Archief - Veranderen van richting in het jaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deadralive

Legacy Member
Hey,
Ik ben net aan het 5e middelbaar humane wetenschappen begonnen en ik kom van 4e jaar Wetenschappen.
De richting staat me niet zo aan na de cursus die ik gekregen heb en het is niets voor mij zie ik nu al, ik voel me er slecht bij. Ik ben naar deze richting gegaan omdat ze me aangeraden hebben voor humane te studeren omdat Wetenschappen wat te zwaar voor me was volgens hun.
Maar nu was mijn vraag of ik in deze maand of volgende maand nog kan veranderen van richting.. ik denk misschien terug naar wetenschappen( maar dan wiskunde..) of een andere richting maar ik weet niet zo goed welke.
Maar dus kan ik nog veranderen in de loop van het jaar in het 5e middelbaar?

Nas

Legacy Member
Als wetenschappen te zwaar is voor je, waarom hebben ze je dan in de eerste plaats naar humane en niet naar economie doorverwezen?

deadralive

Legacy Member
Nas zei:
Als wetenschappen te zwaar is voor je, waarom hebben ze je dan in de eerste plaats naar humane en niet naar economie doorverwezen?

Weet ik niet.. maar ik had op geen enkel vak een buis ze zeiden; je moet het zelf weten maar we raden je dat aan.. Maar zou je me wat info kunnen geven over het veranderen van richting doorheen het jaar? Want ik heb gehoord dat je het 5e en 6e in dezelfde richting moet doen en dat zie ik dus echt niet zitten..

Nerath

Legacy Member
Het is inderdaad waar dat je in de derde graad dezelfde richting moet volgen. Rep je dus naar je schoolsecretariaat/directie om mede te delen dat je van richting wil veranderen.

Hoe langer je wacht - en elke dag is cruciaal - hoe meer je achter zult zitten.

deadralive

Legacy Member
Nerath zei:
Het is inderdaad waar dat je in de derde graad dezelfde richting moet volgen. Rep je dus naar je schoolsecretariaat/directie om mede te delen dat je van richting wil veranderen.

Hoe langer je wacht - en elke dag is cruciaal - hoe meer je achter zult zitten.

Oke, maar het is dus mogenlijk?

Digital Lies

Legacy Member
Bij ons was er iemand die in zijn 5e jaar in januari nog veranderd is van economie-wiskunde naar wetenschappen-wiskunde.

Als jij morgen na school naar het secretariaat stapt, eventueel met je ouders erbij, zou het geen enkel probleem mogen zijn om deze week nog aan te sluiten bij wetenschappen.

Gekkerd89

Legacy Member
Het is mogelijk, maar je moet je wel haasten. Anders mag je na een bepaalde tijd niet meer van richting veranderen.

deadralive

Legacy Member
Digital Lies zei:
Bij ons was er iemand die in zijn 5e jaar in januari nog veranderd is van economie-wiskunde naar wetenschappen-wiskunde.

Als jij morgen na school naar het secretariaat stapt, eventueel met je ouders erbij, zou het geen enkel probleem mogen zijn om deze week nog aan te sluiten bij wetenschappen.

Bedankt! zal morgen met mijn vader overleggen en dan naar het school stappen, misschien is CLB op school een oplossing?

Nerath

Legacy Member
CLB heeft enkel een adviserende functie, ze bezitten geen werkelijke macht om je van richting te laten veranderen.

libaros

Legacy Member
Hebben ze u niet al genoeg info gegeven? Wie stuurt er nu iemand zonder buizen van de wetenschappen naar de humane :s

Nerath

Legacy Member
Ik zie niet echt welke bijkomende informatie je nog nodig hebt? De school zal heus niet gaan liegen tegen je over de mogelijkheden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan