Aankoop 2de handswagen automaat waar op letten

Kennaah

Active member
Zoals de titels al aangeeft.

Mijn broer wil binnekort zijn eerste wagen aankopen, een 2de hands automatic om mee te leren rijden.
Heeft 20 uur rijles met automaat gedaan (wrm doet er niet toe).

Nu gaan we dus binnekort samen kijken naar 2de hands wagen.
Waar letten wij het beste op prijs kwaliteits gewijs?

Ik denk dan aan welke km stand is nog acceptabel om ni na 1 jaar uw spaargeld aan een garage te geven.
Zijn er betrouwbare autoverkoop zaken (niet particulier)? Cadoen? Beerens?
Wat zijn zaken die leken best weten op voorhand?
Etc?
 
Zoals de titels al aangeeft.

Mijn broer wil binnekort zijn eerste wagen aankopen, een 2de hands automatic om mee te leren rijden.
Heeft 20 uur rijles met automaat gedaan (wrm doet er niet toe).

Nu gaan we dus binnekort samen kijken naar 2de hands wagen.
Waar letten wij het beste op prijs kwaliteits gewijs?

Ik denk dan aan welke km stand is nog acceptabel om ni na 1 jaar uw spaargeld aan een garage te geven.
Zijn er betrouwbare autoverkoop zaken (niet particulier)? Cadoen? Beerens?
Wat zijn zaken die leken best weten op voorhand?
Etc?
Begin mssh eerst eens met budget, regio en welke wagen hij juist zoekt. (Break, hatchback, sedan....) en misschien of hij nog bepaalde zaken heeft die hij echt wil.
 
Zoals de titels al aangeeft.

Mijn broer wil binnekort zijn eerste wagen aankopen, een 2de hands automatic om mee te leren rijden.
Heeft 20 uur rijles met automaat gedaan (wrm doet er niet toe).

Nu gaan we dus binnekort samen kijken naar 2de hands wagen.
Waar letten wij het beste op prijs kwaliteits gewijs?

Ik denk dan aan welke km stand is nog acceptabel om ni na 1 jaar uw spaargeld aan een garage te geven.
Zijn er betrouwbare autoverkoop zaken (niet particulier)? Cadoen? Beerens?
Wat zijn zaken die leken best weten op voorhand?
Etc?
DEX is zeer betrouwbaar. Wij hadden na 2 maanden 8000€ kosten aan de motor in garantie en ze hebben daar geen 1 keer moeilijk over gedaan. We moesten hem zelfs ook bij een officiële BMW verdeler laten herstellen.
 
DEX is zeer betrouwbaar. Wij hadden na 2 maanden 8000€ kosten aan de motor in garantie en ze hebben daar geen 1 keer moeilijk over gedaan. We moesten hem zelfs ook bij een officiële BMW verdeler laten herstellen.
Idd, vriendin haar auto komt ook van daar (Dex Ieper) en alles gewoon 100% volgens afspraak en beloftes. Veel kans dat een volgende ook van daar komt.
 
Je moet er geluk mee hebben, zo simpel is het.

Ik heb 2x een Ford gekocht (heel tevreden van, de enige mensen die ik ken die met automatique reden, was allemaal met een Ford!). En de jongste van de 2 (beide 60-80.000km maar ouder dan 10j) heeft me vlot 2000 euro meer aan herstellingen gekost dan de oudste, beide hebben 3j meegegaan, voor beide net geen 2000 euro betaald, maar dat is 15j geleden ondertussen.

Als het betaalbaar is, ga voor een jonge tweedehands en full omnium verzekering.
Indien niet betaalbaar: ouder bakske van 3000-5000 euro waarbij je niet spontaan begint te huilen als je je eerste krassen en blutsen rijdt 😁

Best via een officiële garage én Google reviews en die op Facebook lezen.
 
Vermijdt vooral automaten met dubbele koppeling zoals de EDC van Renault, DSG/S-tronic bij VAG maar vooral Ford Powershift. Allemaal geen probleem in leasing maar als privé aankoop is de kans dat er problemen komen na de garantie periode echt reeël.
 
Terug
Bovenaan