Archief - Toekomst Marketing

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Amanda

Legacy Member
Hallo iedereen!

Dit jaar ben ik begonnen met mijn professionele bachelor bedrijfsmanagement. Ik plan af te studeren in de richting marketing. Nu mijn vraag: is hier iemand die het marketingwereldje wat kent? Zou je mij een redelijk realistisch beeld kunnen geven van wat ik in mijn carrière kan verwachten? Waar ga ik kunnen starten en zijn er doorgroeimogelijkheden? Is het zo dat mensen met een HW/TEW diploma sowieso een stapje voor zullen hebben op mij of zijn skills ook echt een meerwaarde?

Zou het de moeite zijn om een master HW/TEW (na schakelprogramma) te doen wetende dat ik dan ook alweer enkele jaren ervaring mis? Graag jullie mening!

Dubbelpunt

Legacy Member
Master is niet nodig denk ik. In deze tijden van crisis kan je geen hoger loon vragen als afgestudeerde omdat je een master in marketing hebt. Dan gaan ze die bachelor kiezen. Jullie zijn met velen dus het startloon zal altijd laag zijn, tenzij je natuurlijk in een bedrijf beland dat een master wil.
Maar dat zullen er minder zijn denk ik, globaal bekeken.

Ik heb 4 jaar in marketing gewerkt, en sommige collega's kregen op 4j tijd geen enkele opslag.
Je moet het imho doen omdat je het graag doet met andere woorden.

De job is wel super leuk hoor ;)

HighLow

Legacy Member
een vriendin van me heeft ook een bachelor bedrijfsmgt gedaan, en daarna nog HW (wel in accountancy).

Qua loon zal het waarschijnlijk niet veel schelen bij de start, maar het scheelde wel direct in de opleidingsmogelijkheden die aangeboden worden in de firma, en na 5 jaar is er nu toch al en duidelijk verschil. Plafond ligt gewoon veel hoger als je een master hebt. Ambitie en hard werken maken natuurlijk ook een verschil.

Dit is wel bedrijfsafhankelijk.

lantaarnpaal

Legacy Member
Amanda zei:
Hallo iedereen!

Dit jaar ben ik begonnen met mijn professionele bachelor bedrijfsmanagement. Ik plan af te studeren in de richting marketing. Nu mijn vraag: is hier iemand die het marketingwereldje wat kent? Zou je mij een redelijk realistisch beeld kunnen geven van wat ik in mijn carrière kan verwachten? Waar ga ik kunnen starten en zijn er doorgroeimogelijkheden? Is het zo dat mensen met een HW/TEW diploma sowieso een stapje voor zullen hebben op mij of zijn skills ook echt een meerwaarde?

Zou het de moeite zijn om een master HW/TEW (na schakelprogramma) te doen wetende dat ik dan ook alweer enkele jaren ervaring mis? Graag jullie mening!

Marketingwereldje hangt af van elke verschillende sector. Als je in de tabaksindustrie terechtkomt moet je alvast niet altijd ethisch correcte dingen verwachten. Daarnaast is het acties/promos opstellen, uw product doen verkopen en cijfers proberen te halen.

Met uw diploma verwacht ik alvast niet dat je het snel tot brandmanager bijvoorbeeld zal schoppen om eerlijk te zijn. En het lijkt mij nogal evident dat HW/TEW/HIR een stapje voor zullen hebben op u.

Probeer perfect drietalig te zijn trouwens.



Ook oppassen want in sommige bedrijven proberen ze pas afgestudeerde mensen uit te buiten door die een jaar een contract te geven, en dat daarna niet meer te verlengen. Goed voor de ervaring, maar niet leuk als je graag iets vast wilt

Amanda

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
Marketingwereldje hangt af van elke verschillende sector. Als je in de tabaksindustrie terechtkomt moet je alvast niet altijd ethisch correcte dingen verwachten. Daarnaast is het acties/promos opstellen, uw product doen verkopen en cijfers proberen te halen.

Met uw diploma verwacht ik alvast niet dat je het snel tot brandmanager bijvoorbeeld zal schoppen om eerlijk te zijn. En het lijkt mij nogal evident dat HW/TEW/HIR een stapje voor zullen hebben op u.

Probeer perfect drietalig te zijn trouwens.



Ook oppassen want in sommige bedrijven proberen ze pas afgestudeerde mensen uit te buiten door die een jaar een contract te geven, en dat daarna niet meer te verlengen. Goed voor de ervaring, maar niet leuk als je graag iets vast wilt


Welke functie zal dan eerder passen bij mijn diploma?

En bedankt iedereen voor de antwoorden!

lantaarnpaal

Legacy Member
Amanda zei:
Welke functie zal dan eerder passen bij mijn diploma?

En bedankt iedereen voor de antwoorden!

assistent van de manager, of hoe noemt zo'n funtie in het bedrijfsleven :unsure:

sneax

Legacy Member
Wie competent is en wa geluk heeft zal groeien, wie dat niet is zal 4 jaar zonder opslag blijven, gelijk met welk diploma. Ik zie dat hier op het forum en ook bij kennissen en kameraden. Wat ge bereikt ligt echt volledig aan u hoor, en dan denk ik niet aan uw kennis of hoe hard ge werkt, maar wel aan andere eigenschappen die belangrijk zijn voor hoe likable ge zijt bij den baas, hoe makkelijk ge connecties legt, hoe makkelijk ge opgemerkt wordt, hoe competent dat ge er uitziet etc... al dat en gewoon goed werk leveren en geen fouten maken is wat ge nodig hebt en dat kunt ge echt niet leren hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan