AliChemicali
Legacy Member
Hallo,
Ik als eerste een situatie schets proberen te geven:
- Mijn vader werkt al bij een bedrijf voor 20 jaar en hij heeft in die tijd altijd wachtdienst gedaan maar hij is nu al wat ouder en zou graag een bedrijfswagen hebben en dat het extra vergoed zou zijn.
Maar dat staat nergens in zijn originele contract en het bedrijf wilt hem ook geen wagen noch extra vergoeding geven.
Situatie van vandaag bv, er iets kapot ze bellen hem op thuis telefoon en zijn gsm en verwachten dat hij uit het niets naar het werk zou komen (met zijn fiets, want hij gaat altijd met de fiets naar het werk) maar hij zegt nu foert en pakt de telefoons niet op. Vervolgens moeten wij ons verstoppen alle rolluiken dicht en gordijnen en doen alsof we niet thuis zijn want sebiet komen ze controleren of hij zeker niet thuis is... omdat mijn vader ook de enige is die het kan repareren binnen het bedrijf.
Dit gaat nu zoal een tijdje en het bedrijf wil hem nog niet vergoeden + geen wagen geven. Maar nu begint hij schrik te krijgen dat ze hem zouden willen ontslagen omdat hij dit nu niet meer wilt waarbij mijn mening is dat hij in zijn volle recht is....
Naar de vakbond kan hij al niet want die spant samen met zijn baas, dus welke stappe zou hij nog kunnen ondernemen?
Greetz!
Ik als eerste een situatie schets proberen te geven:
- Mijn vader werkt al bij een bedrijf voor 20 jaar en hij heeft in die tijd altijd wachtdienst gedaan maar hij is nu al wat ouder en zou graag een bedrijfswagen hebben en dat het extra vergoed zou zijn.
Maar dat staat nergens in zijn originele contract en het bedrijf wilt hem ook geen wagen noch extra vergoeding geven.
Situatie van vandaag bv, er iets kapot ze bellen hem op thuis telefoon en zijn gsm en verwachten dat hij uit het niets naar het werk zou komen (met zijn fiets, want hij gaat altijd met de fiets naar het werk) maar hij zegt nu foert en pakt de telefoons niet op. Vervolgens moeten wij ons verstoppen alle rolluiken dicht en gordijnen en doen alsof we niet thuis zijn want sebiet komen ze controleren of hij zeker niet thuis is... omdat mijn vader ook de enige is die het kan repareren binnen het bedrijf.
Dit gaat nu zoal een tijdje en het bedrijf wil hem nog niet vergoeden + geen wagen geven. Maar nu begint hij schrik te krijgen dat ze hem zouden willen ontslagen omdat hij dit nu niet meer wilt waarbij mijn mening is dat hij in zijn volle recht is....
Naar de vakbond kan hij al niet want die spant samen met zijn baas, dus welke stappe zou hij nog kunnen ondernemen?
Greetz!

