Archief - Studeren in Amerika (New York)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RAYRAY

Legacy Member
Dag iedereen

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar middelbare school en ik volg Secretariaat-talen. Ik ben van plan om volgend jaar een totaal andere richting te volgen op Hogeschool Gent namelijk : Modetechnologie. Niet iedereen kent de richting maar het is iets dat me erg aantrekt.

De opleiding vormt een combinatie van techniek, creativiteit en management, iets dat ik erg zie zitten en bij mij vind passen. Het duurt 3 jaar en je kan gedurende je laatste jaar via erasmus een stage of een opleiding volgen in het buitenland (voor 6 maanden of 1 jaar).

Ik zou graag naar "Fashion Institute of Technology" in New York willen gaan maar ik vroeg me af of het mogelijk is om daar na drie jaar in België gestudeerd te hebben nog een extra jaar te studeren in een richting zoals "Marketing, Management etc".

Mijn doel is om "Internationale Fashion Buyer" te worden. Kan je ook in België blijven wonen en vanuit hier werken maar af en toe reizen naar het buitenland?

Als er nog colleges zijn waar je iets met marketing, management en fashion kan volgen in Amerika (of Engeland) dan zou ik het graag willen weten.

Ik hoor ook verhalen over studentenclubs zoals Omega Gamma Delta, Phi Kappa, Beta Delta X etc. Bestaan die echt? En wat moet je doen om in zo'n club te geraken?

Alvast bedankt

RayRay

SyntaX_

Legacy Member
Hey,

Je hebt blijkbaar al een droom van wat je wilt doen later.
Van wat ik heb gehoord van mensen die deze studie volgens is er toch niet super veel vraag. Maar je kan altyd proberen.

Artikel jobat:
Toch zijn er ook op bachelorniveau opleidingen die moeilijker aansluiten bij de vraag op de arbeidsmarkt: audiovisuele technieken, modetechnologie en interieurvormgeving bijvoorbeeld. De academische bachelors hebben minder succes met een restpercentage van 13,3 procent. Het zijn dan ook geen opleidingen die toeleiden naar de arbeidsmarkt, maar onafgemaakte masteropleidingen.
http://www.jobat.be/nl/artikels/bachelors-zijn-knelpuntbusters/

Je kan altyd na je bachelor nog een banaba doen zoals om je waarde te vergroten zoals bvb de banaba in internationaal bedrijfsmanagement:
http://bmer.hogent.be/download/verder-studeren/verder-studeren-ib-20112012.pdf

Als je in Amerika wil gaan studeren moet je eens googlen wat er is van aanbod. Wel vrees ik dat dit duur zal zijn, en er veel administatie en voorbereiding bij aan de pas zal komen.

Flawless

Legacy Member
RAYRAY zei:
Dag iedereen

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar middelbare school en ik volg Secretariaat-talen. Ik ben van plan om volgend jaar een totaal andere richting te volgen op Hogeschool Gent namelijk : Modetechnologie. Niet iedereen kent de richting maar het is iets dat me erg aantrekt.

De opleiding vormt een combinatie van techniek, creativiteit en management, iets dat ik erg zie zitten en bij mij vind passen. Het duurt 3 jaar en je kan gedurende je laatste jaar via erasmus een stage of een opleiding volgen in het buitenland (voor 6 maanden of 1 jaar).

Ik zou graag naar "Fashion Institute of Technology" in New York willen gaan maar ik vroeg me af of het mogelijk is om daar na drie jaar in België gestudeerd te hebben nog een extra jaar te studeren in een richting zoals "Marketing, Management etc".

Mijn doel is om "Internationale Fashion Buyer" te worden. Kan je ook in België blijven wonen en vanuit hier werken maar af en toe reizen naar het buitenland?

Als er nog colleges zijn waar je iets met marketing, management en fashion kan volgen in Amerika (of Engeland) dan zou ik het graag willen weten.

Ik hoor ook verhalen over studentenclubs zoals Omega Gamma Delta, Phi Kappa, Beta Delta X etc. Bestaan die echt? En wat moet je doen om in zo'n club te geraken?

Alvast bedankt

RayRay

Vraag 1: Hebben de papa/mama enorm veel geld en weten ze niet wat doen ermee? Zoniet, boek uw droom maar dicht :)

1) NYC is zowat de duurste stad op de planeet om te wonen/leven.
2) Alle Angelsaksische scholen hebben hallucinante inschrijvingskosten, als buitenlander is een beurs uitgesloten, zeker in de richting waar jij u op wilt toespitsen.
3) Gooi verzekering/huur/voedsel erbij en ge zit aan over de 2.000 per MAAND aan enkel kosten.

Last, but not least, je beseft toch dat er enorm weinig vraag is naar 'mode' richtingen? Tenzij je een wonderkind bent op vlak van kunst en mode en zelf al ontworpen hebt OF een goede kennis hebt in die wereld is de kans klein dat je iets gaat vinden.

f_dieleman

Legacy Member
Flawless zei:
Vraag 1: Hebben de papa/mama enorm veel geld en weten ze niet wat doen ermee? Zoniet, boek uw droom maar dicht :)

1) NYC is zowat de duurste stad op de planeet om te wonen/leven.
2) Alle Angelsaksische scholen hebben hallucinante inschrijvingskosten, als buitenlander is een beurs uitgesloten, zeker in de richting waar jij u op wilt toespitsen.
3) Gooi verzekering/huur/voedsel erbij en ge zit aan over de 2.000 per MAAND aan enkel kosten.

Last, but not least, je beseft toch dat er enorm weinig vraag is naar 'mode' richtingen? Tenzij je een wonderkind bent op vlak van kunst en mode en zelf al ontworpen hebt OF een goede kennis hebt in die wereld is de kans klein dat je iets gaat vinden.

Niet dat ik de topicstarter te veel hoop wil geven, maar beurzen voor buitenlanders bestaan wel degelijk wel, je hebt er zelf speciale organisaties voor. (+ dan nog beurzen van de universiteiten zelf)

McGregor

Legacy Member
Modetechnologie is drie jaar studeren om dan uiteindelijk t-shirts in de H&M te plooien.

Zoek een richting dat aansluit bij uw interesses en ook waar er vraag naar is. Later zal je dit niet beklagen ;)

Flawless

Legacy Member
f_dieleman zei:
Niet dat ik de topicstarter te veel hoop wil geven, maar beurzen voor buitenlanders bestaan wel degelijk wel, je hebt er zelf speciale organisaties voor. (+ dan nog beurzen van de universiteiten zelf)

Die bestaan zeer zeker, maar die zijn meer specifiek voor mensen die exacte wetenschappen/ business studeren, waar er dus bijna zeker een return op investment is :) Bij mode is dit totaal niet het geval. Je gaat ook niet in iets investeren waar de return zeer laag of default is veronderstel ik? ;)

Cycloon

Legacy Member
De TS spreekt wel over NY en niet over NYC. Dus misschien gaat het over de staat :unsure:.

Chilliewillie88

Legacy Member
Ik vrees dat TS toe is aan een harde reality check...

Straddle

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Ik vrees dat TS toe is aan een harde reality check...

²

Spendeer dat geld dan liever aan een nuttige opleiding als je aan de university in NY gaat studeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan