me_myself_and_I
Legacy Member
Dag iedereen,
Ik had een vraagje met betrekking tot het voltooien van de lerarenopleiding en het behouden van een uitkering.
Het zit als volgt: momenteel ben ik leraar doch weliswaar zonder uren. Sinds vorig jaar volg ik de lerarenopleiding in avondonderwijs.
Echter, gezien m'n situatie (steeds wisselende interims) is die combinatie niet houdbaar. Bovendien is de aanpak van het volwassenenonderwijs wel zéér schools. Daarom overweeg ik nu om de lerarenopleiding verder te zetten aan de VUB.
Zelf ben ik economist van vorming, dit betekent dat mijn tweede didactiek wiskunde wordt (op de VUB moet men er twee kiezen).
Wiskundeleraar is echter een knelpuntberoep. Kan ik eventueel aanspraak maken op een uitkering terwijl ik de lerarenopleiding afwerk?
(Het LIO-traject zou ook een oplossing zijn. Echter, momenteel zit ik zonder uren, dus dit gaat niet. Bovendien moet men een aanstelling hebben die samenvalt met minstens één semester. Bijgevolg is een LIO-traject dus ook niet zo voor de hand liggend als men denkt.)
Dank bij voorbaat
Me_myself_and_I
Ik had een vraagje met betrekking tot het voltooien van de lerarenopleiding en het behouden van een uitkering.
Het zit als volgt: momenteel ben ik leraar doch weliswaar zonder uren. Sinds vorig jaar volg ik de lerarenopleiding in avondonderwijs.
Echter, gezien m'n situatie (steeds wisselende interims) is die combinatie niet houdbaar. Bovendien is de aanpak van het volwassenenonderwijs wel zéér schools. Daarom overweeg ik nu om de lerarenopleiding verder te zetten aan de VUB.
Zelf ben ik economist van vorming, dit betekent dat mijn tweede didactiek wiskunde wordt (op de VUB moet men er twee kiezen).
Wiskundeleraar is echter een knelpuntberoep. Kan ik eventueel aanspraak maken op een uitkering terwijl ik de lerarenopleiding afwerk?
(Het LIO-traject zou ook een oplossing zijn. Echter, momenteel zit ik zonder uren, dus dit gaat niet. Bovendien moet men een aanstelling hebben die samenvalt met minstens één semester. Bijgevolg is een LIO-traject dus ook niet zo voor de hand liggend als men denkt.)
Dank bij voorbaat

Me_myself_and_I