Archief - Toegepaste informatica of bedrijfsmanagement?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nickker28

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel in het 6de middelbaar ASO Economie- Moderne Talen.

Ik zat al te denken aan volgend jaar: ik heb al een selectie gemaakt en dan kom ik voornamelijk uit bij bedrijfsmanagement en toegepaste informatica...

Maar ik had hier nog een paar vragen over:
Mijn voorkeur gaat uit naar TI, maar zou dit wel een goede keuze zijn aangezien ik nog niets van ICT gehad heb? Enaangeiznr ik maar 3 uur wisk heb?

Danku

Razors

Legacy Member
Als je kiest voor een professionele bachelor is dit geen probleem. Wij beginnen namelijk letterlijk van 0 maar de leercurve ligt wel hoog (vind ik). Maar het is dus geen enkel probleem voor je zolang je alles goed met bij houd

dJeez

Legacy Member
nickker28 zei:
Ik zit momenteel in het 6de middelbaar ASO Economie- Moderne Talen.
Toch niet per toeval JVR in Laken? Indien ja : in principe geen probleem voor allebei als je daar degelijke cijfers haalt en de nodige interesse/doorzettingsvermogen hebt.

Ik kwam van ASO Eco/MT en heb zonder noemenswaardige problemen een licentiaat HW met specialisatie informaticamanagement behaald (nu zou dat dus een master zijn, afhankelijk van wat je precies wil doen is dat ook een optie voor u om misschien eens te bekijken).

Mat23

Legacy Member
Vanuit eco-mt zul je beide richtingen zeker aankunnen, kies dus gewoon wat je het meest interessert.

Energised

Legacy Member
bedrijfsmanagement, in belgie? of in het buitenland? mn beste maat heeft/is dit nog aan het doen op de vrije universiteit van Amsterdam, zit nu 6maand in californie voor zn stage/uitwisseling..

Dieterg

Legacy Member
Energised zei:
bedrijfsmanagement, in belgie? of in het buitenland? mn beste maat heeft/is dit nog aan het doen op de vrije universiteit van Amsterdam, zit nu 6maand in californie voor zn stage/uitwisseling..

Wat heeft de TS hier mee? Wat zijn de voordelen van het te doen in Nederland? Studies zijn daar voor Belgen toch redelijk duur dacht ik?

In ieder geval, ik volg zelf TI. Zeker te doen met uw vooropleiding, moet je echt geen bang voor hebben!

nickker28

Legacy Member
Ik zou normaal gezien naar Brussel gaan en niet in Nederland of waar dan ook :D
Maar bv weleen stage in het buitenland ofzo, mabon,

Op dit moment lijkt toegepaste informatica me het leukste, maar ik heb geen enkel 'voorstudie', dus dat schrikt me misschien wel een beetje af...

Is ICT'er ook niet een beroep waarmee je sneller werk zal vinden etc?

MrHawky

Legacy Member
nickker28 zei:
Ik zou normaal gezien naar Brussel gaan en niet in Nederland of waar dan ook :D
Maar bv weleen stage in het buitenland ofzo, mabon,

Op dit moment lijkt toegepaste informatica me het leukste, maar ik heb geen enkel 'voorstudie', dus dat schrikt me misschien wel een beetje af...

Is ICT'er ook niet een beroep waarmee je sneller werk zal vinden etc?

Als laatstejaars student toegepaste informatica kan ik u zeggen dat ge zeker over een dosis motivatie moet beschikken. Bij mij waren de eerste twee jaren gemeenschappelijk, wat betekent dat ge programmeren en netwerken door elkaar krijgt. Geen van beide gaan ergens diep op in maar je krijgt wel een duidelijk beeld van welk van de twee u het best ligt. In het derde jaar moest ik kiezen tussen de twee.

Ik heb gekozen voor programmeren, maar ge moet er wel passie voor hebben want anders lukt het niet. Netwerken is voornamelijk kunnen werken met besturingssystemen en bepaalde programma's maw kunnen werken met een muis. Natuurlijk komt er ook de dosis theorie bij kijken maar swat...
applicatieontwikkeling > netwerken imho :p

Mat23

Legacy Member
nickker28 zei:
Ik zou normaal gezien naar Brussel gaan en niet in Nederland of waar dan ook :D
Maar bv weleen stage in het buitenland ofzo, mabon,

Op dit moment lijkt toegepaste informatica me het leukste, maar ik heb geen enkel 'voorstudie', dus dat schrikt me misschien wel een beetje af...

Is ICT'er ook niet een beroep waarmee je sneller werk zal vinden etc?

Dat je geen voorkennis informatica hebt is helemaal geen nadeel. De meeste mensen die aan TI beginnen hebben dat ook niet hoor. Je studeert om bij te leren, niet om alles wat je weet te herhalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan