Advies laptop

Fabke

Active member
Ik moet overschakelen van m'n desktop pc naar laptop. (Wegens samenwonen bij m'n vriendin en ze jammer genoeg geen plaats heeft voor een desktop pc).

K ben nooit echt voor een laptop geweest, maar k heb geen keuze.. en zonder pc zie ik niet zitten.

Een desktop pc kocht ik altijd bij tones. (Goede dienst na verkoop en denk dat iemand van een pc winkel meer afweet van pc's dab iemand van de mediamarkt).

K ga deze namiddag eens kijken wat ze me aanraden maar wil graag eens jullie advies voor een laptop .

Ik vind dit moeilijker dan een desktop waar ik door tones zelf een pc in elkaar liet maken.

Prijs tussen de 1000 tot ongeveer 1500 euro.

Wil graag een laptop die toch 5 a 7 j meegaat. (Kan dit met een laptop?)

Gamen ga ik nog doen, maar wel veel minder (samenwonen). (en dan zou het eerder COD genres zijn)

Ik weet zelf nog niet of ik een 15 of 17 inch wens. M'n huidige pc heeft een 20 inch scherm, dat ga ik wel zien bij tones maar vermoed een 17 inch. (K denk dat 15inch wel klein is, maar de afstand tussen t scherm en laptopgebruiker is ook wel kleiner )

K weet niet of tones duur is betreffende laptops. Of dat ik toch m'n laptop zou moeten bij bijv mediamarkt (goedkoper? (Prijs kwaliteit)

Iemand die eens kan checken bij tones en me 1 of meerdere laptops kan aanraden tussen 1 de 1000 -1500 euro.

Bedankt

En ben je nu vanmiddag daar geweest? Ben wel eens benieuwd wat ze aangeraden hebben met die lijst van vereisten. 17" is zowiezo al meer een nichemarkt. Een laptop kan perfect 5+ jaar meegaan, maar een gamelaptop die 5+ jaar later nog relevant is dan zal je toch je budget een stuk moeten optrekken.

Heb je echt geen plaats om ergens een klein tafeltje met extern scherm te zetten? Dat maakt al een wereld van verschil natuurlijk.

K ben er geweest en dit hebben ze me aangeraden:

- LENOVO LEGION 5 81Y600D6MB 15.6 FHD 120HZ I7-10750H 16GB 1TB RTX2060 (raadde hij me aan)

-gf65 10sdr698be (vind ik niet terug op hun site)
(Deze raadde hij me ook aan, met extra ssd schijf van 1000 gb : https://www.tones.be/nl/article/133703)
Het lichtgevend toetsenbord vind ik minder.

-deze verkopen ze ook : (17inch)
lenovo-legion-y540-17irh-81q4 maar vind deze niet op hun site (ik vind dit op Google (weet niet of er een verschil is omdat deze hier eindigt met 001cmh)
https://tweakers.net/pricewatch/1425450/lenovo-legion-y540-17irh-81q4001cmh/specificaties/
(Maar z'n verkeer tussen de 2 legion ging naar de andere die wat duurder was, 149 e duurder)

-MSI 75 STEALTH 9s (vind ik ook niet op hun site) (17 inch) (wel + 1500 euro)

Als ik deze niet terug kan vinden op hun site is dit omdat ze de laatste stuks zijn en ze de nieuwe modellen binnenkort beschikbaar zijn?

Verkoper vertelde dat de legion lenovo een plastiek omhulsel is (kan bekrast worden, wat minder stevig) Maar dat t wel een goede laptop is.

Een grote gamer ben ik nu ook niet meer, omdat ik teweinig tijd maar wil graag een deftig laptop die bijv de laatste battlefield of COD aankan. En 25% van je ssd moet je vrijhouden.

Ik zie op site van tones dat er nieuwe laptops verwacht worden. Mssn nog wachten tot die nieuwe laptops beschikbaar zijn.

Wat zijn de betere grafische kaarten? Hij sprak van gtx en rtx, maar t was veel info in 1 keer. En dan heb je nog # versies van gtx en rtx.

GTX 1660Ti, RTX 3060,...

Wat vinden jullie van de laptops die hij aanraadde?
Thx

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan