Archief - Werkmens steun- en klaagthread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emiel Goelen

Legacy Member
Alright. Aangezien de studenten ergens kunnen zuchten en klagen, wil ik ook ergens mijn ei kwijt kunnen.

Ik werk in den IT als consultant. Ik ben nu al een aantal maanden bezig voor een project, en eigenlijk zit ik hier helemaal niet graag. Het is niet echt het meest sfeervolle bedrijf ter wereld, ik zie geen licht behalve dat van TL-lampen, ik ben precies de enige die iets weet over het domein waarin ik werk, collega's zijn oud en samenraapsel van buitenlanders en heb er totaal geen band mee, terwijl ik wel uit mijn eigen een sociaal persoon ben die in principe tegen iedereen kan zeveren.

Heb al een paar maanden geleden laten weten aan mijn bedrijf dat ik graag een ander project zou willen doen eens het hier is afgerond en dat ik liefst zo weinig mogelijk mijn contract wil verlengen. Dat was in februari.

Ondertussen is er geen enkel ander aanbod gepasseerd, en vandaag heeft mijn projectleider bij de klant mij gevraagd om nog tot 2013 te blijven en leiding te nemen over een project voor filialen in Griekenland (huidige project is bij een multinational) omdat ze heel tevreden waren over mijn vorige project (waar ik een minder grote verantwoordelijkheid in droeg maar veel naar mij toe heb getrokken). Ik zou een 4-5-tal weken ter plaatse moeten gaan, bijvoorbeeld de woensdagavond vertrekken, donderdag/vrijdag daar vergaderen en met de business klappen, vrijdagavond terugkeren, maandag-dinsdag-woensdag alles doorcommuniceren naar de developers en het projectmanagement doen.

Op zich is het een goede uitdaging en voor mij de eerste keer dat ik een team van developers (allez ja, 2 :unsure:) zou moeten aansturen, buitenlandse aspect spreekt mij ook wel aan (alhoewel constant op de vlieger zitten ook niet bepaald superplezant is) maar zoals ik al zei, het bedrijf zelf boeit mij minder, de omkadering is er niet, en ik ben vlot 3u per dag onderweg aangezien het op de meest onbereikbare plek in Brussel gelegen is.

Dilemma.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan