Archief - Vrijstellingen 7de jaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Monroe

Legacy Member
Hoi, ik had eens een vraagje.

Ik ben dit jaar aan een zevende jaar kinderzorg begonnen in BSO.
Ik heb al een diploma secundair onderwijs in TSO en ook een zevende jaar Grime/Make-upartiest gevolgd in TSO.
Nu heb ik vrijstellingen aangevraagd voor algemene vakken, PAV voornamelijk dus, maar deze werden mij geweigerd. Dit was omdat de leerplannen van een zevende jaar TSO niet stroken met die van het zevende jaar BSO volgens de directeur. Ik vind dit echter oneerlijk, aangezien ik mijn algemene vakken apart gekregen heb in het middelbaar en dus al mijn algemene vorming heb, en hiervan ook een diploma in bezit heb. In het zevende jaar kinderzorg krijg je deze nog omdat je dan pas een diploma secundair onderwijs krijgt (als je vanuit een zesde jaar BSO komt).

Kan er mij iemand een antwoord geven of dit wel mag? Ik heb het diploma toch al? En wat kan ik hier tegen inbrengen eventueel?

Alvast bedankt!

Satkan

Legacy Member
Geen zin om te werken blijkbaar?

EDIT : Net je andere post gelezen, nu snap ik het waarom je nog ééntje bijneemt.

Trouwens : Frans, nederlands en engels zou je al zeker een vrijstelling voor moeten krijgen.

L.O., Godsdienst, MAVO etc. zal je wel nog moeten meedoen. [Zo ging het toch op mijn school.]
(Je hebt ook een minimum aantal uren nodig.)

glashelder

Legacy Member
Mijn zus heeft een ASO diploma humane wetenschappen en is BSO kinderzorg gaan doen in het TKO. Zij kreeg effectief vrijstelling voor de algemene vorming, want ze had al een diploma secundair onderwijs. Zie dus niet in waarom jij dat niet zou krijgen.

Monroe

Legacy Member
Satkan zei:
Geen zin om te werken blijkbaar?

EDIT : Net je andere post gelezen, nu snap ik het waarom je nog ééntje bijneemt.

Trouwens : Frans, nederlands en engels zou je al zeker een vrijstelling voor moeten krijgen.

L.O., Godsdienst, MAVO etc. zal je wel nog moeten meedoen. [Zo ging het toch op mijn school.]
(Je hebt ook een minimum aantal uren nodig.)

Jawel, net heel veel zin om te werken zelfs. Dit jaar is me er echt teveel aan, maar wil heel graag met kindjes werken dus moet ik dit diploma halen.
Alleen het vak PAV steekt me zo tegen omdat ik dit allemaal al gezien heb. Maar de directeur doet er moeilijk over... L.O. en godsdienst vind ik geen probleem, PAV zou al mooi zijn om een vrijstelling voor te krijgen.
Ze gingen wel een vergadering houden hierover, hopelijk komt er dan iets uit de bus. Wat is MAVO net eigenlijk? Want heb nog nooit over dit vak gehoord. :)

Monroe

Legacy Member
glashelder zei:
Mijn zus heeft een ASO diploma humane wetenschappen en is BSO kinderzorg gaan doen in het TKO. Zij kreeg effectief vrijstelling voor de algemene vorming, want ze had al een diploma secundair onderwijs. Zie dus niet in waarom jij dat niet zou krijgen.

Ja, ik denk dat ik net op de enige school ben terechtgekomen waar ze er moeilijk over doen. Misschien ook beter op tweedekansonderwijs begonnen, al denk ik wel dat dat dan 2,5jaar was ipv 1 jaartje middelbaar onderwijs... :)

glashelder

Legacy Member
Monroe zei:
Ja, ik denk dat ik net op de enige school ben terechtgekomen waar ze er moeilijk over doen. Misschien ook beter op tweedekansonderwijs begonnen, al denk ik wel dat dat dan 2,5jaar was ipv 1 jaartje middelbaar onderwijs... :)

Ah, het is géén tweedekansonderwijs? Dan denk ik niet dat je vrijstellingen krijgt hoor, zoiets bestaat gewoon niet in het regulier secundair onderwijs.

Monroe

Legacy Member
glashelder zei:
Ah, het is géén tweedekansonderwijs? Dan denk ik niet dat je vrijstellingen krijgt hoor, zoiets bestaat gewoon niet in het regulier secundair onderwijs.

Neen, het is inderdaad regulier secundair onderwijs. Maar vorig jaar waren er ook vrijstellingen, voor Frans en Godsdienst. Twee meisjes van mijn klas kregen die toen. Dus het wordt wel degelijk gehanteerd, maar waarschijnlijk dus niet in alle scholen.

Bv202

Legacy Member
Vrijstellingen in het middelbaar? Dit is de eerste keer dat ik daar iets over hoor (behalve godsdienst dan). Lijkt me ook niet erg praktisch ivm lessenroosters..

MrKend54l

Legacy Member
Vrijwel onmogelijk in het secundair. Dus doe gewoon die pav.

IriedailyX

Legacy Member
Ik had in mijn zevende jaren*, ook vrijstellingen gekregen, voor oa ; PAV, Godsdienst. Maar dat was wel telkens in het BSO.
Gewoon je aanvragen doen en als je er recht op hebt, komt dat wel in orde. Dus vrijstellingen in het secundair zijn WEL mogelijk. Ik weet niet waarom sommige zeggen van niet, maar gewoon negeren.

MaVo staat voor maatschappelijke vorming, is praktisch het zelfde als PAV.

Monroe

Legacy Member
IriedailyX zei:
Ik had in mijn zevende jaren*, ook vrijstellingen gekregen, voor oa ; PAV, Godsdienst. Maar dat was wel telkens in het BSO.
Gewoon je aanvragen doen en als je er recht op hebt, komt dat wel in orde. Dus vrijstellingen in het secundair is WEL mogelijk. Ik weet niet waarom sommige zeggen van niet, maar gewoon negeren.

MaVo staat voor maatschappelijke vorming, is praktisch het zelfde als PAV.

Oh oké, heel hard bedankt voor jouw antwoord. Heb m'n aanvragen al ingediend, maar net een week op stage geweest, dus zal het morgen eens navragen.
Ja vind 't ook maar raar, want vrijstellingen in het middelbaar komen toch wel vrij veel voor hoor.
& bedankt voor het uitleggen van Mavo, had van die term alleen in Nederlandse programma's gehoord.

scriptkiddie

Legacy Member
Ik denk niet dat vrijstellingen bestaan in het middelbaar. Een van mijn vrienden moest zijn 6e middelbaar opnieuw doen omdat hij gebuisd was op Frans, en moest vanzelfsprekend héél het 6e middelbaar opnieuw doen, niet gewoon 4 uurtjes per week Frans :p

IriedailyX

Legacy Member
scriptkiddie zei:
Ik denk niet dat vrijstellingen bestaan in het middelbaar. Een van mijn vrienden moest zijn 6e middelbaar opnieuw doen omdat hij gebuisd was op Frans, en moest vanzelfsprekend héél het 6e middelbaar opnieuw doen, niet gewoon 4 uurtjes per week Frans :p

In het ZEVENDE jaar, kan je vrijstellingen krijgen als je al een ZEVENDE jaar hebt gedaan.


Monroe zei:
Oh oké, heel hard bedankt voor jouw antwoord. Heb m'n aanvragen al ingediend, maar net een week op stage geweest, dus zal het morgen eens navragen.
Ja vind 't ook maar raar, want vrijstellingen in het middelbaar komen toch wel vrij veel voor hoor.
& bedankt voor het uitleggen van Mavo, had van die term alleen in Nederlandse programma's gehoord.
Graag gedaan.

Th1x4nG

Legacy Member
scriptkiddie zei:
Ik denk niet dat vrijstellingen bestaan in het middelbaar. Een van mijn vrienden moest zijn 6e middelbaar opnieuw doen omdat hij gebuisd was op Frans, en moest vanzelfsprekend héél het 6e middelbaar opnieuw doen, niet gewoon 4 uurtjes per week Frans :p

Ge meent het? :p

kingjulie

Legacy Member
't zou wel chill zijn als ge enkel 1 vak van u zesde moet herdoen bij een c-attest (als je maar 1 grote buis had tenminste )

Th1x4nG

Legacy Member
kingjulie zei:
't zou wel chill zijn als ge enkel 1 vak van u zesde moet herdoen bij een c-attest (als je maar 1 grote buis had tenminste )

Ze geven sowieso een herexamen in 't 6e en ge moogt al bekan overgeven op uw blad en ge zijt er nog door. Tenzij ge op een heel vage school zit, of da ze u graag ne keer kloten... maja, ze redeneren eerder da ze graag van u af zouden zijn. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan