Archief - Toegepaste informatica: Leuven(KHL) of Hasselt(PHL)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bjoerk

Legacy Member
Ik heb redelijk laat besloten dat ik terug ga studeren dit jaar, mede door de vdab die mij toch aanraden om terug te gaan studeren inplaats van te werken. Aangezien ik zin had om een van de komende jaren toch terug te gaan studeren.
Nu na waat zoek werk ben ik op toegepaste informatica uitgekomen. Mijn vorige studie DAE in kortrijk was niet succesvol door de Arts vakken maar programmeren deed ik wel graag en dat is een beetje de druppel geweest om nu voor toegepaste informatica te gaan.

Nu ik twijfel tussen 2 scholen. Beide hun trajecten zijn interessant, ze variëren wel een beetje tussen bepaalde punten maar ik kan zelf de keuzen niet maken wat ik het liefste zou doen. Daarom kom ik hier eens vragen achter mensen die ervaring hebben met deze 2 scholen of mss andere scholen met toegepaste informatica in hasselt of leuven en die mij een beetje kunnen sturen. Zowel leuven als hasselt zijn voor mij zeer makkelijk te bereiken ik woon tegen diest en het traject verschilt mss een goede 15-20 minuten. Dus het gaat me hier puur om de kwaliteit van de scholen.

Alvast bedankt om mijn post te lezen en ik hoop dat ik hier wat reacties op kan krijgen.

YaMo

Legacy Member
Naar het schijnt is KHLeuven toch een van de hoogst aangeschreven scholen voor Toegepaste Informatica.

SysRq

Legacy Member
De PHL schreeuwt dat het "de hogeschool met de laptop!" is. Besluit daaruit wat je wil.

bjoerk

Legacy Member
Ik ga morgen eens een kijken nemen in leuven, leuven is waar nu mijn voorkeur naartoe gaat en dan ga ik het daar eens bekijken wat ze daar zeggen. Bedankt voor de raad :p

SteveDotcom

Legacy Member
Gho kies voor de school die het kortst bij is, ik heb in 2009 informatica gedaan in PHL maar het pendelen was nogal k*t dus ben ik gestopt ook omda ik geen interesse had.
Beide scholen zijn wel al bezig, en ge loopt toch vrij snel achter als ge de basis ni mee hebt.. dus ik zou wel snel zijn :)

bjoerk

Legacy Member
SteveDotcom zei:
Gho kies voor de school die het kortst bij is, ik heb in 2009 informatica gedaan in PHL maar het pendelen was nogal k*t dus ben ik gestopt ook omda ik geen interesse had.
Beide scholen zijn wel al bezig, en ge loopt toch vrij snel achter als ge de basis ni mee hebt.. dus ik zou wel snel zijn :)

Ik zoek me deze week nog in te schrijven eigelijk, mss morgen zelfs al als de school mij bevalt ga ik me meteen inschrijven kan ik deze week normaal al wel lessen mee volgen. 2-3 dagen missen zal het ergste niet zijn :p

GaMe®

Legacy Member
Weet wel dat Toegepaste Informatica aan PHL vanaf volgend academiejaar wordt samengevoegd met XIOS. Dus PHL kennende, zou het vanaf volgend academiejaar nog wel eens een serieuze soep gaan worden. :)

Dit is een mail die we daarover ontvangen hebben:

Beste student

Bij de start van het nieuwe academiejaar bieden XIOS en PHL de opleiding Bedrijfsmanagement samen aan. De afstudeerrichtingen Accountancy-fiscaliteit en Financie- en verzekeringswezen van de opleiding Bedrijfsmanagement werden tot nog toe door beide hogescholen apart aangeboden. De eerstejaars zullen vanaf dit academiejaar samen zitten.

Op 1 oktober 2013 vormen XIOS en PHL één nieuwe hogeschool: Hogeschool PXL. Vanaf dan zullen ook de overige dubbele opleidingen samengebracht worden. Het gaat dan om Office management, Lerarenopleiding secundair onderwijs en Toegepaste informatica.

"We gaan voor de opleiding Bedrijfsmanagement dus een jaar vroeger van start dan oorspronkelijk gepland," verklaart Ben Lambrechts, algemeen directeur PHL en toekomstig directeur Hogeschool PXL. "Door het snelle werk en de goede sfeer in beide opleidingsteams konden we een sterke voorsprong boeken. En als je klaar bent, waarom wachten? Zo creëren we nog meer ruimte voor nieuwe projecten en voor verbreding binnen het aanbod. Daar varen de studenten wel bij."

De nieuwe hogeschool is er pas vanaf oktober 2013. Voor het academiejaar dat nu begint, zullen alle eerstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement van XIOS de lessen gaan volgen op de PHL (campus Elfde Linie, Hasselt) en zullen er bijgevolg ook geadministreerd worden. Voor de tweede- en derdejaars van de XIOS-opleiding Bedrijfsmanagement verandert er niets. De opleiding wordt immers gradueel ingevoerd.
Ook voor de PHL-studenten Bedrijfsmanagement verandert er niets.

Algemeen directeur Dirk Franco van XIOS: "Met dit pilootproject krijgt de nieuwe hogeschool een concrete vorm. Beide hogescholen zijn erg dynamisch en hebben elkaar gevonden. We bouwen samen aan een nieuwe hogeschool die kort op de bal speelt en geen opportuniteiten uit de weg gaat."

Met vriendelijke groeten

Ben Lambrechts
algemeen directeur PHL​

Benzac

Legacy Member
GaMe® zei:
Weet wel dat Toegepaste Informatica aan PHL vanaf volgend academiejaar wordt samengevoegd met XIOS. Dus PHL kennende, zou het vanaf volgend academiejaar nog wel eens een serieuze soep gaan worden. :)

Dit is een mail die we daarover ontvangen hebben:

Beste student

Bij de start van het nieuwe academiejaar bieden XIOS en PHL de opleiding Bedrijfsmanagement samen aan. De afstudeerrichtingen Accountancy-fiscaliteit en Financie- en verzekeringswezen van de opleiding Bedrijfsmanagement werden tot nog toe door beide hogescholen apart aangeboden. De eerstejaars zullen vanaf dit academiejaar samen zitten.

Op 1 oktober 2013 vormen XIOS en PHL één nieuwe hogeschool: Hogeschool PXL. Vanaf dan zullen ook de overige dubbele opleidingen samengebracht worden. Het gaat dan om Office management, Lerarenopleiding secundair onderwijs en Toegepaste informatica.

"We gaan voor de opleiding Bedrijfsmanagement dus een jaar vroeger van start dan oorspronkelijk gepland," verklaart Ben Lambrechts, algemeen directeur PHL en toekomstig directeur Hogeschool PXL. "Door het snelle werk en de goede sfeer in beide opleidingsteams konden we een sterke voorsprong boeken. En als je klaar bent, waarom wachten? Zo creëren we nog meer ruimte voor nieuwe projecten en voor verbreding binnen het aanbod. Daar varen de studenten wel bij."

De nieuwe hogeschool is er pas vanaf oktober 2013. Voor het academiejaar dat nu begint, zullen alle eerstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement van XIOS de lessen gaan volgen op de PHL (campus Elfde Linie, Hasselt) en zullen er bijgevolg ook geadministreerd worden. Voor de tweede- en derdejaars van de XIOS-opleiding Bedrijfsmanagement verandert er niets. De opleiding wordt immers gradueel ingevoerd.
Ook voor de PHL-studenten Bedrijfsmanagement verandert er niets.

Algemeen directeur Dirk Franco van XIOS: "Met dit pilootproject krijgt de nieuwe hogeschool een concrete vorm. Beide hogescholen zijn erg dynamisch en hebben elkaar gevonden. We bouwen samen aan een nieuwe hogeschool die kort op de bal speelt en geen opportuniteiten uit de weg gaat."

Met vriendelijke groeten

Ben Lambrechts
algemeen directeur PHL​
zit jij in de xios? Want phl is qua organisatie echt niet wat het moet zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan