Archief - Studeren aan de Universiteit Antwerpen (UA)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BlackInvasion

Legacy Member
Hallo iedereen,

Volgend jaar ga ik verder studeren aan de UA (farmacie ). Ik zou graag willen weten hoe de sfeer daar is. Waarschijnlijk ga ik ook op kot (liefst aan de campussen zelf), gewoon omdat alles 'makkelijker' verloopt. Kan iemand me vertellen hoe het is?

Alvast bedankt:)

Andres_

Legacy Member
BlackInvasion zei:
Hallo iedereen,

Volgend jaar ga ik verder studeren aan de UA (farmacie ). Ik zou graag willen weten hoe de sfeer daar is. Waarschijnlijk ga ik ook op kot (liefst aan de campussen zelf), gewoon omdat alles 'makkelijker' verloopt. Kan iemand me vertellen hoe het is?

Alvast bedankt:)

September 2013 dus? Nog niet te veel van aantrekken zou ik dan zeggen. :)

Je weet al dat studenten farmaceutische wetenschappen op de 'Campus Groenenborger' zitten? Die bevindt zich namelijk niet in Antwerpen-centrum maar in Wilrijk, toch vlug een half uur met de bus vanuit de Rooseveltplaats dankzij de verschrikkelijke verbinding. Dus wat betreft dat kot maakt het wel een groot verschil of je kiest voor Antwerpen (waar vanzelfsprekend een pak meer te beleven valt dan in Wilrijk maar waarbij je dus nog wel een eindje van je campus zit) of in Wilrijk (waar je voor zover ik weet zowat volledig afhankelijk bent van de activiteiten georganiseerd door de lokale studentenverenigingen wat betreft uitgaan e.d.).

Maar nog eens, dat zijn allemaal dingen waar je pas binnen een half jaar eens rustig aan gaat moeten beginnen denken.

BlackInvasion

Legacy Member
Andres_ zei:
September 2013 dus? Nog niet te veel van aantrekken zou ik dan zeggen. :)

Je weet al dat studenten farmaceutische wetenschappen op de 'Campus Groenenborger' zitten? Die bevindt zich namelijk niet in Antwerpen-centrum maar in Wilrijk, toch vlug een half uur met de bus vanuit de Rooseveltplaats dankzij de verschrikkelijke verbinding. Dus wat betreft dat kot maakt het wel een groot verschil of je kiest voor Antwerpen (waar vanzelfsprekend een pak meer te beleven valt dan in Wilrijk maar waarbij je dus nog wel een eindje van je campus zit) of in Wilrijk (waar je voor zover ik weet zowat volledig afhankelijk bent van de activiteiten georganiseerd door de lokale studentenverenigingen wat betreft uitgaan e.d.).

Maar nog eens, dat zijn allemaal dingen waar je pas binnen een half jaar eens rustig aan gaat moeten beginnen denken.

Hm ok dan :) . Ik wou uit nieuwsgierigheid eens weten hoe het is op unief, want tijd vliegt en dan zit ik daar ook . Maar toch bedankt

PerkelePride

Legacy Member
Wilrijk is echt nog wel leuk !
Er zijn dagelijks wel activiteiten gepland (waaronder minstens 1x in de week een feesje, voor de rest ook wa uitstappen en sportactiviteiten). Op campus Groenenborger zijn er zo'n tiental studentenverenigingen, ik zou wel aanraden om er bij één lid te worden. De feesjes zijn heel anders dan in centrum Antwerpen waar alles meer 'chique' is, maar waar je ook dubbel zoveel betaalt voor een pint.
Zie dat je veel vrienden maakt op je eigen kot, er wordt veel samengekomen op kot om wat voor te drinken/ samen te zijn.

Geniet nog van je kotleven daar!

BlackInvasion

Legacy Member
PerkelePride zei:
Wilrijk is echt nog wel leuk !
Er zijn dagelijks wel activiteiten gepland (waaronder minstens 1x in de week een feesje, voor de rest ook wa uitstappen en sportactiviteiten). Op campus Groenenborger zijn er zo'n tiental studentenverenigingen, ik zou wel aanraden om er bij één lid te worden. De feesjes zijn heel anders dan in centrum Antwerpen waar alles meer 'chique' is, maar waar je ook dubbel zoveel betaalt voor een pint.
Zie dat je veel vrienden maakt op je eigen kot, er wordt veel samengekomen op kot om wat voor te drinken/ samen te zijn.

Geniet nog van je kotleven daar!

leuk, leuk en wat voor feestjes geven ze daar?Is er elk jaar een soort thema ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan