Archief - Verzekering transport IT-materiaal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ik heb momenteel een éénmanszaak en ben al een tijdje op zoek naar extra werk. Ik heb dit nu gevonden: ik kan iedere morgen IT materiaal vervoeren van een vaste locatie naar een ander vaste locatie. Met een camionette (rijbewijs B) van de (transport) bvba waarvoor ik zou werken.

Ik zou dus werken in onderaanneming en gewoon facturen maken voor die 3u die ik rij iedere dag. Nu is mijn boekhouder in verlof en zoek ik informatie over die verzekering.

Wat als ik een ongeval heb en alle goederen zijn stuk? Dan moet ik zélf toch verzekerd zijn. Wat zou dit plus minus kosten aub? Ik moet dit weten want ik moet morgen mijn uurtarief doorgeven. Ik moet starten volgende week maandag.

Stimpy

Legacy Member
bel uw makelaar hé, hoe kunne wij nu wete wat u da kost :s

Dubbelpunt

Legacy Member
Mods: kan je dit topic verplaatsen naar Economie & Recht aub?

Ik weet ondertussen dat zo'n verzekering komt op +- 400eur.
Wat heel logisch is voor een totaalpakket van 5000eur.

Maar nu gaan we nog een stap verder: wie moet deze goederenverzekering aangaan? De bvba heeft deze al. Moet ik deze dan ook nog eens extra aangaan?

Iemand vertelt mij hier dat de verzekering moet aangegaan worden door de eigenaar van het transportvoertuig, en niet door de bestuurder zelf. Wat betekent dat ik dus niets extra moet doen.
Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Dat zou wel logisch zijn vind ik. Normaal ging een interim werkkracht dit werk doen, en die zou ook geen extra verzekering moeten aangegaan zijn. De bvba moet hiervoor zélf zorgen.

Den Deze

Legacy Member
Indien je bij iemand in dienst gaat dan is die persoon verplicht om zich te verzekeren.
Het enige wat jij moet doen is jezelf indekken met een CMR.
Bij het laden controleer je op eventuele schade en maak je hiervan een melding op de CMR.
Bij de levering zullen de goederen ook nagekeken worden en bij schade/foute colli dan moet dit ook genoteerd worden op dit document.
Dit document is zowel voor uzelf als uw werkgever in te dekken bij 'miserie' achteraf.
Een rechtbank zal ook een oordeel vellen enkel en alleen op basis van een CMR :)

Vega

Legacy Member
Als je effectief op zelfstandige basis het transport voor jouw rekening zal nemen dan ben jij verplicht (alé, ni verplicht uiteraard maar ge zijt er wel voor verantwoordelijk) van een dekking voor de inhoud te verzorgen... € 400,00 voor een dekking van € 5 000,00 lijkt me wat veel, wat voor waarborgen heb je via deze dekking en via welke Maatschappij is dit?

-edit- Ik lees nu dat het een camionette van de firma is? Dan is het verhaal natuurlijk anders... Dan zal de BVBA waar jij voor rijdt aansprakelijk zijn voor de inhoud tijdens het transporteren... Of die BVBA jou aansprakelijk kan houden moest er ooit schade worden berokkend aan de goederen al dan niet door een fout die jij maakt tijdens het rijden, dat is al ingewikkeldere koek.

Dubbelpunt

Legacy Member
Den Deze zei:
Een rechtbank zal ook een oordeel vellen enkel en alleen op basis van een CMR :)

Thanks. Ik moet morgen beginnen. Spannend :D
Ik heb dit werk al gedaan. Leuk om een extra inkomst gevonden te hebben.

Een kleine zelfstandige is een zeer gelukkig mens, daar ben ik nu van overtuigd.
Maar de facturen moeten ook betaald worden...

ps: zij zorgen voor de benzine en de wagen, dus we hebben afgesproken dat ik werk aan 25eur per uur
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan