Archief - Studiepunten vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kennaah

Legacy Member
Ik had eens een vraag ivm studiepunten. Op de site van de kuleuven vind ik niet direct iets.
Ik ga beginnen aan een master van 120 studiepunten. In mijn master moet ik voor 27 studiepunten aan keuzevakken kiezen. Nu is dit zeer lastig vermits de meeste keuze vakken (en die ik wil doen) 4 studiepunten zijn.
Ik heb nu een lijst met keuze vakken die ik wil doen. Het probleem is echter als ik deze vakken allemaal doe ik in totaal 122 studiepunten heb. Nu vraag ik mij af of dit mogelijk is en mag? Hoe het met de financiering zit, of ik bij moet betalen.

Ik ga zeker deze week ook eens informeren bij de KUL zelf, maar wilde al een algemeen idee over de mogelijkheid hebben.

MrKend54l

Legacy Member
Dan moet je 7 vakken kiezen? Amai dat is wel veel of vergis ik mij hier in? Op die manier kan je gewoon volledig uw pakket kiezen.
In principe heb je dan maar 1 studiepunt te veel en dus 121 studiepunten.
Wat is je huidig krediet?

Tweak37

Legacy Member
Dat is uiteraard geen probleem. Vroeger was het bovendien zo dat je als je tussen de 54 en de 66 studiepunten zat, je gewoon het vaste inschrijvingsgeld van een dikke 550 euro betaalde. Maar nu betaal je in welk geval dan ook een vast bedrag plus een bedrag per studiepunt, zie Studiegelden 2012-2013. Twee studiepunten meer opnemen kost je dus ongeveer 18 euro. ;)

Kennaah

Legacy Member
MrKend54l zei:
Dan moet je 7 vakken kiezen? Amai dat is wel veel of vergis ik mij hier in? Op die manier kan je gewoon volledig uw pakket kiezen.
In principe heb je dan maar 1 studiepunt te veel en dus 121 studiepunten.
Wat is je huidig krediet?

Je het is redelijk wat. Aantal vakken ligt niet vast er zijn ook veel vakken met meer dan 4 studiepunten.
Ik ga idd 7 vakken opnemen, maar een vak heeft 5 studiepunten. Daarmee kom ik op 29 studiepunten voor keuze vakken. Dat is dus twee meer dan zou mogen. Problemen voor het leerkrediet zou dit niet mogen geven.

Tweak37 zei:
Dat is uiteraard geen probleem. Vroeger was het bovendien zo dat je als je tussen de 54 en de 66 studiepunten zat, je gewoon het vaste inschrijvingsgeld van een dikke 550 euro betaalde. Maar nu betaal je in welk geval dan ook een vast bedrag plus een bedrag per studiepunt, zie Studiegelden 2012-2013. Twee studiepunten meer opnemen kost je dus ongeveer 18 euro. ;)

Merci voor de link, idd voor dat geld valt het mee.

Komen deze studiepunten mee op u diploma of doen ze er iets anders mee?

YaMo

Legacy Member
Is het antwoord niet gewoon dit:
Een master van 120 studiepunten loopt over twee jaar. Per jaar zet je er ongeveer 60 in, en op het einde van het jaar krijg je de punten van de vakken waarvoor je slaagde terug.
Een master van 120 punten betekent gewoon dat je minstens 120 studiepunten moet opgenomen hebben. Zolang je persoonlijk studiekrediet niet ontoereikend is om elk jaar maximum 63 punten op te nemen (en liefst weer terug te krijgen) is er geen probleem.
Denk ik.

edit: oftewel zijn de regels al weer veranderd...
Maar hoe kunnen ze bij de KU Leuven dan al een rekening meegeven bij de inschrijving, nog voor je je ISP hebt vastgelegd?

Kennaah

Legacy Member
Ja dat is de normale gang van zaken. Daar gaat mijn vraag ook niet over.
Mijn vraag gaat over wat als je over de 120 studiepunten gaat bij u master. Ik zou dus aan 122 studiepunten komen, door mijn mijn gekozen keuzevakken.

JE betaald inschrijvingsgeld en ergens in het 2de semester doen ze een herberekening en dan betaal je voor de extra studiepunten.

Tweak37

Legacy Member
Kennaah zei:
Komen deze studiepunten mee op u diploma of doen ze er iets anders mee?

Dat zal in de bijlage van je diploma met je resultatenlijst wel staan zeker, of daar zou het in ieder geval uit afgeleid kunnen worden. Maar veel maakt het niet uit denk ik. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan