19" patch panel

Muscleduck

Well-known member
Dag allen,

Om mijn netwerk eens deftig af te werken zoek ik een patch panel dat betaalbaar is en minstens cat 6a is. De switch is 19" dus het patch panel mag ook 19" zijn. Switch heeft 28 poorten, dus een patch panel met ongeveer hetzelfde aantal poorten zou ideaal zijn. 32 poorten mag bv ook.

Graag jullie adviezen!

Wij hebben gewoon een patchpaneel met keystones van Panduit. Dat paneel was zo duur niet, die keystones wel vrij prijzig (cat 7).
Dat zijn nu toch geen dingen die "stukken van mensen" kosten?

Laatst bewerkt:
Aha merci voor de replies. Eens rondkijken op die site. Zijn keystones echt zo veel handiger dan een 'gewoon' patch panel? Keystones heb ik al gedaan en zijn idd wel makkelijk, maar een gewoon patch paneel lijkt me nu niet moeilijker te kableren.

Keystones vind ik toch een pak sneller aansluiten.
Ik werk altijd met Panduit, het allerbeste merk in mijn ogen.

Goeie vraag. Ik heb eens gekeken bij Panduit. Precies wel kostelijke keystones voor thuis. Ik moet het hier thuis ook verkocht krijgen :laugh:

Professioneel dan? Of waar koop je aan?
Ja professioneel. Ik weet niet of je die als particulier ergens kan kopen.
Bij Rexel kost deze ongeveer 12 euro per stuk (UTP cat 6), dus ja wel vrij kostelijk maar het werkt wel super snel

Ik gebruik enkel klassieke patchpanelen bij het aansluiten van telefonie,

Ja professioneel. Ik weet niet of je die als particulier ergens kan kopen.
Bij Rexel kost deze ongeveer 12 euro per stuk (UTP cat 6), dus ja wel vrij kostelijk maar het werkt wel super snel

Ik gebruik enkel klassieke patchpanelen bij het aansluiten van telefonie,
Goh, wij hebben ook een Panduit patchpaneel met keystones (cat 7) en ik ben particulier. Ik weet wel niet meer waar ik die gekocht heb, mogelijks via onze elektricien besteld. Ik vond het aansluiten trouwens wel lastig, ik moest echt veel kracht zetten om die keystones te laten vastklikken op massieve aders. Zal wel een tang voor bestaan, maar die hadden we dus niet...

En inderdaad, kostelijke keystones wel.

Goh, wij hebben ook een Panduit patchpaneel met keystones (cat 7) en ik ben particulier. Ik weet wel niet meer waar ik die gekocht heb, mogelijks via onze elektricien besteld. Ik vond het aansluiten trouwens wel lastig, ik moest echt veel kracht zetten om die keystones te laten vastklikken op massieve aders. Zal wel een tang voor bestaan, maar die hadden we dus niet...

En inderdaad, kostelijke keystones wel.
Daar is inderdaad een tool voor: deze
Vroeger zat dat in elke volle doos connectoren, nu helaas niet meer.

Of gewoon tussen de handvaten van je kniptang klemmen, werkt ook prima

Terug
Bovenaan