Archief - Richtloon bedrijfsrevisor/belastingcontroleur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dzjenes

Legacy Member
Heeft iemand een idee van hoeveel een bedrijfsrevisor of een belastingcontroleur zo ongeveer verdient?
Houd er wel rekening mee dat het echt een bedrijfsrevisor is (erkend door het IBR + universitaire studie gelopen).

Ik heb hier al vaak info over proberen opzoeken maar ik kwam niet echt ver..

Groetjes

Estrebian

Legacy Member
Zoek wat namen op van bedrijfsrevisoren en kijk via de balanscentrale van de Nationale Bank van België naar de jaarrekeningen van hun BVBA :)

HighLow

Legacy Member
Estrebian zei:
Zoek wat namen op van bedrijfsrevisoren en kijk via de balanscentrale van de Nationale Bank van België naar de jaarrekeningen van hun BVBA :)

Is wat moeilijk met management vennootschappen, meestal rapporteren die de brutomarge ipv de omzet.

De brutomarge is het verschil tussen de verkopen en de kosten van de producten, diensten en diverse goederen.

Plutus

Legacy Member
HighLow zei:
Is wat moeilijk met management vennootschappen, meestal rapporteren die de brutomarge ipv de omzet.

De brutomarge is het verschil tussen de verkopen en de kosten van de producten, diensten en diverse goederen.
Daarmee zul je het toch moeten doen vrees ik :p

SyntaX_

Legacy Member
dzjenes zei:
Heeft iemand een idee van hoeveel een bedrijfsrevisor of een belastingcontroleur zo ongeveer verdient?
Houd er wel rekening mee dat het echt een bedrijfsrevisor is (erkend door het IBR + universitaire studie gelopen).

Ik heb hier al vaak info over proberen opzoeken maar ik kwam niet echt ver..

Groetjes
Hoeveel verdient een financieel auditor? | Vacature.com
10 beroepen waarmee je meer dan 5.000 euro verdient | Vacature.com

Het hang ervan af waar je werkt als revisor he. Wekr je bij een big 4 zal dit afhangen van wat je functie is. Als je partner bent zal je wel over de 100.000 zitten. Als manager niet :).

Reverz

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Hoeveel verdient een financieel auditor? | Vacature.com

Het hang ervan af waar je werkt als revisor he. Wekr je bij een big 4 zal dit afhangen van wat je functie is. Als je partner bent zal je wel over de 100.000 zitten. Als manager niet :).
Waar Vacature die cijfers etc vandaan haalt snap ik echt niet. Contact met de klant beperkt en aan de hoge kant van de 1900-2550 range? Bullshit. Mijn zus werkt 2 jaar voor Deloitte, zij staat constant in contact met de klant en voor de rest zit zij niet eens in de buurt van 2400 bruto, laat staan 2550.

Als beginnende auditor verdien je echt rotslecht om eerlijk te zijn. Toch bij Deloitte en bij uitbreiding waarschijnlijk de hele Big 4, dat zijn echt zuiver CV builders. Deloitte is gewoon het prototype van moderne slavernij eigenlijk. De eerste 2 jaar zijn ze daar assistent dan mogen zij hun overuren gelukkig recupereren en dat ook alleen maar sinds 2 jaar geleden omdat men Deloitte op hun vingers getikt had dat niet alle hun werknemers kaderpersoneel kan zijn... vanaf dat ze senior zijn worden ze kader en is dat allemaal voor het bedrijf. Als dat een paar overuren zijn per week, ok dan nog, maar van januari tot mei zijn 55-60u weken standaard + dat ze bij Deloitte leuk lijken te vinden van mensen van Antwerpen helemaal naar het puntje van West-Vlaanderen te sturen terwijl men het kantoor in Kortrijk heeft ook. 1ne klant heeft mijn zus in Sint-Niklaas maar dan krijgt ze doodleuk te horen dat ze haar de week daarop wel naar Limburg zullen sturen anders is ze te vroeg thuis... vorig jaar en dit jaar heeft ze dan wel 8 weken verlof in de zomer ofzoiets maar volgend jaar zal da dus wel steken...

Als je dan ziet waarvoor zij maar gaat werken... natuurlijk is die ervaring goud waard en ga je later in u carriere wel veel meer verdienen maar toch.
Zij heeft na 2 jaar Deloitte bruto nogal wat minder dan ik na 1.5 jaar bij mijn huidige werkgever (ook zonder ervaring en met toekomstpersectief). Het verschil is dat ik recht uit het TSO kom (met een omzwerving in andere sector) en dat zij eerst 4 jaar unief heeft gedaan...

SyntaX_

Legacy Member
Reverz zei:
Waar Vacature die cijfers etc vandaan haalt snap ik echt niet. Contact met de klant beperkt en aan de hoge kant van de 1900-2550 range? Bullshit. Mijn zus werkt 2 jaar voor Deloitte, zij staat constant in contact met de klant en voor de rest zit zij niet eens in de buurt van 2400 bruto, laat staan 2550.

Als beginnende auditor verdien je echt rotslecht om eerlijk te zijn.
Dan is uw zus een collega van mij :). De bruto lonen zijn inderdaad aan de lage kant, maar netto is zit je zeker goed. Ge moet ook die auto in rekening nemen natuurlijk.

Maar dat even buiten kwestie. Het ging hier over de lonen als revisor. Uw zus kan dit nog niet zijn dan 2 jaar he.

Plutus

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Dan is uw zus een collega van mij :). De bruto lonen zijn inderdaad aan de lage kant, maar netto is zit je zeker goed. Ge moet ook die auto in rekening nemen natuurlijk.

Maar dat even buiten kwestie. Het ging hier over de lonen als revisor. Uw zus kan dit nog niet zijn dan 2 jaar he.
Maar na 2 jaar (en dus 2x opslag in principe) nog niet eens in de buurt van 2400 bruto zitten, dat kan toch niet? Oftewel heeft men mij vanalles voorgelogen maar dat zou me ook verbazen.
Reverz zei:
Als je dan ziet waarvoor zij maar gaat werken... natuurlijk is die ervaring goud waard en ga je later in u carriere wel veel meer verdienen maar toch.
Zij heeft na 2 jaar Deloitte bruto nogal wat minder dan ik na 1.5 jaar bij mijn huidige werkgever (ook zonder ervaring en met toekomstpersectief). Het verschil is dat ik recht uit het TSO kom (met een omzwerving in andere sector) en dat zij eerst 4 jaar unief heeft gedaan...
Je haalt het natuurlijk zelf wel aan, de ervaring is goud waard en dat is imo belangrijker dan het brutoloon. En de nadelen van de job ken je in principe op voorhand :p

SyntaX_

Legacy Member
Manu zei:
Maar na 2 jaar (en dus 2x opslag in principe) nog niet eens in de buurt van 2400 bruto zitten, dat kan toch niet? Oftewel heeft men mij vanalles voorgelogen maar dat zou me ook verbazen.

Uw opslag is in functie van uw rating ( 0 - 5, ik heb geen weet dat iemand 4.5 of 4 heeft gekregen en onder 3 vliegt ge normaal gezien buiten). Ge krijgt een bepaald percentage in fucntie van deze rating (de index wordt hier dan we lafgetrokken). Ik weet van mensen met een 3.5 dat ze 6% (€120) opslag hebben en mensen met een 4 dat ze 7.5% (€150) opslag hebben. Naar wat ik heb gehoord is dit aan de lage kant, veel mensen zagen over de lage opslag dit jaar. Maar aangezien uw opslag het hoogste is naar uw senior jaar wegens verlies van overuren denk ik wel dat ge aan de 2400 zult zitten 'aangezien 2.150 + 7,5% = 2.311 . Daarnaast gaan uw netto vergoedingen ook omhoog hé.

Plutus

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Uw opslag is in functie van uw rating ( 0 - 5, ik heb geen weet dat iemand 4.5 of 4 heeft gekregen en onder 3 vliegt ge normaal gezien buiten). Ge krijgt een bepaald percentage in fucntie van deze rating (de index wordt hier dan we lafgetrokken). Ik weet van mensen met een 3.5 dat ze 6% (€120) opslag hebben en mensen met een 4 dat ze 7.5% (€150) opslag hebben. Naar wat ik heb gehoord is dit aan de lage kant, veel mensen zagen over de lage opslag dit jaar. Maar aangezien uw opslag het hoogste is naar uw senior jaar wegens verlies van overuren denk ik wel dat ge aan de 2400 zult zitten 'aangezien 2.150 + 7,5% = 2.311 . Daarnaast gaan uw netto vergoedingen ook omhoog hé.
Dat sluit al meer aan bij wat mij uitgelegd is. Het is dus niet zo slecht als het leek aan de hand van de uitleg hierboven :)

SyntaX_

Legacy Member
Manu zei:
Dat sluit al meer aan bij wat mij uitgelegd is. Het is dus niet zo slecht als het leek aan de hand van de uitleg hierboven :)

Ik zal in september van een 1.630 naar boven de 1.700 netto gaan denk k. (Met lunch allowance in natuurlijk) en ik ben hier tevreden mee. Kben benieuwd naar die loonfiche eigenlijk.

Reverz

Legacy Member
Right ik was effe vergeten dat ze haren opslag en nieuwen auto pas vanaf september krijgt... ook zo weer trukken van de foor :p. Statutair wel al senior zijn maar de vergoeding komt pas in september, overuren tellen uiteraard wel al niet meer mee.

SyntaX_

Legacy Member
Reverz zei:
Right ik was effe vergeten dat ze haren opslag en nieuwen auto pas vanaf september krijgt... ook zo weer trukken van de foor :p. Statutair wel al senior zijn maar de vergoeding komt pas in september, overuren tellen uiteraard wel al niet meer mee.
Dat is inderdaad waar. Das 2 maand overuren voor nix.
Maar veel overuren klopt ge nu toch ook ni in de vakantie. Ze heeft wss toch genoeg recup staan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan