Programming Angular probleem

Prior

Member
Dag allen,

ik ben van het weekend eens begonnen aan een Angular project met een C# Web API. De opgave komt van een challenge die ik aangevraagd heb per ChatGPT:

- link screenshot 1
- link screenshot 2

Ik heb Angular niet gezien op school, dus ik volg online (video) tutorials, maar ik volg dit niet helemaal maar ik gebruik mijn eigen insteek.

Voor zij die hun mening even kunnen geven wat eventueel beter kan, kan je het volledige project downloaden op:
GitHub
Dit zou moeten runnen in Visual Studio 2022 na download project. Dit is een ASP.NET Core with Angular project.

Mijn probleem ligt als ik een Task (object) wil verwijderen in Angular, als je in de homepage op "Delete task" klikt en daarna op een Guid string. De value vanuit 'task.id' tussen de parentheses, {{dubbele brackets}} wordt niet aanvaard in de Delete methode. Normaal zou achter 'api/Tasks/' een Guid string moeten staan.
delete.png


Mijn probleem zit in de (click) functie van de button-tag, {{task.id}} wordt incorrect doorgegeven aan de url https://localhost:7025/api/Tasks/' + guid
click.png


Iemand die mij kan helpen?
 
Ik heb het ondertussen opgelost, dit mag gesloten worden.

Ik heb de knop om de taak te verwijderen in het details-task component gestoken omdat daar de guid meegeleverd wordt in de url routing en zo kan ik die guid gebruiken.
 
Angular is al even geleden en al zeker nooit met C# gebruikt, maar volgens mij hoef je de curly braces niet te gebruiken bij (click). HTML attributen met ronde haken rond worden dynamisch gemaakt.

Dus:
Code:
(click)="deleteTask(task.id)"
 
Terug
Bovenaan