Archief - veranderen van richting na 15 januarie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ToastyStoemp

Legacy Member
Beste,

Ik ben student in het 5de jaar Iw ( Industriële Wetenschappen ) Ik doe mijn 5de al opnieuw, mits ik het vorig jaar niet heb kunnen afmaken wegens gezondheids redenen. Ik vond het niet zo erg om een jaar te dubbelen. Mits ik toch al een jaar voor zit. Gisteren heb ik besloten dat de richting mij niet meer aanspreekt. Ik deed het graag. En stopte er veel moeite in. Maar boek hier uit geen resultaat. Even melden dat ik niet in een "normale" school ben ingeschreven. Ik krijg cyclussen. er zijn er 8 per jaar. Ongeveer 1 per maand. Voor mijn hoofdvakken, namelijk Elektriciteit, Elektronica en Mechanica. Gaat het moeilijk. Ik begrijp de leerstof wel. Maar het duurt te lang voor ik het begrijp. Waardoor ik achter geraak met leerstof. Als ik dan mijn cyclus verbeterd terug krijg blijkt dat veel fout is en dat ik bijna mijn hele cyclus opnieuw moet maken, wat veel tijd vraagt. Waardoor ik weer achter geraak op de volgende. Ik zou graag later iets doen met visuele effecten of 3D-animatie. Ik ben daar in mijn vrije tijd vaak mee bezig en zal ook avond lessen volge, later dit jaar. Om tot mijn punt te komen; Ik zou verder studeren in een richting die niet rechtstreeks gelinkt is met een opleiding in het secundair onderwijs. Maar toch wil ik graag een goede basis hebben. Maar de richting IW is ik denk tezwaar voor mij. Leerkrachten beweren van niet... Ik heb dus deze maandag ( 16/01/12 ) besloten dat ik wil veranden. Omdat ik weet dat je kan veranderen met januarie ben ik die zelfde dag nog naar de pedagoog van de school geweest, en hij zij dat hij het zal bespreken met de directeur. Deze heeft mijn verzoek afgewezen en laat mij dus achter in de richting waar ik nu zit. Ik ben natuurlijk gedemotiveerd. Ik wil graag mijn diploma IW, omdat het een hoge opleiding is. Maar ik wil er niet meer moeite in moeten steken dan ik nu al doe. Mijn jaar overdoen zie ik niet echt zitten. 3 maal het 5de ... De pedagoog heeft wel gezegd dat hij, als ik mijn jaar slaag, een klassenraad wil opstellen om mijn verandering van richting tussen het 5de en het 6de goed te keuren. Waar ik niets mee ben. Omdat ik dan in het 6de alles van het 5de ook moet zien. dus 2 jaar tergelijk. Is er toch nog een manier hoe ik dit alles kan recht zetten ? ...

alvast bedankt, Wolf

Trebby

Legacy Member
Zijn misschien geen antwoord op u vraag maar:

-Januarie?

-Alinea's doen wonderen. :p

thecoon

Legacy Member
dus wat ik uit deze tekst haal is het volgende. het duurt lang voordat ge een vak begrijpt waardoor ge achter raakt.
dan heb ik 1 vraag hoelang leert ge dan thuis?

thecoon

Legacy Member
kijk een tip van iemand die ook veranderd is van IW naar iets anders. probeer het toch af te maken. alles wat ge in het middelbaar krijgt is een basis voor hs of unief.

Trebby

Legacy Member
Persoonlijk vind ik dat wat je in het middelbaar krijgt ruim tekortschiet. Dan heb ik het over de manier van lesgeven, de wijze van ondervraging, de zelfstandigheid die ze u (niet) geven, de gebrekkige voorbereiding op de unief/hogeschool,.. Althans zo was het waar ik destijds op school zat. Achteraf gezien heeft die school allesbehalve een goede voorbereiding gegeven op was later kwam, in het hoger onderwijs.

Racing_Genk

Legacy Member
Afmaken en slagen ze peke, of gade twee jaar liggen kloten :) (hebt ge blijkbaar al een jaar gedaan)

puni

Legacy Member
Eerlijk is eerlijk, als ge nu al moeite hebt om het tempo te volgen, dan is hoger onderwijs waarschijnlijk gewoon te hoog gegrepen.

ToastyStoemp

Legacy Member
Aan iedereen, bedankt om te reageren. Ik zal voor nu zeker proberen mijn 5de af te werken. Maar ik heb nog een andere vraag, meer specifiek over de termijn van 15 januari. Namelijk ik vroeg mij af of het beschreven is in welke tijds-zone. Want ik heb het een en ander opgezocht en ik ben technisch gezien wel op tijd. Ik ben inderdaad de 16 geweest. Om 1 uur s'middags. Terwijl 15 januarie niet de tijdszone beschrijft. En mits het verste GMT - 12 is ben ik 1 uur telaat. Maar wij zitten op GMT +1 dus was ik precies op 00:00 h bij de pedagoog, dus was op ik tijd,alleen niet in onze tijds zone.

Vincort

Legacy Member
Shift zei:
Ge waard dus te laat. Als iedereen da zou doen dan zoude afspraken nooit nageleefd worden.

Kga da ook nekeer proberen peinsik. Een uur te laat? Joooo je in NY ist nu nog 5uur je hooowwjjjeeee

Trine

Legacy Member
ToastyStoemp zei:
Aan iedereen, bedankt om te reageren. Ik zal voor nu zeker proberen mijn 5de af te werken. Maar ik heb nog een andere vraag, meer specifiek over de termijn van 15 januari. Namelijk ik vroeg mij af of het beschreven is in welke tijds-zone. Want ik heb het een en ander opgezocht en ik ben technisch gezien wel op tijd. Ik ben inderdaad de 16 geweest. Om 1 uur s'middags. Terwijl 15 januarie niet de tijdszone beschrijft. En mits het verste GMT - 12 is ben ik 1 uur telaat. Maar wij zitten op GMT +1 dus was ik precies op 00:00 h bij de pedagoog, dus was op ik tijd,alleen niet in onze tijds zone.

gij hebt ne zware vorm van autisme ze peet

lol
ToastyStoemp zei:
Ik begrijp de leerstof wel. Maar het duurt te lang voor ik het begrijp.
dat is eigenlijk een mooie verwoording voor iemand die niet van de slimsten is. no offense.

ToastyStoemp

Legacy Member
shht don't tell anyone ...

Bedankt voor de wijzing op mijn "mooie" uitspraak.

sneeuwzwart

Legacy Member
ToastyStoemp zei:
Aan iedereen, bedankt om te reageren. Ik zal voor nu zeker proberen mijn 5de af te werken. Maar ik heb nog een andere vraag, meer specifiek over de termijn van 15 januari. Namelijk ik vroeg mij af of het beschreven is in welke tijds-zone. Want ik heb het een en ander opgezocht en ik ben technisch gezien wel op tijd. Ik ben inderdaad de 16 geweest. Om 1 uur s'middags. Terwijl 15 januarie niet de tijdszone beschrijft. En mits het verste GMT - 12 is ben ik 1 uur telaat. Maar wij zitten op GMT +1 dus was ik precies op 00:00 h bij de pedagoog, dus was op ik tijd,alleen niet in onze tijds zone.

:wtf:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan