VamCx
Legacy Member
Hey, iedereen!
Ik ben zonet aan mijn laatste jaar in de middelbare school begonnen, maar ben wel al volop bezig met informatie zoeken en dergelijke over een hogere opleiding.
Sinds vorig jaar gaat Engels plots van een leien dakje, terwijl ik eerdere jaren bij de minderen hoorde. Ik lees volop Engelse boeken, bekijk films zonder ondertitels, oftewel enkel met de Engelse... Ik heb dus een echte interesse ontwikkeld voor het vak en zou het ook graag verder studeren. HUB spreekt me als school meer aan en dit doet ook de richting Toegepaste Taalkunde. De talen Nederlands (waar ik een echte fascinatie voor heb) en Engels staan al min of meer vast, maar ik zou er nog een derde taal bij moeten nemen. Mijn Frans is middelmatig - té middelmatig - mijn Duits ronduit slecht. Dus zou het tussen Spaans, Italiaans of Russsisch gaan. Vooral de laatste 2 lijken me erg interessant. Maar hoe kan ik nu weten of deze talen mij liggen?
Is er iemand die een van deze studies gedaan heeft en/of tips heeft? (Of een mening heeft over het lesgeven et cetera van de HUB?)
Alvast bedankt
Ik ben zonet aan mijn laatste jaar in de middelbare school begonnen, maar ben wel al volop bezig met informatie zoeken en dergelijke over een hogere opleiding.
Sinds vorig jaar gaat Engels plots van een leien dakje, terwijl ik eerdere jaren bij de minderen hoorde. Ik lees volop Engelse boeken, bekijk films zonder ondertitels, oftewel enkel met de Engelse... Ik heb dus een echte interesse ontwikkeld voor het vak en zou het ook graag verder studeren. HUB spreekt me als school meer aan en dit doet ook de richting Toegepaste Taalkunde. De talen Nederlands (waar ik een echte fascinatie voor heb) en Engels staan al min of meer vast, maar ik zou er nog een derde taal bij moeten nemen. Mijn Frans is middelmatig - té middelmatig - mijn Duits ronduit slecht. Dus zou het tussen Spaans, Italiaans of Russsisch gaan. Vooral de laatste 2 lijken me erg interessant. Maar hoe kan ik nu weten of deze talen mij liggen?
Is er iemand die een van deze studies gedaan heeft en/of tips heeft? (Of een mening heeft over het lesgeven et cetera van de HUB?)
Alvast bedankt
