2.0 Luidsprekers

Elegance

Active member
Ik ben opzoek naar 2.0 of eventueel 2.1 luidsprekers ik kom af van Bose Companion 2 Series II ,maar deze hebben al hun tijd gehad na 10+ jaar gebruik.

nu na wat opzoek werk ,ben ik terecht gekomen bij de volgende.
-SteelSeries Arena 3 2.0
-Edifier R1855DB

-Edifier R1700BT
-Razer Nommo 2.0
-
Creative GigaWorks T40 Series II
-Logitech Z407
verschillende modellen van Edifier.

En dan heb je nog degene die bluetooth ondersteunen ,is dat verstandig op en desktop PC? werkt dat goed ? totaal geen ervaring hier. maar minder kabels zou leuker zijn.

Max budget is 150 euro het zal gebruikt worden voor gaming ,en algemene PC gebruik.

Graag advies.
 
Laatst bewerkt:
Als je ze voor €150 kan vinden zou ik de Edifier R1855DB nemen. Ik heb vroeger een Logitech 2.1 setje (gelijk de Z407) gehad en de Creative gigaworks T40.

De T40 klinkt redelijk helder, maar sterke nadruk op bass en als je dit terugschroeft met die draaiknoppen, is het in mijn ogen nog steeds niet zo helder als andere sets.

De Z407: aparte subwoofer dus je zal meer gedetailleerde bass-klanken hebben, maar afhankelijk van je smaak kan dit een beetje overheersend zijn. Houd er rekening mee dat als je in een appartement met dunne muren woont ofzo, dit vrij rap uw buren kan gaan storen.

In mijn ogen is Edifier een partij die speakers maken die gewoon veel nauwkeuriger zijn (hoge, lage en middenklanken) en meer vermogen bieden in dezelfde prijsklasse dan andere partijen gelijk Creative of Logitech. Creative, Logitech, Razer, Steelseries zijn bedrijven die in het algemeen gericht zijn op gamers en niet gelijk Edifier of Polk of dergelijke die zich vooral richten op een zo goed mogelijke muziek-ervaring.
 
Ik gebruik sinds een tijdje de Edifier 2000Pro, en dit tot volle tevredenheid. Dat is een set die wel een heel pak boven je budget zit (nu niet meer verkrijgbaar, maar was rond de 440 euro/set), maar ben wel echt heel tevreden van dat merk. Voor gebruik in een kleine zaal voor een vereniging heb ik de nog duurdere 3000Pro (650 euro/set) gekocht, en die zijn fenomenaal.
Enig nadeel dat ik heb gevonden is het minuscule displaytje onder de luidspreker, wat de enige manier is om te zien of ze aanliggen… waardoor ze nu vaak blijven aanliggen als ik de PC niet gebruik.

Bluetooth verbinden werkt hier prima.
 
Ikzelf heb de Edifier S880DB, ook zéér tevreden van. De beste pc speakers die ik al gehad heb!
Wel ook iets buiten je budget (250€).
Edifier maakt gewoon zeer goede prijs/kwaliteit speakers.
 
Sinds 2020 heb ik de Edifier R2000DB. Die waren toen ook rond de 240 EUR, geloof ik. Ik weet niet wat die nu kosten. Dus buiten het budget.

Maar net zoals bovenstaande posts kan ik Edifier dus ook wel aanraden. Geluid is gewoon erg goed en de bouwkwaliteit ook. Ze klinken in ieder geval veel beter dan de Logitech set die ik vroeger had. Via Bluetooth heb ik eens geprobeerd en dat werkte maar voor de rest nog geen gebruik van gemaakt.

Dus ik zou ook voor Edifier gaan.
 
2 speakers met voldoende grote woofer > goedkope 2.1 setup.

Ik gebruik Audioengine A5+
Prima setje, er is ook een A2+ die wat kleiner is.

Bluetooth lijkt handig (ik heb dat op mijn DAC/Headphone amp), maar gebruik het nooit...
Als ik stream zet ik gewoon een streaming client op de PC op bestuur die eventueel via de telefoon, maar ik stream nooit vanop een mobiel device naar de DAC).
 
Bedankt voor de advies iedereen ,ik heb het momenteel wat te druk ,ik gaan in het weekend eens checken hoogstwaarschijnlijk wordt het de Edifier R1855DB of Edifier M601DB .
 
2 speakers met voldoende grote woofer > goedkope 2.1 setup.

Ik gebruik Audioengine A5+
Prima setje, er is ook een A2+ die wat kleiner is.

Bluetooth lijkt handig (ik heb dat op mijn DAC/Headphone amp), maar gebruik het nooit...
Als ik stream zet ik gewoon een streaming client op de PC op bestuur die eventueel via de telefoon, maar ik stream nooit vanop een mobiel device naar de DAC).
5 inch is echt niet voldoende om low bass (accuraat) te reproduceren.
je gaat geen miskoop doen met die Audioengine A5+, die gaan wellicht helder klinken.
maar voor enigszins High Fidelity bass te hebben, toch minstens 8 inch nodig.

niet echt in de price range van OP, maar een setje Yamaha HS8 studio monitoren en je wil niets meer anders horen.
 
@CerumenCrevice
Ik volg je, A5+ is dan ook geen HiFi setup, in beste geval lower-end MidFi, maar het is sowieso stukken beter dan de plompe, modderige bass die je uit een "PC speaker" 2.1 setje van Logitech of konsoorten kan krijgen. Da's eerder het punt dat ik wilde maken. In de pricerange van OP zou ik voor een 2.0 systeem > 2.1 systeem gaan.

A5+ hebben RCA output en input voor een subwoofer channel als je dat zou willen (geloof geen high pass filter, dus dat moet in de sub gebeuren als je de crossover goed wil doen). Ik heb ze al enkele jaren en ben er wel tevreden van voor wat ik ze gebruik.
 
Je kan eventueel dan ook de mackie overwegen die hier te koop stonden.

Het gaat natuurlijk niet het niveau van een 8 inch studio monitor zijn, zoals hierboven vermeld. Maar rekening houdende met uw prijseisen gaat dit normaliter wel betere kwaliteit zijn dan een instap edifier.
 
Je kan eventueel dan ook de mackie overwegen die hier te koop stonden.

Het gaat natuurlijk niet het niveau van een 8 inch studio monitor zijn, zoals hierboven vermeld. Maar rekening houdende met uw prijseisen gaat dit normaliter wel betere kwaliteit zijn dan een instap edifier.
Dikke plus. Ik ken de verkoper niet, maar dat Mackie setje voor mogelijk €125 (exclusief verzendkosten neem ik aan)is een geweldige deal!

Tenzij iemand meer biedt dan jou :p
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan