ToastyStoemp
Legacy Member
Beste,
Ik ben student in het 5de jaar Iw ( Industriële Wetenschappen ) Ik doe mijn 5de al opnieuw, mits ik het vorig jaar niet heb kunnen afmaken wegens gezondheids redenen. Ik vond het niet zo erg om een jaar te dubbelen. Mits ik toch al een jaar voor zit. Gisteren heb ik besloten dat de richting mij niet meer aanspreekt. Ik deed het graag. En stopte er veel moeite in. Maar boek hier uit geen resultaat. Even melden dat ik niet in een "normale" school ben ingeschreven. Ik krijg cyclussen. er zijn er 8 per jaar. Ongeveer 1 per maand. Voor mijn hoofdvakken, namelijk Elektriciteit, Elektronica en Mechanica. Gaat het moeilijk. Ik begrijp de leerstof wel. Maar het duurt te lang voor ik het begrijp. Waardoor ik achter geraak met leerstof. Als ik dan mijn cyclus verbeterd terug krijg blijkt dat veel fout is en dat ik bijna mijn hele cyclus opnieuw moet maken, wat veel tijd vraagt. Waardoor ik weer achter geraak op de volgende. Ik zou graag later iets doen met visuele effecten of 3D-animatie. Ik ben daar in mijn vrije tijd vaak mee bezig en zal ook avond lessen volge, later dit jaar. Om tot mijn punt te komen; Ik zou verder studeren in een richting die niet rechtstreeks gelinkt is met een opleiding in het secundair onderwijs. Maar toch wil ik graag een goede basis hebben. Maar de richting IW is ik denk tezwaar voor mij. Leerkrachten beweren van niet... Ik heb dus deze maandag ( 16/01/12 ) besloten dat ik wil veranden. Omdat ik weet dat je kan veranderen met januarie ben ik die zelfde dag nog naar de pedagoog van de school geweest, en hij zij dat hij het zal bespreken met de directeur. Deze heeft mijn verzoek afgewezen en laat mij dus achter in de richting waar ik nu zit. Ik ben natuurlijk gedemotiveerd. Ik wil graag mijn diploma IW, omdat het een hoge opleiding is. Maar ik wil er niet meer moeite in moeten steken dan ik nu al doe. Mijn jaar overdoen zie ik niet echt zitten. 3 maal het 5de ... De pedagoog heeft wel gezegd dat hij, als ik mijn jaar slaag, een klassenraad wil opstellen om mijn verandering van richting tussen het 5de en het 6de goed te keuren. Waar ik niets mee ben. Omdat ik dan in het 6de alles van het 5de ook moet zien. dus 2 jaar tergelijk. Is er toch nog een manier hoe ik dit alles kan recht zetten ? ...
alvast bedankt, Wolf
Ik ben student in het 5de jaar Iw ( Industriële Wetenschappen ) Ik doe mijn 5de al opnieuw, mits ik het vorig jaar niet heb kunnen afmaken wegens gezondheids redenen. Ik vond het niet zo erg om een jaar te dubbelen. Mits ik toch al een jaar voor zit. Gisteren heb ik besloten dat de richting mij niet meer aanspreekt. Ik deed het graag. En stopte er veel moeite in. Maar boek hier uit geen resultaat. Even melden dat ik niet in een "normale" school ben ingeschreven. Ik krijg cyclussen. er zijn er 8 per jaar. Ongeveer 1 per maand. Voor mijn hoofdvakken, namelijk Elektriciteit, Elektronica en Mechanica. Gaat het moeilijk. Ik begrijp de leerstof wel. Maar het duurt te lang voor ik het begrijp. Waardoor ik achter geraak met leerstof. Als ik dan mijn cyclus verbeterd terug krijg blijkt dat veel fout is en dat ik bijna mijn hele cyclus opnieuw moet maken, wat veel tijd vraagt. Waardoor ik weer achter geraak op de volgende. Ik zou graag later iets doen met visuele effecten of 3D-animatie. Ik ben daar in mijn vrije tijd vaak mee bezig en zal ook avond lessen volge, later dit jaar. Om tot mijn punt te komen; Ik zou verder studeren in een richting die niet rechtstreeks gelinkt is met een opleiding in het secundair onderwijs. Maar toch wil ik graag een goede basis hebben. Maar de richting IW is ik denk tezwaar voor mij. Leerkrachten beweren van niet... Ik heb dus deze maandag ( 16/01/12 ) besloten dat ik wil veranden. Omdat ik weet dat je kan veranderen met januarie ben ik die zelfde dag nog naar de pedagoog van de school geweest, en hij zij dat hij het zal bespreken met de directeur. Deze heeft mijn verzoek afgewezen en laat mij dus achter in de richting waar ik nu zit. Ik ben natuurlijk gedemotiveerd. Ik wil graag mijn diploma IW, omdat het een hoge opleiding is. Maar ik wil er niet meer moeite in moeten steken dan ik nu al doe. Mijn jaar overdoen zie ik niet echt zitten. 3 maal het 5de ... De pedagoog heeft wel gezegd dat hij, als ik mijn jaar slaag, een klassenraad wil opstellen om mijn verandering van richting tussen het 5de en het 6de goed te keuren. Waar ik niets mee ben. Omdat ik dan in het 6de alles van het 5de ook moet zien. dus 2 jaar tergelijk. Is er toch nog een manier hoe ik dit alles kan recht zetten ? ...
alvast bedankt, Wolf

(hebt ge blijkbaar al een jaar gedaan)