Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Schietincident op Trump rally, Trump neer, status onbekend.
Cnn liveblog.

Secret Service rushes Trump off stage after he falls at rally​

Secret Service agents rushed former President Donald Trump off the stage after he fell to the ground at a rally in Butler, Pennsylvania.
Loud bangs were heard before Trump fell. Agents then helped him stand, and he had blood on his face. He was yelling back to the crowd and raised his fist. He was then taken to a vehicle and evacuated from the scene.
This is a breaking story and will be updated.

Incident was op de terreinen van de Butler County Farm Show in Pennsylvania. Twee life support helikopters (equivalent van MUG-helikopters) nu onderweg naar daar. Mogelijks nog slachtoffers in het publiek ook.

Trump lijkt lichtgewond te zijn op de filmpjes en zag er nog strijdvaardig uit. Benieuwd wie de dader is. Zal ongetwijfeld nog impact hebben op de campagne.

Slechte schutter precies. Je zit dan in de positie om een clean schot af te vuren en dan mis je gewoonweg? Vreemd.

Niet dat ik wou dat het raak was voor alle duidelijkheid.

Victim blaming laten we ook nu achterwege.
You reap what you sow… slecht nieuws voor de verkiezingen wel.

You reap what you sow… slecht nieuws voor de verkiezingen wel.
Wat voor ne belachelijke victim blaming is dat man.

Iemand wordt beschoten en het is nog de fout van degene die beschoten wordt.
Ongelooflijk hoe fel verdraaid uw wereldbeeld kan zijn als dit uw reactie is.
Een presidentskandidaat is net beschoten geweest en gij komt hier af met "eigen schuld, dikke bult.
Jammer dat em 't nu de verkiezingen gaat winnen."
Tis te hopen dat de moderatie u hier met uw klikken en klakken vanaf gooit.
Dit is gewoon verheerlijking van geweld en victim blaming tot in het extreme.

Wat voor ne belachelijke victim blaming is dat man.

Iemand wordt beschoten en het is nog de fout van degene die beschoten wordt.
Ongelooflijk hoe fel verdraaid uw wereldbeeld kan zijn als dit uw reactie is.
Een presidentskandidaat is net beschoten geweest en gij komt hier af met "eigen schuld, dikke bult.
Jammer dat em 't nu de verkiezingen gaat winnen."
Tis te hopen dat de moderatie u hier met uw klikken en klakken vanaf gooit.
Dit is gewoon verheerlijking van geweld en victim blaming tot in het extreme.
Ik zou er niet van schrikken dat er véél mensen dit voelen hoor.
Ook dat het opgezet spel zou zijn, Trump en USA geschiedenis kennende is het niet ver gezocht. (Ik hoop/denk dat het niet zo is voor alle duidelijkheid)

Crazy times.

Slechte schutter precies. Je zit dan in de positie om een clean schot af te vuren en dan mis je gewoonweg? Vreemd.

Niet dat ik wou dat het raak was voor alle duidelijkheid.
Zou gij raak schieten?
Tis sowieso al geen pro want die mikken niet op het hoofd. Aim small..

Ik zou er niet van schrikken dat er véél mensen dit voelen hoor.
Ook dat het opgezet spel zou zijn, Trump en USA geschiedenis kennende is het niet ver gezocht. (Ik hoop/denk dat het niet zo is voor alle duidelijkheid)

Crazy times.
En dan denken dat de MAGA crowd voornamelijk de complotdenkers zijn.

Ik vraag mij nu af in hoever die “Trump is a danger to our democracy” retoriek een effect had op dit gebeuren en dat men dat thema uit de ether gaat halen (ads, talking heads, etc..)

Hij is effectief een gevaar dus hopelijk leidt dit niet tot zelfcensuur. Niet dat eender wie hem nog iets in de weg kan leggen. Trump heeft nu praktisch een gouden ticket en vrijgeleide om amerikaanse democratie te ondergraven.

Terug
Bovenaan