3050 of 3060 RTX? Nieuwe pc build

Elfish

Member
Mijn 27" LG monitor IPS LED is een 1080p maximum reso met FreeSync.
Dus hoe presteert een 3050 vs 3060 RTX?
De prijs van een 3050 vind ik persoonlijk aantrekkelijk.
Ik game nu nog op een i5 3570k en een 970 GTX graka. Time to upgrade mijn PC volledig denk ik.
Mijn budget is €1000 en een AMD CPU met gewone lucht cooling is voldoende hoop ik.
Enige suggesties zijn welkom aub.
 
Ik zou dan eerder een beetje bijleggen en een RX 6600XT kiezen van AMD. Ga je wat langer mee kunnen doen. Zelfs op 1440p gamen als je ooit je scherm wilt upgraden.

Met dit systeem zal je wel een tijdje toekomen:

Samengesteld geweest bij megekko.nl.
Megekko.nl zelf assembleert geen systemen, dus als je dat zelf kan of iemand kent dat dit kan, bespaar je wel wat geld door losse onderdelen te bestellen.


Moest je toch liever een 6600 willen (ongeveer gelijk met de 3050).

 
Laatst bewerkt:
dank u man, maar ik heb nog nooit AMD 3D kaart gekocht
is dat ook met RTX?
assembleren kan ik zelfs :) altijd al gedaan
maar windows 11 of 10?
 
Laatst bewerkt:
dank u man, maar ik heb nog nooit AMD 3 kaart gekocht
is dat ook met RTX?
assembleren kan ik zelfs :) altijd al gedaan
maar windows 11 of 10?

Die AMD kaarten hebben geen Ray Tracing. Dat is toch vrij zwaar voor die midrange kaarten om te draaien op deftig fps. Dus heb je niet echt nodig.

Gaat vooral om voorkeur. Heb AMD en Nvidia gehad en ben van beide heel content geweest. Heb momenteel een Nvidia kaart en kan perfect FreeSync gebruiken.

Als je liever Nvidia wil, kan je deze kiezen:


Zou Windows 10 kiezen. Windows 11 heeft nog hier en daar wat kinderziektes. Het systeem is alleszins klaar voor Windows 11, dus je kan altijd upgraden nadien als het stabieler is. Sites genoeg om keys heel cheap te kopen.

Ik zie net dat ik de 2de build 2 maal heb gepost.
Heb het even aangepast naar de juiste.
 
Ik ga mijn voorkeur toch geven aan een 3060 RTX, mijn voeding is nog heel recent en evenwaardig aan uwe pc built. Bedankt voor de moeite. Enige voorkeur van merk type voor mijn graka? Daar zit ook 12 GB video geheugen op ipv 8 zoals de Ati.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mijn voorkeur toch geven aan een 3060 RTX, mijn voeding is nog heel recent en evenwaardig aan uwe pc built. Bedankt voor de moeite. Enige voorkeur van merk type voor mijn graka? Daar zit ook 12 GB video geheugen op ipv 8 zoals de Ati.
De 3060 is zeker een deftige kaart. Asus, MSI, EVGA, Inno3D, PNY zijn allemaal goede merken.

Best wel zien dat je een dual of triple fan kaart kiest. De triple fan koelt wel wat beter, maar kost soms wel wat meer.

Deze bvb: https://www.megekko.nl/product/1963...-GeForce-RTX-3060-VENTUS-3X-12G-OC-Videokaart
 
De 3060 is zeker een deftige kaart. Asus, MSI, EVGA, Inno3D, PNY zijn allemaal goede merken.

Best wel zien dat je een dual of triple fan kaart kiest. De triple fan koelt wel wat beter, maar kost soms wel wat meer.

Deze bvb: https://www.megekko.nl/product/1963...-GeForce-RTX-3060-VENTUS-3X-12G-OC-Videokaart

Btw ik zou tijdelijk een nieuwe SSD Sata moeten hebben voor mijne oude PC built, mijn SSD Sandisk 256 GB is fataal gecrasht.
Krijg die langs geen kanten meer aan de praat en via gewone HDD 3.5 SATA werken is pokke traag in opstarten vooral met windows 10.
512 GB of 1 TB is genoeg.

Dit is mijn huidige setup, gekocht in 2015 bij Alternate op de A12.

 
Btw ik zou tijdelijk een nieuwe SSD Sata moeten hebben voor mijne oude PC built, mijn SSD Sandisk 256 GB is fataal gecrasht.
Krijg die langs geen kanten meer aan de praat en via gewone HDD 3.5 SATA werken is pokke traag in opstarten vooral met windows 10.
512 GB of 1 TB is genoeg.

Dit is mijn huidige setup, gekocht in 2015 bij Alternate op de A12.


Zou een Crucial of Adata SSD kiezen dan.


 
Zou een Crucial of Adata SSD kiezen dan.


Merci voor alle hulp man!
IMGUR ligt plat, kan uwe gegeven pc built niet meer zien.
Heb je daar nog een backup van e-mailt die dan eens aub naar [email protected] door.
 
Bijkomende tip. Check via tweakers pricewatch waar je die 3060 uiteindelijk koopt.


Positieve ervaringen met Megekko, maar ze zijn zeker niet altijd de goedkoopste. :)
 
Bijkomende tip. Check via tweakers pricewatch waar je die 3060 uiteindelijk koopt.


Positieve ervaringen met Megekko, maar ze zijn zeker niet altijd de goedkoopste. :)

Ik ga doorsparen tot een budget van €2000 dan heb ik een deftige 4K gamerpc.
Momenteel enkel 2 SSD sata's in mijn huidig systeem steken.
Dit is mijn moederbord https://www.asrock.com/mb/Intel/Z77 Extreme4/index.nl.asp in 2015 aangekocht.
Mijn windows SSD was gecrasht en mijn 3.5" SATA start kei traag op waar nu windows 10 geinstalleerd staat.
Duurt enkele minuten nu vooraleer ik deftig die PC kan gebruiken na een opstart, met die SSD was dat enkele seconden maar.
 
Terug
Bovenaan