Dubbelpunt
Legacy Member
Ik heb een voorstel gekregen (ik ben 30 jaar) om transport te doen met een kleine camionette.
Dit halftijds 20u per week. Ik doe dit nu al een paar weken als zelfstandige.
Uurtarief: 10,37eur bruto
Arab vergoeding: 1eur (naar het schijnt niet belast?)
Maaltijdcheques: eentje per dag (van 6eur)
Is dit een leuk aanbod?
Ik kan dan nog steeds mijn andere zelfstandige activiteit (websites maken) doen in bijberoep.
1. Wat zou ik er netto aan overhouden denken jullie? Ik heb de bruto-netto berekening gedaan op een website en die zegt dat 830eur bruto in part time gelijk is aan 777eur netto. Dat klopt toch niet? Wordt daar zo weinig aan afgehouden?
2. Hoe zit het met verlof? Hij zei dat dit betaald wordt door de verlofkas.
Is dit op het einde van het jaar? Is dit aan 100%?
3. Heb ik een 13e maand? Is dit dan 100% een halftijds loon?
4. Heb ik recht op vakantiegeld? Hoeveel is dit plus minus?
5. Ik ken arbeiders die goed verdienen en op het einde van het jaar 2000eur belastingen moeten betalen,
hoe kan ik dit vermijden aub?
bijvraagje: ik deed dit voor hem als zelfstandige, en maakte facturen aan 25eur excl btw per uur
Is dit voor HEM nu écht beter om mij in loondienst te nemen?
Je hoort overal verhalen dan het zo erg is om iemand in loondienst te nemen...
Volgens mij gaat hem dat nu méér kosten dan 25eur excl btw per uur...
(ondanks dat ik weet dat ik verkeerd ben, anders had ik dit voorstel nooit gekregen)
ps: ieder overuur wordt betaald, niet onbelangrijk... maar ik vrees helaas gewoon aan 100%
Dit halftijds 20u per week. Ik doe dit nu al een paar weken als zelfstandige.
Uurtarief: 10,37eur bruto
Arab vergoeding: 1eur (naar het schijnt niet belast?)
Maaltijdcheques: eentje per dag (van 6eur)
Is dit een leuk aanbod?
Ik kan dan nog steeds mijn andere zelfstandige activiteit (websites maken) doen in bijberoep.
1. Wat zou ik er netto aan overhouden denken jullie? Ik heb de bruto-netto berekening gedaan op een website en die zegt dat 830eur bruto in part time gelijk is aan 777eur netto. Dat klopt toch niet? Wordt daar zo weinig aan afgehouden?
2. Hoe zit het met verlof? Hij zei dat dit betaald wordt door de verlofkas.
Is dit op het einde van het jaar? Is dit aan 100%?
3. Heb ik een 13e maand? Is dit dan 100% een halftijds loon?
4. Heb ik recht op vakantiegeld? Hoeveel is dit plus minus?
5. Ik ken arbeiders die goed verdienen en op het einde van het jaar 2000eur belastingen moeten betalen,
hoe kan ik dit vermijden aub?
bijvraagje: ik deed dit voor hem als zelfstandige, en maakte facturen aan 25eur excl btw per uur
Is dit voor HEM nu écht beter om mij in loondienst te nemen?
Je hoort overal verhalen dan het zo erg is om iemand in loondienst te nemen...
Volgens mij gaat hem dat nu méér kosten dan 25eur excl btw per uur...
(ondanks dat ik weet dat ik verkeerd ben, anders had ik dit voorstel nooit gekregen)
ps: ieder overuur wordt betaald, niet onbelangrijk... maar ik vrees helaas gewoon aan 100%


. 

