Archief - Van Handel naar Techniek Wetenschappen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NikelaoZ

Legacy Member
Hey allemaal,
Ik heb dit jaar een B Attest gekregen in Techniek Wetenschappen omdat ik het hele jaar niks heb gedaan. Ik ben dus van school veranderd omdat ze in mijn vorige school geen Handel hebben.
Op mijn nieuwe school hebben ze beide richtingen Handel en TW dus ik dacht wat als ik nu over het hele jaar heel erg goede resultaten(ongeveer 80%) behaal laten ze me dan van 4 Handel naar 5 TW gaan ??
Is het mogenlijk om van een lagere TSO richting naar een hogere richting te gaan ?? Want Techniek Wetenschappen spreekt me echt wel aan en natuurlijk heb ik spijt dat ik me niet heb ingezet maar dit komt altijd te laat he.
Antwoord even aub.

REDNAViGATOR

Legacy Member
Ik denk dat dat niet mogelijk zal zijn. Maar waarom blijf je gewoon niet bij TW? Een jaar blijven zitten is echt niet zo erg als je eerst denkt. Beter iets doen dat je interesseert in plaats van iets met tegenzin doen. En wetenschappelijke richtingen zijn in mijn ogen toch wel veel beter om te volgen in het middelbaar dan handel zodat je al met moeilijkere wiskunde in aanraking komt, wat zeker een goede voorbereiding is op u verdere studies, waarin wiskunde toch wel meestal een grote rol zal spelen.

Ik had in het 3e ook een B attest in ASO en ben handel gaan volgen, was vooral de beslissing van mijn ouders. En ik ben dan nog in het 5e jaar ook blijven plakken. Ik zei ook dan tegen mezelf in het begin van het 4e, "ik zal nu wel beter mijn best doen". En natuurlijk hou je dit wel vol tot middenin het jaar maar dan begin je toch weer in je oude gewoontes te vallen en weer je boekentas niet open te doen. Dan ben je er nog goed door in het 4e door je eerdere punten en dan begint het toch wat zwaardere 5e jaar waar je weer hetzelfde gaat uitspoken als in het 3e. Je blijft daar dan zitten en je doet je jaar opnieuw, het is niet erg, maar ik weet nu wel dat ik dit geen 2e keer ga voorhebben.

Als ik jou was zou ik dus gewoon blijven zitten in het 3e, en doen wat je graag doet. Je zal er wel zeker doorzijn met wat inzet en gewoon goed opletten in het 5e.

Hope this helps.

NikelaoZ

Legacy Member
Ok, thx.
Maar blijven zitten zit er echt niet in.
Ik kan de richting makkelijk aan, ik had op de meeste vakken 60% over het hele jaar en ik deed echt hellemaal niets dus waarschijnlijk als ik 1 - 2u per dag studeer dan haal ik makkelijk de 80%.
Ik zag wel eens leerlingen van TSO naar ASO gaan dus dacht ik dat het misschien wel zou kunnen.
Dank je om te antwoorden. =)

Jones2020

Legacy Member
Als je voor meeste vakken 60% percent haalde over heel jaar, dan is die B attest onterecht ? Heb je enige jaartekorten ?

NikelaoZ

Legacy Member
Ja ik heb 2 jaartekorten Wisk: 48 en Fys: 48 voor de rest was bijna alles over het hele jaar boven de 60. Tijdens wiskunde deed ik bijna niets in de les, ik deed niet moeilijk tegen de leerkrachten maar ik werte nooit mee.
@Bluewings: Ja ik kom hier gewoon mijn tijd verspillen.

NikelaoZ

Legacy Member
@master777: Ik heb in het 3de wel TW gedaan, de enige vakken die ik zal missen in het 4de zijn de toegepaste bio, chem en fys... hier had ik in het 3de jaar 66, 65 en 57 voor over het hele jaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan