Archief - UGent jaar opnieuw?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaximeVD

Legacy Member
Ik zit in 1e bachelor aan de ugent. Ik heb een zwaar jaar achter de rug en ik ben vanwege verschillende redenen voor bijna alle vakken gebuisd dit jaar. Ik ben er echter zeker van dat ik de richting aankan, dus het enigste wat me zou tegenhouden is de reglementering.

Mijn vraag is dus of ik hiervoor een GIT-traject kan aanvragen ? Of kan ik mij opnieuw inschrijven voor hetzelfde traject (1e bach + zelfde richting) ?

Het maakt voor mij niet uit hoe, zolang ik maar kan blijven zitten waar ik zit.

thecoon

Legacy Member
wordt dit normaal niet uitgelegd op het einde van het jaar?

wacht eerst uw herexamens af

Matt.

Legacy Member
Ja, dat zal GIT zijn, maar dat lukt dus perfect voor dezelfde richting. Gewoon herinschrijven na de herexamens via Oasis, daar uw vakkenpakket samenstellen. Je kunt de rest van de vakken van eerste bachelor afwerken en (afhankelijk van voor hoeveel stp je geslaagd bent en de reglementering van uw faculteit) eventueel al wat vakken van de tweede bachelor opnemen.

Kowalskii

Legacy Member
IAJ-GIT is pas als je voor 33/60 studiepunten geslaagd bent van het eerste academiejaar geloof ik, combi-git bij 48+/60 studiepunten anders is het bissen en mag je geen vakken van het tweede jaar opnemen.

Matt.

Legacy Member
Kowalskii zei:
IAJ-GIT is pas als je voor 33/60 studiepunten geslaagd bent van het eerste academiejaar geloof ik, combi-git bij 48+/60 studiepunten anders is het bissen en mag je geen vakken van het tweede jaar opnemen.

Afhankelijk van uw faculteit. Bij ons is GIT-IAJ 20/60 en GIT-COMBI 45/60.

Kowalskii

Legacy Member
Matt. zei:
Afhankelijk van uw faculteit. Bij ons is GIT-IAJ 20/60 en GIT-COMBI 45/60.

Ah wist ik niet:) TS zal beter dan eens het GIT reglement lezen van zijn faculteit

Boemkool

Legacy Member
Zou er een mogelijkheid zijn om een COMBI-Git te doen als ge voor meer dan 12 studiepunten gebuisd zijt? Echt voor 20 ofzo? In principe mag het niet maar indien ge een goede motivering kunt voorleggen zou dat dan mogelijk zijn? Iemand ervaring mee?

Matt.

Legacy Member
Bij ons mag je zonder motivatie tot 75. Mits motivatie meer. Goeie motivatie is bv. nog 80 studiepunten om uw volledige opleiding af te werken, dan laten ze u dat wel doen/proberen... (Aan onze fac toch.) Nu ja, er is een reden dat ze dat meestal niet toelaten hé, als ge er niet in slaagt 60 studiepunten te halen, wat zou ge er dan meer dan 75 kunnen halen het jaar erop... ;)

phixiuZ

Legacy Member
reFleX.be zei:
Zou er een mogelijkheid zijn om een COMBI-Git te doen als ge voor meer dan 12 studiepunten gebuisd zijt? Echt voor 20 ofzo? In principe mag het niet maar indien ge een goede motivering kunt voorleggen zou dat dan mogelijk zijn? Iemand ervaring mee?

afhankelijk van uw faculteit, dat kan sterk variëren

ik heb toch al eens een jaar van 72 stp overleefd, dat was voor mij één vak extra per semester, 't is uiteraard wel niet aan te raden, maar zeker doenbaar mits wat chance ook met uw examenregeling, desnoods bewust 2 vakken rechtstreeks in 2de zit doen en zorgen dat ge er zeker op de rest door zijt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan