Archief - vertegenwoordiger led verlichting

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DM.

Legacy Member
Hey,

Ik zit volgende week zonder werk en nu zou ik ergens aan de slag kunnen geraken als vertegenwoordiger voor led verlichting.
Nu weet ik totaal niet of me dit gaat bevallen en hoe ik eraan moet beginnen.
Hopelijk kunnen er hier wat tips / ervaring opkomen waardoor ik mij een beeld kan vormen of dit iets voor mij zou kunnen zijn of niet.


Greetz flexo

didi2

Legacy Member
DM. zei:
Hey,

Ik zit volgende week zonder werk en nu zou ik ergens aan de slag kunnen geraken als vertegenwoordiger voor led verlichting.
Nu weet ik totaal niet of me dit gaat bevallen en hoe ik eraan moet beginnen.
Hopelijk kunnen er hier wat tips / ervaring opkomen waardoor ik mij een beeld kan vormen of dit iets voor mij zou kunnen zijn of niet.


Greetz flexo
beetje meer uitleg zou gewenst zijn, b2b, b2c, enz...

DM.

Legacy Member
didi2 zei:
beetje meer uitleg zou gewenst zijn, b2b, b2c, enz...

kzou dus zelfstandig contacten moeten leggen / zoeken en dan bij sommige ondersteuning van de 'chef' op gesprek gaan en proberen deal rond te krijgen.

kay-gell

Legacy Member
DM. zei:
kzou dus zelfstandig contacten moeten leggen / zoeken en dan bij sommige ondersteuning van de 'chef' op gesprek gaan en proberen deal rond te krijgen.

Dat is nog altijd geen antwoord op de vraag die gesteld is hé. :p

- B2B of B2C?
- hoeveel moet je minimum verkopen?
- vanwaar moet je de contacten halen die je zelfstandig moet leggen? Maw is er een database aanwezig?
- werk je vnl door de dag of zitten er veel avondafspraken bij?
- wat is de vergoeding?

didi2

Legacy Member
DM. zei:
kzou dus zelfstandig contacten moeten leggen / zoeken en dan bij sommige ondersteuning van de 'chef' op gesprek gaan en proberen deal rond te krijgen.

zie wat kaygell vraagt...

1 ding kan ik u nu al zeggen, aan de hand van u antwoord lijk je mij niet echt goed te weten wat"vertegenwoordiger" zijn wil zeggen. Ik denk dat je u beter eens verdiept in de job omschrijving dan u zomaar in een avontuur te storten.

hellmut

Legacy Member
Dat zal de zoveelste zijn die met zijn valieske terug de deur gewezen zal worden bij de handelszaken...

Dubbelpunt

Legacy Member
Of gewoon iemand die niets verdient, zolang hij niets verkoopt.
Zo kan ik 100 personen laten werken voor mij en het kost mij niets.

Want als ik iemand moet betalen, dan verdien ik er iets op.
Dus altijd winst, zonder enig risico.
Integendeel, bij negatief antwoord heb je toch al reclame kunnen maken voor niets.

Behalve voor de vertegenwoordiger. Die heeft alle risico's en kan soms 50u werken voor niets.
Als het niet zo is, wat is uw minimumloon en heb je een tankkaart?
Welke winstmarge heb je afgesproken?

kay-gell

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Of gewoon iemand die niets verdient, zolang hij niets verkoopt.
Zo kan ik 100 personen laten werken voor mij en het kost mij niets.

Want als ik iemand moet betalen, dan verdien ik er iets op.
Dus altijd winst, zonder enig risico.
Integendeel, bij negatief antwoord heb je toch al reclame kunnen maken voor niets.

Behalve voor de vertegenwoordiger. Die heeft alle risico's en kan soms 50u werken voor niets.
Als het niet zo is, wat is uw minimumloon en heb je een tankkaart?
Welke winstmarge heb je afgesproken?

Mja, de meeste jobs hebben toch een "redelijk" vast loon (1800-2000 bruto zonder commissie + wagen).

didi2

Legacy Member
kay-gell zei:
Mja, de meeste jobs hebben toch een "redelijk" vast loon (1800-2000 bruto zonder commissie + wagen).
is maar wat je "redelijk"noemt eh natuurlijk. Waarschijnlijk zal je hiervoor tig aantal uren moeten kloppen, veel deuren tegen u neus krijgen en1/2 dat je er gedemotiveerd uitkomt.

Mini

Legacy Member
Als ge b2b verkoopt vallen die deuren mee, ist meer den telefoon die opgehangen wordt ;)

kay-gell

Legacy Member
didi2 zei:
is maar wat je "redelijk"noemt eh natuurlijk. Waarschijnlijk zal je hiervoor tig aantal uren moeten kloppen, veel deuren tegen u neus krijgen en1/2 dat je er gedemotiveerd uitkomt.

Tja, dan moet je niet voor iets in de sales kiezen hé. Ik ben ook x-aantal jaren geleden zo begonnen.
Als je het graag doet (doe wel B2B) werk je in het begin idd veel, maar bouw je ook een netwerk uit. Waardoor je normaal gezien later op een makkelijke manier goed je boterham kan verdienen.

Tristesse

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Of gewoon iemand die niets verdient, zolang hij niets verkoopt.
Zo kan ik 100 personen laten werken voor mij en het kost mij niets.

Want als ik iemand moet betalen, dan verdien ik er iets op.
Dus altijd winst, zonder enig risico.
Integendeel, bij negatief antwoord heb je toch al reclame kunnen maken voor niets.

Behalve voor de vertegenwoordiger. Die heeft alle risico's en kan soms 50u werken voor niets.
Als het niet zo is, wat is uw minimumloon en heb je een tankkaart?
Welke winstmarge heb je afgesproken?

Dat is wel kort door de bocht.

Het is al een tijdje geleden, maar er was een verkoper van GSM abbonementen die een duur abbo verkocht had aan een mentaal gehandicapte.

Dat is toen breed uitgesmeerd in de media.

Tis maar een voorbeeld ;)

Dubbelpunt

Legacy Member
kay-gell zei:
Tja, dan moet je niet voor iets in de sales kiezen hé. Ik ben ook x-aantal jaren geleden zo begonnen.
Als je het graag doet (doe wel B2B) werk je in het begin idd veel, maar bouw je ook een netwerk uit. Waardoor je normaal gezien later op een makkelijke manier goed je boterham kan verdienen.

Met dan netwerk ben je toch niets als je dan na 3j of 5j van sector veranderd?

kay-gell

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Met dan netwerk ben je toch niets als je dan na 3j of 5j van sector veranderd?

Hangt ervan af, hoor. Ik ben 3 jaar geleden ook van sector veranderd en kom toch nog voldoende mensen van mijn vroegere job tegen. Zolang de regio maar hetzelfde blijft en je niet té specifiek binnen één sector gaat heb je er altijd wel iets aan.

didi2

Legacy Member
kay-gell zei:
Tja, dan moet je niet voor iets in de sales kiezen hé. Ik ben ook x-aantal jaren geleden zo begonnen.
Als je het graag doet (doe wel B2B) werk je in het begin idd veel, maar bouw je ook een netwerk uit. Waardoor je normaal gezien later op een makkelijke manier goed je boterham kan verdienen.



ik werk nu bijna 10j in sales, snap wel wat je wil zeggen, network is het allerbelangrijkste in een sales functie, maar als je zijnvraag leest, zijn omschrijving is het wel vrij duidelijk dat hij niet echt goed weet over wat het gaat en dus een makkelijke prooi is voor een baas. Als je op de site van vdab kijkt staat het vol met zo een advertenties, zal wel een reden hebben waarom zeker.
En in sales werk je niet enkel in het begin veel maar altijd, het enigste wat ik wou zeggen is dat je weinig eer haalt uit zo een jobs en deze jobs weinig te maken hebben met sales, laat staan met networking

didi2

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Met dan netwerk ben je toch niets als je dan na 3j of 5j van sector veranderd?

klopt maar gedeeltelijk. In sales is bijna niets belangrijker dan je netwerk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan