Archief - Sportmanagement/Groenmanagement

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dionysius

Legacy Member
Iemand die dit studeert (sportmanagement) en er meer info over kan geven? :unsure:

Ik ken persoonlijk niemand die dit studeert en ja cursussen inkijken gaat daar niet precies. :ironic: (in Brugge)

Ik zoek dus iemand die daar meer uitleg bij kan geven. :p


Tzelfde eigenlijk met de richting 'groenmanagement' maar aangezien ver niemand die richting doet precies gaat er daar niet veel reactie op komen vrees ik. :p

Yves1986

Legacy Member
Ik heb de opleiding Groenmanagement in het KATHO te Roeselare gevolgd. Daar heb je een mix van privégroen en openbaar groen (stedelijk en natuur); en in kleinere mate productie (boomkwekerij, invitro, ...). De opleiding leunt sterk aan met dat van tuin- en landschapsarchitecten met dat verschil dat het eerder een technische en realistische benadering is, i.p.v. vormgevelijk. Als het over tewerkstelling gaat kon ik absoluut niet klagen... Had enkele mooie werkaanbiedingen, en hoor nu ook professionele contacten heel wat vraag naar groenmanagers (dat in vergelijking met tuinarchitecten, waar er nauwelijks vacatures zijn).
Het grote voordeel is dat je uw eigen ding kan doen tijdens de opleiding door een vrije stagekeuze, keuzevakken, ... .

Nog geen minuut spijt van!

|steven|

Legacy Member
Ik ken iemand die Sportmanagement heeft gevolgd, en die heeft zich dat niet beklaagd.
Voor een gedeelte loopt dat gelijk met Bedrijfsmanagement en Office Management.
En dan natuurlijk een heel deel specifieke vakken rond sportmanagement.

Die heeft dan stage gelopen bij de Vlaamse Overheid en heeft daar een job te pakken gekregen. Andere konden hun stage doen bij Zulte-Waregem, Bloso, en zo van die toestanden.

Ik woon(de) nogal ver van Brugge, anders had ik echt wel die richting willen doen.

lowrobbn

Legacy Member
ik denk er ook aan voor sportmanagement te volgen maar weet eigelijk niet zo goed wat de opleiding inhoud --' vind er ook zo goed als niets over. Kan iemand mij hierover wat meer info verschaffen?

Offtopic : de topicstarter heeft eindelijk antwoord na bijna 5 jaar !

Satangel

Legacy Member
Zou misschien ook Sportmanagement willen doen. Ben nu 2 jaar bezig geweest met leraar secundair onderwijs (Engels en Informatica) maar ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat het niets voor mij is. De stages verlopen niet goed genoeg, en zijn veel werk.

Zou ik eventueel vrijstellingen kunnen krijgen bij Sportmanagement, dankzij mijn vorige opleiding?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan