Jackblack
Legacy Member
Ik ben de wanhoop nabij !
Ik ben Juni 2010 afgestudeerd aan het middelbaar ! Heb daar het diploma behaald, Mechanische vormingstechnieken ! Ik vond niets intressants aan de richting, merkte het al toen ik in het 4de zat. Maar dan heb je te weinig basis om nog te veranderen, dan maar op de tanden gebeten tot het 6de !
Mijn passie was film & televisie, ik ben daar al heel mijn leven mee bezig, én gepassioneerd ! Dan wilt een mens natuurlijk naar een filmschool gaan.
Had me ingeschreven, voor de toelatingsproef aan de Khlim in Genk, Mad-fac ! Ik zette me voor de volle 100% in - maar was niet geslaagd! Heel mijn wereld storte in. Wat ging ik dan doen - heb er tot in september over nagedacht. Ik ging Leerkracht lager onderwijs proberen, was hoofleider bij de scouts én kon ontzettend goed met kinderen werken !
Me ingeschreven, en genoot er wel van - vond de richting wel iets hebben ! Maar die nutteloze vakken, én de weinige vrijheid die je kreeg, begon ik het steeds moeilijker én moeilijker te krijgen. De punten waren ook niet super - ook omdat ik nog altijd met heel de Filmhistory in mijn hoofd zat.
Dan gestopt in Mei - Omdat het van kwaad naar erger ging. Ik zette me voor de volle 100% in .. maar de punten bleven niet goed, de hoeveelheid was het niet - maar gewoon het drong niet tot me door.
Dan me opnieuw ingeschreven voor de toelatingsproef én wonder bij wonder geslaagd ! Ik was de gelukkigste mens van de wereld - ik kon EINDELIJK doen ik wou .. eindelijk eens niet falen ! Ik begin het jaar bijzonder goed .. het liep vlot ! Maar begon steeds meer én meer de richting te leren kennen, én de docenten. En daar was ik helemaal niet over te spreken. Khlim Mad-fac in Genk .. is een ROTSLECHTE school. Ik kreeg vakken als Camera & Belichting - Montage - Scenario .. Maar kreeg bijna geen les én de leerkrachten vonden mijn manier niet goed van werken ! Het past niet in hun beeld van de film .. Ik hou van vrij veel fictie. Maar daar in die school willen ze van die films zien .. waar 2 woorden in gezegd worden op 15 min én dat de beelden de film vertellen. Ik heb dit jaar afgemaakt .. maar de punten zijn niet goed ! Ik probeer, doe mijn best, hou alles bij - maar ik kom er telkens weer bij hetzelfde punt : Ik ben geen hogeschool student .. In hogeschool wordt veel te veel gezeverd, ik werk liever écht met de dingen die nuttig zijn.
Dus Hier sta ik nu : 19 - wordt binnen paar dagen 20. 2 jaren verbrodt - én er na 2 jaar achterkomen dat de hogeschool niets voor me is. Niet omdat ik er te dom voor ben, maar het ligt me gewoon niet.
Thuis hebben ze altijd gezegd - je krijgt 2 kansen .. én dan moet je gaan werken. Ja die 2 kansen zijn nu wel op - maar ik WIL niet gaan werken. Ik sta er zelf voor open om mijn studie's zelf te financieren. 20 én al gaan werken, vind ik veel te jong .. ik moet nog 45 jaar werken !
Ik krijg het thuis wel klaar - dat ze er akoord mee gaan dat ze misschien toch de kans zien voor iets nieuw, of dat ze ermee akoord gaan dat ik er zelf op draai.
Maar hogeschool is niets voor me - de wanhoop na bij !
Wat moet ik in godsnaam gaan doen ..
Mensen hebben al gezegd ga met de VDAB praten én leg alles uit - wat je wilt - wat je kunt - wat je intressen zijn - welke weg je op wilt.
Maar ik weet het allemaal niet meer
Mijn grote droom was : om achter de schermen te kunnen werken van een talkshow - elke dag vanaf 0 beginnen én op het einde van dag een programma klaar hebben. Creatief bezig zijn ..
Maar daar moet je hogeschool voor af hebben / of unief ! En dat heb ik dus niet ..
ad:
Waarom is het leven zo moeilijk ? Zal ik ooit dat gene vinden waar ik gelukkig kan zijn - dat gene wat me ligt - waar ik eindelijk mijn beroep van kan maken ..
Ik ben Juni 2010 afgestudeerd aan het middelbaar ! Heb daar het diploma behaald, Mechanische vormingstechnieken ! Ik vond niets intressants aan de richting, merkte het al toen ik in het 4de zat. Maar dan heb je te weinig basis om nog te veranderen, dan maar op de tanden gebeten tot het 6de !
Mijn passie was film & televisie, ik ben daar al heel mijn leven mee bezig, én gepassioneerd ! Dan wilt een mens natuurlijk naar een filmschool gaan.
Had me ingeschreven, voor de toelatingsproef aan de Khlim in Genk, Mad-fac ! Ik zette me voor de volle 100% in - maar was niet geslaagd! Heel mijn wereld storte in. Wat ging ik dan doen - heb er tot in september over nagedacht. Ik ging Leerkracht lager onderwijs proberen, was hoofleider bij de scouts én kon ontzettend goed met kinderen werken !
Me ingeschreven, en genoot er wel van - vond de richting wel iets hebben ! Maar die nutteloze vakken, én de weinige vrijheid die je kreeg, begon ik het steeds moeilijker én moeilijker te krijgen. De punten waren ook niet super - ook omdat ik nog altijd met heel de Filmhistory in mijn hoofd zat.
Dan gestopt in Mei - Omdat het van kwaad naar erger ging. Ik zette me voor de volle 100% in .. maar de punten bleven niet goed, de hoeveelheid was het niet - maar gewoon het drong niet tot me door.
Dan me opnieuw ingeschreven voor de toelatingsproef én wonder bij wonder geslaagd ! Ik was de gelukkigste mens van de wereld - ik kon EINDELIJK doen ik wou .. eindelijk eens niet falen ! Ik begin het jaar bijzonder goed .. het liep vlot ! Maar begon steeds meer én meer de richting te leren kennen, én de docenten. En daar was ik helemaal niet over te spreken. Khlim Mad-fac in Genk .. is een ROTSLECHTE school. Ik kreeg vakken als Camera & Belichting - Montage - Scenario .. Maar kreeg bijna geen les én de leerkrachten vonden mijn manier niet goed van werken ! Het past niet in hun beeld van de film .. Ik hou van vrij veel fictie. Maar daar in die school willen ze van die films zien .. waar 2 woorden in gezegd worden op 15 min én dat de beelden de film vertellen. Ik heb dit jaar afgemaakt .. maar de punten zijn niet goed ! Ik probeer, doe mijn best, hou alles bij - maar ik kom er telkens weer bij hetzelfde punt : Ik ben geen hogeschool student .. In hogeschool wordt veel te veel gezeverd, ik werk liever écht met de dingen die nuttig zijn.
Dus Hier sta ik nu : 19 - wordt binnen paar dagen 20. 2 jaren verbrodt - én er na 2 jaar achterkomen dat de hogeschool niets voor me is. Niet omdat ik er te dom voor ben, maar het ligt me gewoon niet.
Thuis hebben ze altijd gezegd - je krijgt 2 kansen .. én dan moet je gaan werken. Ja die 2 kansen zijn nu wel op - maar ik WIL niet gaan werken. Ik sta er zelf voor open om mijn studie's zelf te financieren. 20 én al gaan werken, vind ik veel te jong .. ik moet nog 45 jaar werken !
Ik krijg het thuis wel klaar - dat ze er akoord mee gaan dat ze misschien toch de kans zien voor iets nieuw, of dat ze ermee akoord gaan dat ik er zelf op draai.
Maar hogeschool is niets voor me - de wanhoop na bij !
Wat moet ik in godsnaam gaan doen ..
Mensen hebben al gezegd ga met de VDAB praten én leg alles uit - wat je wilt - wat je kunt - wat je intressen zijn - welke weg je op wilt.
Maar ik weet het allemaal niet meer
Mijn grote droom was : om achter de schermen te kunnen werken van een talkshow - elke dag vanaf 0 beginnen én op het einde van dag een programma klaar hebben. Creatief bezig zijn ..
Maar daar moet je hogeschool voor af hebben / of unief ! En dat heb ik dus niet ..
ad:Waarom is het leven zo moeilijk ? Zal ik ooit dat gene vinden waar ik gelukkig kan zijn - dat gene wat me ligt - waar ik eindelijk mijn beroep van kan maken ..
