Archief - studierichtingen zonder wiskunde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hel22

Legacy Member
Welke studierichtingen bevatten geen of bijna geen wiskunde?

Alles wat met wiskunde te maken heeft is niet voor mij...

lantaarnpaal

Legacy Member
Allez, hoe moeten wij nu weten wat je gedaan hebt of wat je wilt doen?
Hoe oud zijt gij? Kan je goed talen? Welk werk wil je later uitoefenen?

Nighty

Legacy Member
Carrosserie

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Put_met_keren

Legacy Member
Office management :)
Buiten financieel management aka boekhouden

cdp1193

Legacy Member
uit de andere thread van de op:
Ik ben wegens omstandigheden uit school gestapt na het 4e middelbaar.
Ik ben nu 34 jaar en zou toch wel mijn secundaire diploma willen halen.
Sinds ik al zo lang uit het onderwijs ben, zou ik het beste voor BSO kantoor gaan?
tot nu toe was ik een stay at home mom, maar ik denk er wel over om terug te gaan studeren. Eerste stap is dus eerst mijn secundaire diploma.
Wat denken jullie?

hel22

Legacy Member
danku cdp :-)
wou eerst gewoon even ideeën horen! Ik heb een paar interesses maar daar ik al zoveel jaar uit het onderwijs ben, heb ik toch niet zo'n idee van wat deze richtingen allemaal bevatten.

Kowalskii

Legacy Member
Kies misschien eerst universiteit/hogeschool? (lees: bachelor/master)
dan kan je eens kijken wat ze aanbieden van richtingen..

Sidgun

Legacy Member
Bestuurskunde en publiek management, een echte aanrader als je ambtenaar wilt worden :p

joshetei

Legacy Member
Ik zag de topictitel als 'richtingen zonder...' en wist al op voorhand dat het wiskunde ging zijn :p

Muscleduck

Legacy Member
Doe BSO, koken. In mijn broer zijn klas zat destijds ook een vrouw van rond uw leeftijd. Ik heb dat heel even ook nog overwogen om te doen, maar ben toch bij Chemie gebleven. 'k Vind kok een mooi beroep.

EDIT: mss jeugd- en handicaptenzorg als dat iets voor u is,

User deleted

Legacy Member
Flawless zei:
Geschiedenis, Pol & Soc, ... .

Sociologie heeft behoorlijk veel statistiek. Politicologie iets minder, maar toch.

Ik vind de vraagstelling behoorlijk idioot. Je moet uitgaan van je sterktes en je interesses, niet omgekeerd. Dit wordt een student die na drie studierichtingen uiteindelijk zonder diploma toch maar gaat werken.

hel22

Legacy Member
Ik zal zeker uitgaan van mijn interesses en sterktes. Deze vraag is gewoon bedoeld om te zien waar wiskunde nogal van pas kwam. En ik moet nog eerst secundair diploma halen hè! Medische secretaresse interesseert me heel maar ik moet de waarheid zeggen, ik ben niet de intelligentste en heb ook concentratie problemen maar ik zou erg graag iets willen studeren dus ik zoek zeker niet de moeilijkste richting. Dus, alhoewel psychologie mijn droom is, begin ik er niet aan want ik weet dat die studie te zwaar zal zijn voor mij.

Nog vragen, stel maar gerust.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan