Zaar
Legacy Member
Hallo,
ik ben al regelmatig op dit forum verzeild geraakt, maar ik heb nog niet direct een antwoord op mijn vraag gevonden.Misschien kan iemand van jullie wat meer info geven?
Het zit zo: Ik heb vorige maand mijn ontslag gekregen en zit nu in mijn opzeg. Ik ben al aan het zoeken naar een nieuwe job, maar moet helaas vaststellen dat het met mijn aso-diploma huilen met de pet op is. Daarom denk ik eraan terug te gaan studeren en zo (hopelijk) mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
Ik heb alle opties al op een rijtje gezet: afstandsonderwijs, deeltijds studeren/deeltijds werken of studeren met een uitkering. Ik moet me nog grondig informeren. Maar wat ik wel al wou vragen is hoe dat zit met je uitkering als je studeert. Na een jaar zakt je uitkering en kom je in je tweede periode : maar hoe lang duurt deze? Op sommige sites lees ik dat deze drie maand duurt en eventueel verlengt wordt met 3 maanden per gewerkt jaar.Dus als je dan gedurende je loopbaan 6 jaar fulltime gewerkt heb, duurt je 2de periode 3 maand plus 6x3 maand= 21 maanden? Dat lijkt me wel heel lang.
Ik heb al een mail verstuurd naar mijn vakbond met mijn vraag, maar ik krijg geen antwoord. Binnenkort ga ik er sowieso eens langs, maar ik hoopte dat iemand van jullie me al een beetje wijzer zou kunnen maken.
ik ben al regelmatig op dit forum verzeild geraakt, maar ik heb nog niet direct een antwoord op mijn vraag gevonden.Misschien kan iemand van jullie wat meer info geven?
Het zit zo: Ik heb vorige maand mijn ontslag gekregen en zit nu in mijn opzeg. Ik ben al aan het zoeken naar een nieuwe job, maar moet helaas vaststellen dat het met mijn aso-diploma huilen met de pet op is. Daarom denk ik eraan terug te gaan studeren en zo (hopelijk) mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
Ik heb alle opties al op een rijtje gezet: afstandsonderwijs, deeltijds studeren/deeltijds werken of studeren met een uitkering. Ik moet me nog grondig informeren. Maar wat ik wel al wou vragen is hoe dat zit met je uitkering als je studeert. Na een jaar zakt je uitkering en kom je in je tweede periode : maar hoe lang duurt deze? Op sommige sites lees ik dat deze drie maand duurt en eventueel verlengt wordt met 3 maanden per gewerkt jaar.Dus als je dan gedurende je loopbaan 6 jaar fulltime gewerkt heb, duurt je 2de periode 3 maand plus 6x3 maand= 21 maanden? Dat lijkt me wel heel lang.
Ik heb al een mail verstuurd naar mijn vakbond met mijn vraag, maar ik krijg geen antwoord. Binnenkort ga ik er sowieso eens langs, maar ik hoopte dat iemand van jullie me al een beetje wijzer zou kunnen maken.
.