Archief - Wiskunde in Academische bachelor informatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Prydzz

Legacy Member
Hallo,

Ik zit momenteel in het 6e jaar informaticabeheer TSO.
Volgend jaar zou ik willen beginnen aan de academische bachelor informatica om vervolgens de master toegepaste informatica te doen.
Uiteraard is de wiskunde die ik nu krijg veel te laag om goed te kunnen volgen in de lessen wiskunde in de unief. Dit zou ik willen oplossen door zelfstudie.
Nu is de vraag kan iemand mij vertellen welke delen/onderwerpen het belangrijkst zijn om mijn tijd in te steken want heb hier geen gedacht van.

Ik ben van plan om over deze onderwerpen de VBTL(Van Basis Tot Limiet) boeken te kopen van de 6/8uurs wiskunde ASO 3e graad.

Alvast bedankt!

Daedie

Legacy Member
Heb zelf aan de Uhasselt gestudeerd en kan dus alleen spreken vanuit de ervaring die ik daar heb.

Als ik de website van VBTL bekijken dan is alles, dat onder 5de en 6de jaar ASO valt, belangrijk behalve financiële algebra. Volgorde van belangrijkheid:
Analyse (alles) > Lineaire algebra (matrices + stelsels valt hier ook onder) > Meetkunde > Statistiek/Kansrekenen.

Zorg wel dat ge weet waar ge aan begint. Een professionele bachelor informatica biedt ook zeer veel kansen in de toekomst. Voor een master moet ge toch uit het juiste hout gesneden zijn en oprecht geïnteresseerd zijn in dit soort stof als ge er een meerwaarde uit hoopt te halen.

phixiuZ

Legacy Member
Google eens wat.. als je aan de VUB gaat studeren vind je op onderstaande link alles terug, is opsomming van de bachelorvakken + korte beschrijving van de inhoud van elk vak:

https://caliweb.cumulus.vub.ac.be/c...=0000000494&target=pr&language=nl&output=html

de inhoud (of waar het meeste aandacht wordt op gevestigd) van de wiskundevakken tussen de universiteiten onderling kan toch wat verschillen

de VBTL boeken lijken me wel een goed idee alleszins om mee te starten :)

Prydzz

Legacy Member
Bedankt voor de replies,

@Daedie, ik ben enorm geïntresseerd in deze stof hoor, ben ook bereid hier veel tijd in te steken moest dit nodig blijken. Zal dan al zeker beginnen met de wiskundeboeken door te nemen.

Weet je ook of ik bepaalde wetenschapsvakken best bijschool gezien dat het 1uur NW + 1uur aarderijkskunde alles is wat ik krijg in deze richting.

@phixiuZ,
Ik ben van plan deze opleiding aan de KUL te volgen

Heb alvast het boek van matrices en stelsels (VBTL) aangeschaft en ga hiermee beginnen :-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan