Yunnn
Legacy Member
Ik heb een paar vragen in verband met studies in Ugent en HoGent.
Heb nu zelf een jaar Universiteit achter de rug, Archeologie, en kreeg vandaag net mijn examen scores terug. Klaarblijkelijk niet al te best (haha) maar had dit al zien aankomen.
Heb beslist om dan toch maar te veranderen naar mijn plan B maar ik weet helaas niet wat de grootste verschillen zijn tussen de Ugent opleiding en die van HoGent.
Als er iemand een lessenrooster van HoGent zou kunnen tonen (dit is maar een extraatje)
Waarvoor moet ik vooral opletten?
-Ik heb nooit Spaans gekregen in het middelbaar (zoals velen) maar hoor wel dat ze direct in't Spaans lesgeven, is dit een groot probleem of is het redelijk makkelijk om te begrijpen?
Voor het Engels heb ik geen vragen (Ben twee-talig opgevoed - Ierse vader) en ben er ook zeker van dat Universitair level Engels voor mij geen probleem mag zijn.
Had een paar maand geleden ook nog gedacht om misschien in plaats van Spaans, Russisch te gaan studeren, maar heb er nu al wat meer over gelezen (op de forums hier) en het klinkt toch al wat te ingewikkeld.

Heb nu zelf een jaar Universiteit achter de rug, Archeologie, en kreeg vandaag net mijn examen scores terug. Klaarblijkelijk niet al te best (haha) maar had dit al zien aankomen.
Heb beslist om dan toch maar te veranderen naar mijn plan B maar ik weet helaas niet wat de grootste verschillen zijn tussen de Ugent opleiding en die van HoGent.
Als er iemand een lessenrooster van HoGent zou kunnen tonen (dit is maar een extraatje)
Waarvoor moet ik vooral opletten?
-Ik heb nooit Spaans gekregen in het middelbaar (zoals velen) maar hoor wel dat ze direct in't Spaans lesgeven, is dit een groot probleem of is het redelijk makkelijk om te begrijpen?
Voor het Engels heb ik geen vragen (Ben twee-talig opgevoed - Ierse vader) en ben er ook zeker van dat Universitair level Engels voor mij geen probleem mag zijn.
Had een paar maand geleden ook nog gedacht om misschien in plaats van Spaans, Russisch te gaan studeren, maar heb er nu al wat meer over gelezen (op de forums hier) en het klinkt toch al wat te ingewikkeld.

)
ad: . Ben er ondertss ook al mee gestopt.. En ge moet ni gewoon 50% halen om erdoor te zijn, de drempel ligt op 75%. Dus doe maar u best