Auto verkopen (export)

Den Deze

Active member
Wegens de komst van een bedrijfswagen verkoop ik mijn auto.
Ik krijg eveneens ook biedingen uit NL, maar ik heb echter geen ervaring met de 'export' van een auto.
Loopt deze verkoop zowat gelijk als eentje in België zelf? Of moeten er aan meerdere zaken voldaan worden?

Keuring voor verkoop is verplicht (moet nog uitgevoerd worden, is op afspraak); is dit nog steeds geldig voor export? :)
 
Export naar nederland?
Overbodig

De koper in nl moet daar zoiezo naar de keuring om hem te kunnen inschrijven,want met een roze papier van hier zijn ze niets

Ik heb 2 jaar geleden mijn EK4 verkocht aan een nederlander dus ik weet het.
 
Ik verkocht vorig jaar cx5 en nu xc 40. Ik heb voor beide wagens keuring voor verkoop hier in België gedaan. Volgens mij was dit nodig.
Je kan het specifiek opzoeken op site van RDW. Misschien dat de Nederlandse kopers meer vertrouwen hadden in recente keuring? Succes met de verkoop.
 
Ik verkocht vorig jaar cx5 en nu xc 40. Ik heb voor beide wagens keuring voor verkoop hier in België gedaan. Volgens mij was dit nodig.
Je kan het specifiek opzoeken op site van RDW. Misschien dat de Nederlandse kopers meer vertrouwen hadden in recente keuring? Succes met de verkoop.

Voor verkoop in België is dit inderdaad verplicht, maar voor verkoop aan iemand uit NL niet denk ik. Nieuwe aanvraag voor inschrijving heeft daar geen nut (gezien het daar anders verloopt dan hier)
 
Voor verkoop in België is dit inderdaad verplicht, maar voor verkoop aan iemand uit NL niet denk ik. Nieuwe aanvraag voor inschrijving heeft daar geen nut (gezien het daar anders verloopt dan hier)
Dat zou verklaren waarom bij sommige wagens op AutoScout24 'enkel voor export' staat. Ze willen/kunnen hem gewoon niet keuren voor verkoop.