Het is zo dat de best betaalde vakantiejobs meestal de minst leuke zijn.
Vorige zomer ben ik in een gigantische diepvries als orderpicker gaan werken. Ik moest dozen frieten, pizza's, ijs,... op een pallet of in een bak stapelen die dan verzonden werden naar winkels (via commando's per headset). Dat was werken van 6u 's ochtends tot 13u30, bij een temperatuur van -23 graden. Ik zweer het u, dat was afzien. Constant zware dozen van een hoge stapel op u pallet plaatsen, de ijzige koude, andere mensen die in u weg lopen, slaaptekort,...) We waren bij de start met 7 studenten, en op het einde bleven we nog met 4 over
Nu, ik heb dat puur gedaan om eens een jaar goed te cashen. Ik verdiende daarmee (loon + ploegpremie + koudepremie) ongeveer 13,50 euro per uur + maaltijdcheques. Na mijn 22 dagen (laatste dag heb ik 'congé' gepakt

) had ik (met maaltijdcheques bij die ik verkocht aan mijn ouders) iets van een 2.500 euro verdiend.
Gisteren stak er opnieuw een enveloppe in de bus, met de vraag of ik zin had om terug te komen werken deze vakantie. Denk niet dat ik het ga doen. Het is goed geweest voor 1 keer, heeft mij (opnieuw) doen beseffen waarom ik studeer, want moest ik die job moeten doen voor langer dan paar maanden word ik zot in mijn hoofd. In elk geval, als ge eens een jaartje wilt incashen is dat een echte aanrader. Het loon is ongezien hoog, maar ge moet er wel iets voor over hebben. En ge moet voordien ook eens op medisch onderzoek gaan in dat bedrijf

Ikzelf doe het niet meer, tenminste niet voor langer dan 2 weken.
Als iemand graag wil weten waarover ik het heb (eventueel interesse), contacteer mij maar. Regio Vlaams-Brabant.