Archief - Studeren aan de hand van een leefloon

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeuvenseStudent

Legacy Member
Beste 9-livers,


Ik zit momenteel in mijn laatste jaar Master Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KULeuven en ben ik momenteel bezig met het schrijven van mijn thesis. Voor mijn thesis in het vakgebied Marketing was ik enorm aangetrokken tot het onderwerp van mensen die het financieel niet zo breed hebben en dan vooral studenten die leven en studeren aan de hand van een leefloon. De officiële titel van mijn thesis luidt: Mental Budgeting en Consumptiebeslissingen: een vergelijkende studie tussen studenten met en zonder leefloon.
Omdat dit onderwerp in het verleden nog nooit werd onderzocht is het zeker en vast een uitdagend thema waarin nog veel te ontdekken valt. Ook is het niet gemakkelijk voor mij om leefloonstudenten te vinden omdat sommige organisaties gebonden zijn aan de ‘ Wet van de Privacy’ en leefloonstudenten zelf weigerachtig kunnen zijn om mee te werken ook al wordt de informatie die ze mij verstrekken volledig anoniem behandeld.

Hoe kunnen jullie me precies helpen?
• Het zou super zijn moesten jullie mij misschien kunnen helpen door even in jullie vrienden- en kennissenkring rond te horen of er toevallig studenten studeren aan de hand van een leefloon.
• Door dit bericht door te mailen, op facebook of via een ander netwerk door te sturen naar jullie vrienden, familie & kennissen die het dan na jullie overtuigingskracht ook weer doorsturen. Hierdoor wordt de kans vergroot om zoveel mogelijk potentiële leefloonstudenten die willen meewerken aan mijn onderzoek te bereiken en te overtuigen.

Indien iemand studeert aan de hand van een leefloon dan kan die me contacteren via een privébericht hier te sturen!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Roel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan