Archief - Ugent of HoGent: Engels - Spaans

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yunnn

Legacy Member
Ik heb een paar vragen in verband met studies in Ugent en HoGent.

Heb nu zelf een jaar Universiteit achter de rug, Archeologie, en kreeg vandaag net mijn examen scores terug. Klaarblijkelijk niet al te best (haha) maar had dit al zien aankomen.

Heb beslist om dan toch maar te veranderen naar mijn plan B maar ik weet helaas niet wat de grootste verschillen zijn tussen de Ugent opleiding en die van HoGent.

Als er iemand een lessenrooster van HoGent zou kunnen tonen (dit is maar een extraatje)

Waarvoor moet ik vooral opletten?
-Ik heb nooit Spaans gekregen in het middelbaar (zoals velen) maar hoor wel dat ze direct in't Spaans lesgeven, is dit een groot probleem of is het redelijk makkelijk om te begrijpen?

Voor het Engels heb ik geen vragen (Ben twee-talig opgevoed - Ierse vader) en ben er ook zeker van dat Universitair level Engels voor mij geen probleem mag zijn.

Had een paar maand geleden ook nog gedacht om misschien in plaats van Spaans, Russisch te gaan studeren, maar heb er nu al wat meer over gelezen (op de forums hier) en het klinkt toch al wat te ingewikkeld.

:)

Iemand

Legacy Member
Het Engels dat je nu kan zal je wel min of meer helpen op 't unief, maar de nadruk ligt daar op zeer andere dingen dan een taal leren spreken. Daarvoor moet je naar HoGent.

coldplayke

Legacy Member
Taalbeheersing van Engels op de universiteit is maar een klein deeltje (althans in Leuven), verder is er ook nog literatuur en taalkunde. Vooral taalkunde mag je niet onderschatten, dat blijft moeilijk en daar heb je als moedertaalspreker quasi geen voorsprong op.

Yunnn

Legacy Member
Dan klinkt HoGent wel als de beste optie voor mij. (Wat mijn eerste gedacht wel was ;) )

Arkaine

Legacy Member
Schijt aan Spaans en neem Frans!
Zal je blij mee zijn eens je een job zoekt

ErikF

Legacy Member
Mja plus er waren er in VeTo Hogent (in mijnen tijd) véél gebuisd voor Spaans in het eerste jaar.
Frans ook maar iets minder.

Yunnn

Legacy Member
Arkaine zei:
Schijt aan Spaans en neem Frans!
Zal je blij mee zijn eens je een job zoekt

Spijtig genoeg ben ik niet gemotiveerd genoeg om Frans te studeren, heb niet veel voeling met de taal (als in, vind ze wel mooi maar dat is dan ook alles)

:)

Arkaine

Legacy Member
Goh, ik had ook geen voeling met Spaans en die tweede taal er dus gewoon 4 jaar bijgenomen (wou Engels studeren) en nu zit ik hier met een bijna nutteloze taal op de Belgische arbeidsmarkt

Yunnn

Legacy Member
Kben ook nie van plan om enkel in België werk te gaan zoeken ;) En tgaat hier niet om het feit da ik engels spaans ga doen, maar wel om het feit waar het beter zou zijn.

ThibaultDC

Legacy Member
Mijn ervaring met de richting Taal & Letterkunde: Engels-Spaans aan de Ugent:

Aan de Ugent krijg je een meer academische opleiding. De nadruk ligt niet alleen op het leren spreken van de taal. Er komen enorm veel andere zaken bij kijken: Cultuur, geschiedenis, taalkunde (de verschillende klanken en dergelijke). Ik heb die richting 1 jaartje gevolgd in Ugent. Ik kan nu deftig Spaans lezen, maar vraag mij bijvoorbeeld niet om zelf een dialoog in't Spaans aan te gaan, of een native speaker te begrijpen. Ook zul je in Ugent ELKE DAG moeten bezig zijn met het instuderen van je woordenschat. Anders geraak je er gewoonweg niet. Het feit dat er meteen in het Spaans lesgegeven wordt schrikt in het begin inderdaad een beetje af, maar valt al bij al wel mee. De lesgevers spreken aan een rustig tempo, waardoor je alles wel gemakkelijk begrijpt.

jola17

Legacy Member
Ik heb toegepaste taalkunde gedaan op Hogent. Ook Spaans-Engels. Viel wel goed mee. Had ook geen voorkennis of wat dan ook en ik was sneller weg met Spaans dan met Engels. Mispak u alleszinds niet met Engels. Had in het middelbaar gemiddeld 90% voor Engels en was er geen enkele keer door voor Engels :sad: . Ben er ondertss ook al mee gestopt.. En ge moet ni gewoon 50% halen om erdoor te zijn, de drempel ligt op 75%. Dus doe maar u best :) En Nederlands is dan nog het moeilijkste :) Blijkbaar had ik toch ni zo een talenknobbel als ik dacht!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan