Advies 2dehands (4000€) met ruimte voor rolstoel

Gurkentopf

New member
Ik heb wat info en tips nodig.

Ik ben op zoek naar een tweedehandswagen met een beperkt budget (3000-4000 EUR). Ik zal regelmatig mijn moeder moeten rondrijden en zij heeft een handicap. Het belangrijkste is dat er met gemak een rolstoel in de koffer kan (zonder zetels neer te klappen) en dat het instappen kan gebeuren door zich gewoon in de stoel te laten zakken (dus geen wagens die iets hoger zijn).

Ik heb mijn zoektocht dus al beperkt tot stationwagons en dingen zoals Peugeot Partner.

Dit zijn mijn vragen: heeft iemand nog tips van modellen die ik over het hoofd zie? Ik weet dat er wagens zijn met een koffer die groot genoeg is, maar meestal moet je de rolstoel dan nog over een drempel heffen, bij stationwagons is de overgang plat, wat veel makkelijker is.

Door mijn beperkt budget ga ik sowieso toegevingen moeten doen qua leeftijd, uitrusting en kilometers. Zijn er merken waar ik zeker van moet wegblijven als ze meer kilometers hebben? En zijn er merken die ik zeker nog kan overwegen met méér kilometers?

Ik ben content als ik nog 2-3 jaar uit de auto kan halen, maar in de tussentijd wil ik wel een betrouwbare dagelijkse wagen.
 
Een vriendin van mij haar dochter zit in een rolstoel, die is nu overgestapt op het klassieke "kangoo-model" waarvan alle grote merken wel een versie hebben zij vindt het een absolute verademing (komt van een KIA sportage) want de dochter kan veel makkelijker in de auto nu en door de verhoogde koffer kan ze de rolstoel rechtop in de koffer zetten ipv te moeten neerleggen omdat de achterruit schuin is.
 
Terug
Bovenaan