Archief - Te laat met inschrijving herexamens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlazeMusic

Legacy Member
Ik heb een vrij groot probleem...

Vorige maand heb ik mij ingeschreven voor de herexamens (dit was een verandering tegenover de unief, aan de hogeschool moet je dit dus manueel doen). Ik was er van overtuigd dat dit gelukt was, maar blijkbaar heb ik toch iets verkeerd gedaan.

De lijst van de herexamens kwam online te staan en mijn naam stond er nergens op. Ik heb sindsdien al naar de SSH gebeld, maar er pakt niemand op, mails gestuurd naar iedereen die ik kan bedenken, maar krijg steeds van die automatische "ik ben terug tegen 15 augustus" mails terug...

Van de ombudsdient zou je 1 keer per week antwoord krijgen, op een vrijdag, maar daar heb ik ook nog geen gehoor gekregen.

Zit de kans er nu echt in dat ik mijn herexamens niet mag meedoen? Ik ben serieus van goede wil, en was er van overtuigd dat mijn inschrijving binnen was... Ik weet gewoon niet meer wat te doen nu, grote paniek...

kil911ler

Legacy Member
Kzou niet te veel panikeren, ze zijn net overgestapt tot een nieuw systeem zeg je, dus er kunnen nog foutjes gebeuren imo.

Gewoon blijven contacteren (wel ambetant ofc dat ze nog op verlof zijn) en niet pas beginnen blokken als alles in orde is é :p

Kvothe

Legacy Member
Ze maken daar normaal geen probleem van, die inschrijvingen zijn waarschijnlijk toch maar puur om een regeling voor mondelinge examens/lokalen vast te leggen.

BlazeMusic

Legacy Member
kil911ler zei:
Kzou niet te veel panikeren, ze zijn net overgestapt tot een nieuw systeem zeg je, dus er kunnen nog foutjes gebeuren imo.

Gewoon blijven contacteren (wel ambetant ofc dat ze nog op verlof zijn) en niet pas beginnen blokken als alles in orde is é :p

Bloodraven zei:
Ze maken daar normaal geen probleem van, die inschrijvingen zijn waarschijnlijk toch maar puur om een regeling voor mondelinge examens/lokalen vast te leggen.

Het is geen nieuw systeem aan de hogeschool, maar ik ben het systeem van de unief gewoon: daar word je automatisch ingeschreven. Ik heb dus alles goed doorlezen, en heb mij manueel ingeschreven via het KHL Portaal voor mijn herexamens. Oftewel is er dus elektronisch iets foutgegaan (deadline was 8 juli, ik heb me 6 juli ingeschreven) oftewel heb ik dus inderdaad iets fout gedaan, iets niet gesavet ofzo...

Iedereen staat wel al mooi ingepland, daarom dat ik dus bang ben dat ik een grote "njet" ga krijgen", omdat ik te laat ben.

En de paniek is wel degelijk groot, ik maak mij wel ongerust, het zou zonde zijn als ze mij toch weigeren :(

kil911ler

Legacy Member
Blijven contacteren en je motiveren zoals je nu doet. Zou erg zijn moesten ze je weigeren dan :o

Dennoman

Legacy Member
No way, vooral als er misschien op de server één of andere crash report staat die u in uw gelijk kan stellen. En daarbij, zoals al gezegd: die deadlines zijn absolute futiliteiten.

Frado2005

Legacy Member
BlazeMusic zei:
Euh...Hoe bedoel je? :p
Ik zit op de Sociale School Heverlee btw.

vroeg mij gewoon af in welke scholen dit van toepassing was ;) . Herkende de afkorting niet ,daarmee :D

Cubbus

Legacy Member
Ik weet dat je je bij HUB moet inschrijven voor examens, maar bij ons (Hogent), moet je helemaal niets doen hoor, als je bent ingeschreven voor het vak/opleiding sta je er automatisch op voor het examen ook...

Jepjep

Legacy Member
Ik heb een omgekeerd probleem. Ik sta ingeschreven voor een herexamen maar ik wil die toch niet doen. Wordt daar een probleem van gemaakt?

sorry voor de hijack maar vond het niet de moeite om er een topic voor te openen.

Dennoman

Legacy Member
jeperdejep zei:
Ik heb een omgekeerd probleem. Ik sta ingeschreven voor een herexamen maar ik wil die toch niet doen. Wordt daar een probleem van gemaakt?

sorry voor de hijack maar vond het niet de moeite om er een topic voor te openen.
Nee, hoogste score telt mee als het om toleranties gaat. Het is sowieso best dat ge u standaard voor alles inschrijft.

h0pje

Legacy Member
Dennoman zei:
Nee, hoogste score telt mee als het om toleranties gaat.

Da's ook afhankelijk van school tot school :) Bij KUL is het zo, maar bij Arteveldehogeschool SOW bijvoorbeeld niet. Dus best eens checken!

Genious

Legacy Member
Dennoman zei:
Nee, hoogste score telt mee als het om toleranties gaat. Het is sowieso best dat ge u standaard voor alles inschrijft.
Niet overal.
UGent, FEB: laatste score is altijd wat telt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan