Strategy PC Ara: History Untold

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
ara.png


release: eind 2024
genre: strategy
dev: Oxide Games

Turn-based grand strategy.

Build a nation and lead your people throughout history to the pinnacles of human achievement as you explore new lands, develop arts and culture, conduct diplomacy, and go head-to-head with your rivals to prove you are the greatest ruler ever known.

Featuring both familiar and innovative gameplay mechanics, Ara: History Untold delivers an evolution in historical grand strategy with no pre-set paths to victory, leading to endless possibilities. Your choices will define the world you create, your experience, and your legacy

 
Deze verdient een bump!

Ik heb de insider pre-alpha kunnen spelen afgelopen zomer en het zit goed!

Als ik de developer inside gisteren goed verstond kan je qua gameplay vooral een Civilization verwachten zonder het turn-based gegeven.
Je hoeft geen oorlog te voeren om te winnen. Ze werken met een prestige systeem waarbij je punten kan verdienen op allerhande manieren. Zo zijn er oa 'architectural sites' (Wonders van uit Civ).
Ik ben alvast zeer benieuwd om aan de slag te gaan en vermoed dat dit een spel is waarin ik wel is wat uren zou kunnen slijten.

De reden trouwens dat er wel wat leentjebuur wordt gespeeld bij Civilization is omdat 4 van de 5 oprichters van Oxide games afkomstig zijn van Firaxis.

Jammer dat deze hier weer compleet genegeerd wordt.
@Goldrusher , release mag je ook aanpassen naar 'fall 2024'. Was voor mij de grootste ontgoocheling gisteren dat er nog zo lang moet gewacht worden.

Nog mensen hier die van plan zijn om deze te spelen?
 
Laatst bewerkt:
Zal deze ook wel spelen. Speel graag zo een gengre.
Mijn grootste droom is wel dat er een nieuwe Rome city builder uit zou komen met alle toeters en bellen.
 
Terug
Bovenaan