Archief - Slecht voor wiskunde maar toch DAE

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flatline

Legacy Member
Hello

Ik zit momenteel in het 6 middelbaar(tso informaticabeheer) en heb 5 uur wiskunde in de week. Het probleem is dat ik niet zo goed ben in wiskunde en ik ook nooit goed ga zijn voor wiskunde. Ik ben er altijd maar kantje boortje door geweest op de examens. Maar ik zou graag DAE studeren na mijn middelbaar omdat het grafische aspect mij vooral interesseert en ik een voorliefde heb voor games. Het enigste dat me afschrikt is de wiskunde natuurlijk. Ik vraag me dus af of de richting te doen is als je niet zo goed bent in wiskunde of dat je eerder moet wegblijven van deze richting als je niet zo goed bent in wiskunde.

SavaB

Legacy Member
Die vraag is hier al vele malen gesteld geweest op het forum. Zoek een beetje doorheen de DAE-topics, dan vind je je antwoord wel

Gladiator

Legacy Member
Je kunt niet 'niet goed zijn" in iets... ok je kan een mindere moteriek hebben, of net wel een talent in iets, een goede aanleg voor iets.. ok ok, maar wiskunde/talen/etc dat is gewoon studeren, en als je mindere aanleg hebt, meer studeren!

ik weet natuurlijk niet hoeveel jij al studeert, maar iets zegt me, dat je waarschijnlijk wel nog tijd over hebt :)

Sorry ik wil niet zagen, maar tis echt zo :) als je het wil, en je werkt er voor, lukt je het wel, zo niet, straatje zonder einde.

Mvg,

lantaarnpaal

Legacy Member
gl@di@tor zei:
Sorry ik wil niet zagen, maar tis echt zo :) als je het wil, en je werkt er voor, lukt je het wel, zo niet, straatje zonder einde.

Mvg,

dit.

In het middelbaar moet je trouwens niet bepaald veel inzicht hebben in wiskunde om erdoor te geraken hoor. U gewoon houden aan de geleerde methodes en al die algoritmes van oplossen gewoon vanbuiten leren. En weten bij welke oefening je die kan gebruiken natuurlijk.


Zelfs in de unief was het grotendeels nog zo (TEW wiskunde)

CrazyIvan

Legacy Member
*leest OP's onderschrift*

Hmm, met die attitude gade ni ver geraken in 3d design

Flatline

Legacy Member
gl@di@tor zei:
Je kunt niet 'niet goed zijn" in iets... ok je kan een mindere moteriek hebben, of net wel een talent in iets, een goede aanleg voor iets.. ok ok, maar wiskunde/talen/etc dat is gewoon studeren, en als je mindere aanleg hebt, meer studeren!

ik weet natuurlijk niet hoeveel jij al studeert, maar iets zegt me, dat je waarschijnlijk wel nog tijd over hebt :)

Sorry ik wil niet zagen, maar tis echt zo :) als je het wil, en je werkt er voor, lukt je het wel, zo niet, straatje zonder einde.

Mvg,
kheb meestal nog tijd over om te studeren maar bij wiskunde raak ik redelijk snel gefrustreerd als het niet lukt

CrazyIvan zei:
*leest OP's onderschrift*

Hmm, met die attitude gade ni ver geraken in 3d design

gelukkig is het niet men levensmotto anders zou ik de moeite niet doen om het te vragen xD

Silmarunya

Legacy Member
Flatline zei:
kheb meestal nog tijd over om te studeren maar bij wiskunde raak ik redelijk snel gefrustreerd als het niet lukt

gelukkig is het niet men levensmotto anders zou ik de moeite niet doen om het te vragen xD

Hmmm... Je kunt niet de moeite opbrengen om de (belachelijk eenvoudige) wiskundevraagstukjes van TSO middelbaar op te lossen, maar je denkt over voldoende motivatie te beschikken een DAE-opleiding te volgen en daarna in een zeer competitieve industrie te gaan werken?

Soit, ik sluit me aan bij de bovenstaande posters: met hard werken zou je er moeten geraken. Blokwerk kan bij basiswiskunde een gebrek aan inzicht grotendeels compenseren.

EternalSilence

Legacy Member
Flatline zei:
Hello

Ik zit momenteel in het 6 middelbaar(tso informaticabeheer) en heb 5 uur wiskunde in de week. Het probleem is dat ik niet zo goed ben in wiskunde en ik ook nooit goed ga zijn voor wiskunde. Ik ben er altijd maar kantje boortje door geweest op de examens. Maar ik zou graag DAE studeren na mijn middelbaar omdat het grafische aspect mij vooral interesseert en ik een voorliefde heb voor games. Het enigste dat me afschrikt is de wiskunde natuurlijk. Ik vraag me dus af of de richting te doen is als je niet zo goed bent in wiskunde of dat je eerder moet wegblijven van deze richting als je niet zo goed bent in wiskunde.

Ik weet niet wat je verwacht.
Maar de meeste van DAE komen uit een TSO richting. (informatica, ICT, ...)
Toch wnnr de opleiding werd opgestart enkele jaren terug.

Vooral het tekenen en het vele programmeren/gebruik maken van 3D software/het halen van deadlines voor je projecten lijkt me wat meer doorslaggevend dan dat je een 18/20 zou scoren op je wiskunde examen.

Fighting Hobbit

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
dit.

In het middelbaar moet je trouwens niet bepaald veel inzicht hebben in wiskunde om erdoor te geraken hoor. U gewoon houden aan de geleerde methodes en al die algoritmes van oplossen gewoon vanbuiten leren. En weten bij welke oefening je die kan gebruiken natuurlijk.


Zelfs in de unief was het grotendeels nog zo (TEW wiskunde)

Eens je echte wiskunde ziet gaat dat niet meer echt op.

Je punt blijft natuurlijk wel overeind, in de zin dat je in de meeste richtingen wiskunde eerder zal leren gebruiken. het is een tool en geen doel, dus een dosis inspanning heb je inderdaad een redelijke kans tot slagen zou ik denken.

Flatline

Legacy Member
Silmarunya zei:
Hmmm... Je kunt niet de moeite opbrengen om de (belachelijk eenvoudige) wiskundevraagstukjes van TSO middelbaar op te lossen, maar je denkt over voldoende motivatie te beschikken een DAE-opleiding te volgen en daarna in een zeer competitieve industrie te gaan werken?

Soit, ik sluit me aan bij de bovenstaande posters: met hard werken zou je er moeten geraken. Blokwerk kan bij basiswiskunde een gebrek aan inzicht grotendeels compenseren.

niet iedereen kan zo goed in wiskunde zijn als jou hé :p

Xeo Pablo

Legacy Member
Die wiskunde is nu niet zo moeilijk, als je gemotiveerd bent geraak je daar wel door. Ik zou eerder schrik hebben van de echte programmer/designer vakken hoor :p

Silmarunya

Legacy Member
Flatline zei:
niet iedereen kan zo goed in wiskunde zijn als jou hé :p

Daar gaat het niet om, ik zeg gewoon dat het geen goed teken is dat je gefrustreerd raakt als het je even moeilijk hebt met de wiskundevraagstukjes van het middelbaar.

Wiskunde, zeker in dergelijke richtingen, is niet zo zwaar dat je er übergetalenteerd voor moet zijn. Met hard werk kom je er wel, maar dat betekent dan wel dat je niet na vijf minuutjes zoeken al een tableflipke mag doen.

Ik zou zeggen: ga ervoor, maar werk hard. Motivatie > talent voor dergelijke vakken.

Stel je eerder de vraag of je de creativiteit en het logisch denkvermogen hebt die nodig zijn voor een richting die informatica en design combineert. De wiskunde zal denk ik niet het grootste probleem zijn - ik heb kenissen in richtingen die informatica nog een pak theoretischer aanpakken dan DAE (TI en dergelijke) en zelfs daar valt de wiskunde prima mee.

Ik ben trouwens geen wiskundig genie hoor :p

Benjamin

Legacy Member
Zoals anderen zeggen, je kunt je beter zorgen maken om je mentaliteit t.o.v. je scholing dan om je gebrek aan talent voor wiskunde. Als je hard werkt...
Dat zit hem niet alleen in het al dan niet hard werken, het gaat er ook om hoe efficiënt je werkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan