die_another_day
Legacy Member
Hey iedereen,
Ik zit blijkbaar met een probleem, althans dat meldde iemand van de VDAB me daarstraks aan de telefoon nadat ik hem had opgebeld.
Ik heb mij vorig jaar begin september ingeschreven op de VDAB site als werkzoekende. Ik heb eerst een IBO gedaan en ben begin april dit jaar beginnen te werken als bediende onder een interimcontract en heb mijn "huidige werksituatie" toen op de vdab site veranderd naar "Ik werk voltijds".
Nu moest ik in april-september af en toe enkele dagen niet gaan werken. Geen probleem dacht ik. Ahja want ik begin enkele dagen later gewoon terug te werken.
Nu merkte ik vrijdag op dat ik voor de maand september 4dagen niet gewerkt heb en ik hier dus een uitkering voor kan aanvragen aangezien mijn wachttijd van een jaar begin september verstreken was.
Ik ben gisteren naar de hulpkas in Leuven geweest en daar zeiden ze me dat ik me eerst moest inschrijven bij hun en nog enkele attesten moest binnenbrengen bij hun en bij de RVA. 1tje daarvan is het C109/36 Formulier waarvan de VDAB een deel moet invullen voor me.
Nu bel ik daar dus vandaag voor naar de VDAB en daar vertellen ze mij dat ik als ik een dag niet werkte dat ik me dan op de VDAB moest inschrijven als werkloze
. Ik had daar geen flauw benul van want NIEMAND heeft mij daar ooit iets van gezegd of verwittigd.
Als ik het nu goed begrijp moet ik mijn "huidige werksituatie" op de VDAB site pas aanpassen naar "Ik werk voltijds" als ik 4weken voltijds achter mekaar heb gewerkt, dit zou blijkbaar zelfs automatisch moeten gebeuren.
De persoon aan de lijn van de VDAB heeft me gezegd dat ik waarschijnlijk een schorsing ga krijgen gelijk aan alle dagen die ik niet gewerkt heb maar wel ingeschreven stond als "ik werk voltijds"
. Een heel jammere zaak vind ik. Andere mensen zitten thuis lui op hun gat te niksen en krijgen uitkeringen
terwijl ik hier buiten enkele dagen altijd aan het werk ben. Ik heb nooit van iemand de nodige informatie gekregen en krijg nu wss een schorsing en geen uitkering voor die enkele dagen :/. Ik had mijn situatie op de vdab site tijdens die dagen dat ik niet moest werken ook niet aangepast omdat ik ervan uitging dat ik pas recht had op een uitkering na een jaar aangezien ik nog in mijn wachttijd zat.
Aangezien ik nu aan het werk ben en de schorsing maar over enkele weken gaat is het natuurlijk nog geen ramp maar ik zou problemen in de toekomst toch willen vermijden.
Ik moest nu gisteren niet gaan werken maar ben vanaf vandaag terug aan de slag. Moest ik mij dan gisterenochtend of vrijdagavond inschrijven als "ik ben werkloos" en mij dan vandaag of maandagavond terug inschrijven als "ik werk voltijds" of mag dat laatste pas gebeuren na 4weken?. En hoe zit het met een C4? Moet ik dit elke keer aanvragen als ik een keer een dag niet moet gaan werken? En moet ik dit dan naar de VDAB of de RVA doorsturen?
Een heleboel tekst.. Hopelijk begrijpt hier iemand mijn probleem of heeft hij het ook al voorgehad en kunnen jullie me wat extra informatie verschaffen
alvast bedankt
Ik zit blijkbaar met een probleem, althans dat meldde iemand van de VDAB me daarstraks aan de telefoon nadat ik hem had opgebeld.
Ik heb mij vorig jaar begin september ingeschreven op de VDAB site als werkzoekende. Ik heb eerst een IBO gedaan en ben begin april dit jaar beginnen te werken als bediende onder een interimcontract en heb mijn "huidige werksituatie" toen op de vdab site veranderd naar "Ik werk voltijds".
Nu moest ik in april-september af en toe enkele dagen niet gaan werken. Geen probleem dacht ik. Ahja want ik begin enkele dagen later gewoon terug te werken.
Nu merkte ik vrijdag op dat ik voor de maand september 4dagen niet gewerkt heb en ik hier dus een uitkering voor kan aanvragen aangezien mijn wachttijd van een jaar begin september verstreken was.
Ik ben gisteren naar de hulpkas in Leuven geweest en daar zeiden ze me dat ik me eerst moest inschrijven bij hun en nog enkele attesten moest binnenbrengen bij hun en bij de RVA. 1tje daarvan is het C109/36 Formulier waarvan de VDAB een deel moet invullen voor me.
Nu bel ik daar dus vandaag voor naar de VDAB en daar vertellen ze mij dat ik als ik een dag niet werkte dat ik me dan op de VDAB moest inschrijven als werkloze
. Ik had daar geen flauw benul van want NIEMAND heeft mij daar ooit iets van gezegd of verwittigd. Als ik het nu goed begrijp moet ik mijn "huidige werksituatie" op de VDAB site pas aanpassen naar "Ik werk voltijds" als ik 4weken voltijds achter mekaar heb gewerkt, dit zou blijkbaar zelfs automatisch moeten gebeuren.
De persoon aan de lijn van de VDAB heeft me gezegd dat ik waarschijnlijk een schorsing ga krijgen gelijk aan alle dagen die ik niet gewerkt heb maar wel ingeschreven stond als "ik werk voltijds"
. Een heel jammere zaak vind ik. Andere mensen zitten thuis lui op hun gat te niksen en krijgen uitkeringen
terwijl ik hier buiten enkele dagen altijd aan het werk ben. Ik heb nooit van iemand de nodige informatie gekregen en krijg nu wss een schorsing en geen uitkering voor die enkele dagen :/. Ik had mijn situatie op de vdab site tijdens die dagen dat ik niet moest werken ook niet aangepast omdat ik ervan uitging dat ik pas recht had op een uitkering na een jaar aangezien ik nog in mijn wachttijd zat.Aangezien ik nu aan het werk ben en de schorsing maar over enkele weken gaat is het natuurlijk nog geen ramp maar ik zou problemen in de toekomst toch willen vermijden.
Ik moest nu gisteren niet gaan werken maar ben vanaf vandaag terug aan de slag. Moest ik mij dan gisterenochtend of vrijdagavond inschrijven als "ik ben werkloos" en mij dan vandaag of maandagavond terug inschrijven als "ik werk voltijds" of mag dat laatste pas gebeuren na 4weken?. En hoe zit het met een C4? Moet ik dit elke keer aanvragen als ik een keer een dag niet moet gaan werken? En moet ik dit dan naar de VDAB of de RVA doorsturen?
Een heleboel tekst.. Hopelijk begrijpt hier iemand mijn probleem of heeft hij het ook al voorgehad en kunnen jullie me wat extra informatie verschaffen

alvast bedankt