Atomfall

:rolleyes: oei niet echt veel positieve reacties hier. Heb me deze vandaag gaan uithalen samen met AC Shadows... Van wat ik op youtube heb gezien zag het er toch goed uit? Zal deze week nekeer zelf spelen en mijn mening hier dan komen plaatsen.

Dat Atomfall helemaal geen aandacht krijgt is toch niet terecht hoor.
Nu een 12-tal uur ver in de game en tot nu toe niks negatiefs gezien. Draait vlotjes, grafisch mooi, geen popup's noch framerate issues. Mooie build van de wereld/ maps. Het gebruik van Britse dialecten is soms wel funny maar laat het wel authentiek aanvoelen.
Gameplay gewijs heb je tal van mogelijkheden richting difficulty. Je kan het jezelf zo makkelijk of moeilijk maken zoals je zelf wilt. Zowel qua combat, survival, research heb je verschillende instellingen. Ik vind dat wel fijn die opties. Ik had nu bvb niet veel zin in stevige combat maar wou gewoon wat ontdekken en onderzoeken. Wil je niet bij het handje gehouden worden bij de research dmv snel een waypoint te krijgen of meteen een tip te zien verschijnen eens je enkele leads gevonden hebt. Allemaal in te stellen.
Storywise zit het ook goed. Veel is verbonden met elkaar. Vind je een bepaalde lead niet door bvb een npc vermoord te hebben zal je meestal ergens anders nog wel wat vinden.
Combat is beetje basic. Melee heeft normal hit, heavy hit en een kick. That's it. Maar je moet toch geen 3-4 vijanden tegelijkertijd proberen aanpakken.
Het is geen FO vervanger noch kloon. By far een lightversie van de grote kleppers. Maar ik vind het toch meer als voldoende.
Persoonlijk minpuntje: Backpack inventory is wel erg beperkt. Er is nog een 2e storage maer niet altijd even makkelijk bereikbaar.
Quality of life tip: Je hebt een optie dat je square niet ingedrukt hoeft te houden bij een actie.
Ik geef het een 8/10

Ik denk dat het probleem is dat er teveel andere games uit zijn die net iets meer interesse hebben en dat deze daardoor "vergeten" wordt.

3 juni een expansion.

Drawing on the folk horror elements of the game for inspiration, the story expansion is set on Midsummer Island. To cross to the island players must talk to the boat-keeper who can be found on the jetty in Wyndham Village. He will give you information about the island as well as your first Lead.

“Midsummer is located close to the Windscale Atom Plant and as a result the levels of infection in both the people and environment are higher than on the mainland,” explained Rebellion Developments head of design Ben Fisher. “You are going to meet new enemy factions including pirate bandits and infected druids. To help you survive there are new weapons to be found on the island including a devastating Blunderbuss shotgun, a new bow, cutlass, daggers and the Beekeeper’s Staff. You will also be able to acquire new skills which will aid you on your quest as well as an upgraded metal detector which will enable you find even more loot caches.”

The Leads you uncover in “Wicked Isle” will open a variety of story treads, some of which create new potential endings for the main Atomfall game.

Cool, kijk ik wel naar uit. Prijs geweten?
Base game ondertussen bijna platinum. Nog 1 einde en wat opkuis.
Wel volledig opnieuw want foutje gemaakt in mijn saves waardoor ik een item mis om dat einde te halen.

€19,99.

Ook wie de game speelt via Game Pass zal moeten betalen voor de DLC.
Heb je de Deluxe Edition - upgraden kan voor €24,99 - is de DLC inbegrepen.

Terug
Bovenaan