Antares
Legacy Member
Hey,
Ik studeer momenteel mijn laatste, 4e, jaar (master) industrieel ingenieur.
Ik heb nog nooit geen buizen gehad en heb dus nog het maximaal aantal studiepunten.
Dus je begint met 140SP, na het eerste jaar heb ik er dus 200. (eerste 60 worden verdubbeld).
In het 2e en 3e jaar zet ik er dus steeds 60 in, en krijg ik deze terug indien ik geslaagd ben.
Dus na het 3e jaar heb ik de 200 SP nog. Hier heb ik dus een bachelor ingenieursdiploma behaald (zoals iedereen die de richting volgt)
Nu in het 4e jaar (masterjaar) zet ik weer 60 SP in. Nu vrees ik er enkel voor dat mijn masterproef (staat op 20 SP!!) een totale ramp wordt en er dus niet door ga geraken van de eerste maal.
Worst case scenario: ik ben er niet op door. Dus krijg ik 40 SP terug van het 4e jaar, en heb ik er nog 180SP over. Het jaar erop ga ik mijn richting afronden en enkel een nieuwe masterproef doen van 20SP. Stel nu dat ik er wel door ben.
Ik wil nog verder gaan studeren naar burgerlijk ingenieur (2 jaar masteropleiding en ik heb het). Ik heb gehoord van iemand dat als je een master hebt gehaald er 140 SP van je krediet afgaan. Klopt dit? Zoja, heb ik er nog maar 40 over. Te weinig dus om verder te gaan studeren. wat kan ik doen?
Alvast bedankt! Alain
Ik studeer momenteel mijn laatste, 4e, jaar (master) industrieel ingenieur.
Ik heb nog nooit geen buizen gehad en heb dus nog het maximaal aantal studiepunten.
Dus je begint met 140SP, na het eerste jaar heb ik er dus 200. (eerste 60 worden verdubbeld).
In het 2e en 3e jaar zet ik er dus steeds 60 in, en krijg ik deze terug indien ik geslaagd ben.
Dus na het 3e jaar heb ik de 200 SP nog. Hier heb ik dus een bachelor ingenieursdiploma behaald (zoals iedereen die de richting volgt)
Nu in het 4e jaar (masterjaar) zet ik weer 60 SP in. Nu vrees ik er enkel voor dat mijn masterproef (staat op 20 SP!!) een totale ramp wordt en er dus niet door ga geraken van de eerste maal.
Worst case scenario: ik ben er niet op door. Dus krijg ik 40 SP terug van het 4e jaar, en heb ik er nog 180SP over. Het jaar erop ga ik mijn richting afronden en enkel een nieuwe masterproef doen van 20SP. Stel nu dat ik er wel door ben.
Ik wil nog verder gaan studeren naar burgerlijk ingenieur (2 jaar masteropleiding en ik heb het). Ik heb gehoord van iemand dat als je een master hebt gehaald er 140 SP van je krediet afgaan. Klopt dit? Zoja, heb ik er nog maar 40 over. Te weinig dus om verder te gaan studeren. wat kan ik doen?
Alvast bedankt! Alain
