27” monitor PS5

fear of god

Active member
Crowdfunder FE
Yo, wat is op heden de beste gaming monitor voor de PS5?
Ik ken er niks van en zie door het bos de bomen niet meer.
 
Ik ben ook op zoek naar eentje wel 24", kan er nog niet aan uit wat voor paneeltype het beste zou zijn.
Mijn budget zal maximaal 250 euro zijn maar je hebt er al snel veel voor tussen de 200 en 300 euro
Het beste is dat het sowieso 144hz verversingssnelheid en een reactietijd van 1ms heeft.
Met dank aan Coolblue voor onderstaande info.

Verversingssnelheid: voor vloeiende beelden​

Gaming monitoren hebben een minimale verversingssnelheid van 60 hertz, wat prima is voor bewegende beelden. Zijn je eisen wat hoger en speel je games waarin beelden écht vloeiend moeten bewegen? Dan raden we minimaal 144 hertz aan. Hier zul je bij games als Battlefield of Call of Duty veel plezier van hebben. Wil je hier optimaal gebruik van maken, zorg dan wel dat er een krachtige videokaart in je pc of laptop zit.

Reactietijd: geen wazige beelden​

De reactietijd in milliseconden geeft aan hoe snel de pixels op je beeldscherm van kleur veranderen. Speel je snelle actiegames, dan wil je dat de reactietijd zo laag mogelijk is, liefst 1 of 2 milliseconden. Is deze te hoog, dan treedt er ghosting of motion blur op. Dit zijn benamingen voor een effect dat ervoor zorgt dat niet alle pixels even snel van kleur veranderen en een wazig beeld geeft.
 
Misschien belangrijk = op welke resolutie wil je op PS5 spelen? Welk budget wil je spenderen?

Het meeste high-end is een 4K monitor met minstens 1x HDMI 2.1 aansluiting om 4K in 120Hz te spelen maar dan ben je wel al minsten 750 euro kwijt ongeveer. (Zelf heb ik zo een oplossing = een Eve Spectrum 4K 144Hz monitor met 2x HDMI 2.1)

Wil je vooral budget een pak lager leggen dan is voor mij de belangrijkste vraag = speel je ook pc games met die monitor? Zo ja = zoek dan een Full HD van 144Hz = spotgoedkoop. Indien je geen pc games écht speelt zou ik in combo met een PS5 dan kijken naar een 4K 60Hz monitor want die zijn goed betaalbaar geworden & bijna alles games draaien op PS5 draaien max 4K 60Hz
 
wil je die voor pc ook gebruiken dan is Full HD echt wel te laag hoor, zeker in 27" formaat.
dan wil je minstens 1440p en ik zou persoonlijk voor 4K gaan zelfs.
 
Ik zou persoonlijk ook voor 27 inch 4K gaan met PS5 = 60Hz als het budget krapper is, 120Hz als je het beste wil.
PC-gaming = 24 inch Full HD dan maar is inderdaad laag.
1440p niet handig voor PS5 want je kan die resolutie nog steeds niet kiezen … in tegenstelling tot de Xbox Series
 
Ik zou persoonlijk ook voor 27 inch 4K gaan met PS5 = 60Hz als het budget krapper is, 120Hz als je het beste wil.
PC-gaming = 24 inch Full HD dan maar is inderdaad laag.
1440p niet handig voor PS5 want je kan die resolutie nog steeds niet kiezen … in tegenstelling tot de Xbox Series
Zorgen dat je een 1440p scherm koopt dat 4K herkent en downscaled naar 1440p.
Werkt perfect voor 1440p 60Hz te gamen. 120Hz is dan wel aan 1080p maar zo zijn er niet veel PS games.

Ik gebruik dit trouwens (voor PS5 en pc) : https://www.bol.com/be/nl/p/lg-27gp...h=ufVXR2cFFEWleQ-Nhv1MzA.2_14.15.ProductTitle
 
Ik heb deze sinds kort :


Zeer degelijk scherm was ook eerst aan het twijfelen om de LG850 te houden maar dan kwam deze Samsung voor 659€ bij bol te staan en kon het niet laten :)
Zo kan ik nog wel even verder met mijn consoles.
 
Blijk dat ik deze topic heb gevonden want zit met dezelfde vraag.

Ik wil meer en meer met men PS5 op een monitor gaan spelen.
Hij hing tot een paar manden geleden aan een 65inch 4K samsung tv met 120hz.
Nu wil ik uiteraard zeker dezelfde kwaliteit hebben op mijn monitor.
Echter ligt mijn budget maar rond de 300 € (in augustus trouw ik en dat kost al geld genoeg :)) .
Nu besfef ik dat ik ergens moet inbinden maar mijn vraag is waar.

Wat ik zeker wil hebben is een 27inch.
Maar wat kies ik dan ?
- 4K of niet
- 60hz of 120 hz
-1ms of hoger
- ...

Ik zie dat er een reeks is van LG (LG27U500 W) die 4K aanbieden, HDR10 en 5ms maar wel maar 60hz.
Deze monitor valt wel in mijn budget.
Is dit iets dat jullie aanbevelen of zijn er andere toestellen.

Ik zal ook wel eens wat pc games spelen op de monitor maar dit zullen nooit de hele zware games zijn gezien ik dit op PS5 blijf spelen.
Enkel Starfield wil ik wel spelen omdat deze voorlopig niet op PS komt (maar dit is maar bijkomstig.

Alvast bedankt voor de info
 
Terug
Bovenaan