Eigen ervaring (mijn eerste jaar op een studentenhome zit er al op)
Voordelen:
- Veel plezier, massa's mensen. Zeker mensen die je tof gaat vinden, nieuwe vriendenkringen,...
- Geen gezaag met kotbazen, vuilniszakken, keuken poetsen,... Alles wordt geregeld!
- Klasgenoten zitten niet verspreid over heel de stad of heel de studentenhome (toch niet degene die in uw richting zitten)
- (In mijn geval) Steek de straat over en je komt in een fuifzaal terecht waar elke dag wel iets te doen is + pinten aan 1€ te verkrijgen

- Mogelijke aanwezigheid van Erasmussers die enorm tof zijn!
Nadelen:
- School komt in het gedrang when you party more
- Je wordt er als een nummer gezien door de beheerders, die enkel maar aan money money money denken.
- Iets laten repareren kan lang duren (ik moest 5 dagen voor een lamp wachten)
- Gangfeestjes durven zich nog wel eens te verplaatsen van gang naar gang. Wat kan resulteren in een hele week zonder al te veel nachtrust
In mijn geval ging het wel echter in Brussel (Jette). Het kan zijn dat alles in Gent anders verloopt!