Archief - Studiekeuze in de knoop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

samantha

Legacy Member
Hallo ik ben 16jaar en ik zit in mijn laatste jaar economie-wiskunde. Ik ben altijd al geinteresseerd geweest in films. Maar nu ik een studiekeuze moet maken op het einde van het schooljaar wil ik toch graag met een paar 'beter geinformeerde' mensen willen spreken. Ik ken namelijk niets van alle middelen die ze gebruiken. Nul komma nul. Maar ik ben altijd al geinteresserd geweest in visual effects en fotografie. Nu een paar vragen. Wat zou de beste opleiding zijn voor dit? Is dit wel slim voor iemand die geen enkele basiskenis heeft? Wat kan ik allemaal als beroep uitoefenen met die opleiding? Is er in Belgie wel een toekomst weggelegd? Aub antwoord op mijn vragen want op school is er niemand die genoeg kennis heeft om me te helpen!!!!!!!!!!! Of zou ik gewoon bij economie en wiskunde blijven???? en ik woon in Melle dus ik moet wel in Gent studeren !!

lantaarnpaal

Legacy Member
> Is er in Belgie wel een toekomst weggelegd?

Zo goed als niet. Doe maar gewoon uw ASO verder, daarna kan je nog alle kanten uit

nolimit|spp````

Legacy Member
1. Studeerd je ASO richting verder (geniet er nog maar wat van)
2. Als je in je laatste jaar zit dan krijg je zoiezo een hele hoop van informatie over universiteiten, hoge scholen, etc etc
3. Fotografie en visual effects kan je altijd aan een avondschool volgen.
4. Je woont in Melle, maar je kan dan ook in Antwerpen, Leuven of Brugge studeren...

Ties

Legacy Member
Wat misschien wel aanleunt bij wat je zoekt is productontwikkeling (in antwerpen). Is een master opleiding, misschien kun je daar is gaan kijken? (heb ik ook nog getwijfeld om te beginnen, zeer mooie studierichting)
en anders onderwijskiezer kijk vanaf audiovisuele. (dit is misschien dan weer iets te 'kunstzinnig')

Ik raad je ook ten zeerste aan om in ASO te blijven en wat nolimit zegt: je zal volgend jaar genoeg kans krijgen om met allerlei mensen kunnen spreken.

glashelder

Legacy Member
In het (kunst)middelbaar is er de opleiding audiovisuele vorming, wat een voorbereiding is op de audiovisuele richtingen aan het hoger onderwijs.

Is er toekomst in? Voor enkelen, ja, maar niet voor iedereen. Ik zou het dus enkel doen als je er echt door gepassioneerd bent, en niet omdat je het wel eens wil proberen. Ik ken iemand die audiovisuele vorming heeft gedaan en in het hoger daarin verder heeft gedaan en die is nu effectief cameraman (dat wou hij ook worden, voor de duidelijkheid, 't is niet bij gebrek aan beter :p).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan