Punto
Legacy Member
Hey,
Ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd als industrieel ingenieur en heb ondertss ook een job.
De droom is helaas eigenlijk totaal iets anders: om animatiefilm te studeren, en dan liefst in het buitenland: Frankrijk. Nu weet ik ook dat dat moeilijk haalbaar zou zijn. Echt concreet is het allemaal nog niet, je zou het eerder erg naïef kunnen noemen
, wsl niet haalbaar meer, op mn 24e. Maar het kan geen kwaad om info op te doen e..
Dus een vraag over het studiegeld in deze richtingen in het buitenland.
Hier kost een studiejaar (excl kot) zo'n 600 per jaar? Mediarichtingen meestal iets duurder, maar zo erg schommelt dat niet.
Als ik ga kijken in Frankrijk, zie ik op ELKE mediaschool die ik opzoek een jaarlijkse kost van minstens 4000a5000. Ik lees af en toe wel iets op algemene infosites over frankrijk dat de overheid veel tussenkomt, maar ik vind hier niet veel info over. Hetzelfde voor the animation workshop in denemarken...
Als ik dan ga kijken op conceptart.com, lees ik zelfs dat een (wel erg dure en goede) school in Amerika rond de 40000 per jaar kost. Zij vinden die scholen in Frankrijk dus zelfs SPOTgoeiekoop. Dat wil dus zeggen dat ZELFS indien ze een beurs halen met hun portfolio, ze NOG rond de 1000"n mogen ophoesten, gok ik??
Hoe bestalen die studenten dat? Ik vind het vooral straf omdat ik niet veel info terugvind over studenten met leningen, en dat al die bedragen zo normaal gevonden worden... Misschien vind ik op internet ook enkel de populaire en dure scholen terug... Iemand hier ervaring met studiekosten in het buitenland?
Ik ben sinds vorig jaar afgestudeerd als industrieel ingenieur en heb ondertss ook een job.
De droom is helaas eigenlijk totaal iets anders: om animatiefilm te studeren, en dan liefst in het buitenland: Frankrijk. Nu weet ik ook dat dat moeilijk haalbaar zou zijn. Echt concreet is het allemaal nog niet, je zou het eerder erg naïef kunnen noemen
, wsl niet haalbaar meer, op mn 24e. Maar het kan geen kwaad om info op te doen e..Dus een vraag over het studiegeld in deze richtingen in het buitenland.
Hier kost een studiejaar (excl kot) zo'n 600 per jaar? Mediarichtingen meestal iets duurder, maar zo erg schommelt dat niet.
Als ik ga kijken in Frankrijk, zie ik op ELKE mediaschool die ik opzoek een jaarlijkse kost van minstens 4000a5000. Ik lees af en toe wel iets op algemene infosites over frankrijk dat de overheid veel tussenkomt, maar ik vind hier niet veel info over. Hetzelfde voor the animation workshop in denemarken...
Als ik dan ga kijken op conceptart.com, lees ik zelfs dat een (wel erg dure en goede) school in Amerika rond de 40000 per jaar kost. Zij vinden die scholen in Frankrijk dus zelfs SPOTgoeiekoop. Dat wil dus zeggen dat ZELFS indien ze een beurs halen met hun portfolio, ze NOG rond de 1000"n mogen ophoesten, gok ik??
Hoe bestalen die studenten dat? Ik vind het vooral straf omdat ik niet veel info terugvind over studenten met leningen, en dat al die bedragen zo normaal gevonden worden... Misschien vind ik op internet ook enkel de populaire en dure scholen terug... Iemand hier ervaring met studiekosten in het buitenland?
