvraag voor inschrijving heeft daar geen nut (gezien het daar anders verloopt dan hier)
 
Voor verkoop in België is dit inderdaad verplicht, maar voor verkoop aan iemand uit NL niet denk ik. Nieuwe aanvraag voor inschrijving heeft daar geen nut (gezien het daar anders verloopt dan hier)
Dat zou verklaren waarom bij sommige wagens op AutoScout24 'enkel voor export' staat. Ze willen/kunnen hem gewoon niet keuren voor verkoop.
 
Het enige wat eigenlijk verplicht is in België is het overhandigen van een Car-pass bij een verkoop tussen particulieren onderling (ook naar NL in dit voorbeeld) en handelaar naar zijn/haar klant. Bij verkoop tussen handelaren of particulier naar handelaar is dit niet vereist.

Je kan echter, enkele uitzonderingen nagelaten, geen tweedehandse wagen inschrijven zonder aanvraag tot inschrijving die komt via de tweedehandskeuring. Daar komt dan meteen ook de car-pass bij. Maar je kan dus perfect een wagen verkopen zonder tweedehandskeuring, je spreekt onderling af wie deze gaat doen. Als zou ikzelf ten zeerste aanbevelen geen tweedehandswagen te kopen zonder dat die een tweedehandskeuring heeft doorlopen.
 
Nu je dat zegt v d car-pass.

Ik had al een andere wagen op het oog bij een handelaar.
Trouwens niet een specifiek merkhandelaar.
Die kon via mijn chassisnummer v d wagen die ik aan de nederlander verkocht een carr-pass tot mn laatste keuring afsdrukken op zijn pc.
Wel zwart-wit maar alle gegevens en kilometerstanden stonden daar op
 
Ja, de professionelen hebben toegang tot de databank, maar de officiële car-passen worden uitgereikt door de keuringsstations.
Die staan dan ook op een papier met zegel.
 
Terug
Bovenaan