Archief - Tekstverwerker om samenvattingen te maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anneke_

Legacy Member
Hallo,

Ik zoek een tekstverwerker om een paar vakken samen te vatten.
Ik heb dit met Microsoft Word 2010 geprobeerd, maar dit gaat vrij moeizaam. Pijlen, opsommingen en vooral inspringingen (belangrijk voor een samenvatting!) werken niet vlot, zeker niet bij een document van 50+ pagina's.

Iemand die me een alternatief kan voorstellen?

Bedankt!

NotoriousP

Legacy Member
Papier en pen? Jij bent echt de eerste persoon die ik tegen kom die zijn samenvattingen op PC maakt.

FEW

Legacy Member
"Stijlen" leren gebruiken in Word? Eenvoudiger kan imo niet.

4jrlmo.jpg


En als je pijlen wil trekken: rechtermuisklik op de pijl en laat die op de voorgrond staan, dan gaat die niets aan uw layout doen.

NotoriousP zei:
Papier en pen? Jij bent echt de eerste persoon die ik tegen kom die zijn samenvattingen op PC maakt.
Deed ik ook altijd, al nam ik mijn laptop wel mee naar de les. Lijkt me nogal loos om samenvattingen anders dubbel te moeten maken :)

glashelder

Legacy Member
Ik heb daar nochtans niet zo'n problemen mee. Allez, soms werkt er eens een opsommingstekentje of een insprong of wat dan ook niet goed mee, maar da's 30 seconden prutsen en dan is het weer braaf. In het ergste geval copy paste ik gewoon een stuk waarbij het wel gelukt is :p

Maar goed. Open Office al geprobeerd? Of anders Latex, dat schijnt hier nogal populair te zijn (al hangt het ook af voor welk vak het is, weet niet of het de moeite is om Latex te leren als het echt enkel tekst is).

Anneke_

Legacy Member
glashelder zei:
Ik heb daar nochtans niet zo'n problemen mee. Allez, soms werkt er eens een opsommingstekentje of een insprong of wat dan ook niet goed mee, maar da's 30 seconden prutsen en dan is het weer braaf. In het ergste geval copy paste ik gewoon een stuk waarbij het wel gelukt is :p

Maar goed. Open Office al geprobeerd? Of anders Latex, dat schijnt hier nogal populair te zijn (al hangt het ook af voor welk vak het is, weet niet of het de moeite is om Latex te leren als het echt enkel tekst is).

Het zijn inderdaad vooral opsommingstekens en inspringingen waar Word moeilijk over doet. Meestal lukt het uiteindelijk toch wel, na de nodige frustratie ;)

Ik ga eens naar OO kijken. Van Latex heb ik wel al gehoord, maar ik vraag me inderdaad ook af of dit interessant is voor een niet-wetenschappelijk vak?

Bedankt voor de tips alvast.

glashelder

Legacy Member
Anneke_ zei:
Ik ga eens naar OO kijken. Van Latex heb ik wel al gehoord, maar ik vraag me inderdaad ook af of dit interessant is voor een niet-wetenschappelijk vak?

Ja, niet dus :p

Ik heb een tijdje OO geprobeerd, maar 'k werd daar nog meer gefrustreerd van. Ik heb veel groepswerken en als we dan gezamelijk een paper o.i.d. moeten schrijven, is dat heel irritant. De lay-out verspringt de hele tijd als je van OO naar Word 2010 verandert, en omgekeerd. Nu werk ik met Word, maar iemand in m'n groepje had alleen OO. Op een bepaald moment aan haar moeten vragen om niks meer aan te passen in het document, want dan kregen we weer iets terug dat heel scheef en versprongen was :s

justdoit

Legacy Member
Misschien kan je eens Microsoft Onenote proberen, dit is een soort Word om notities te maken, dus het kan wel eens helpen.

Ironpole

Legacy Member
Anneke_ zei:
Ik ben nu LyX tegengekomen, hun motto is "what you see is what you mean". Dat staat me wel aan. Een soort van eenvoudigere Latex. Hier ga ik eens mee aan de slag!

LyX | LyX – The Document Processor

Nice, het is eigenlijk een handigere interface met onder de motorkap LaTeX. Het is wel goed mogelijk dat het document er dan goed uitziet maar het vrij vuile code is, maar dat maakt in principe niet uit hé. :) Best of both worlds als ge rap moet zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan