Pikok
Legacy Member
Hallo iedereen.
Allereerst klein beetje achtergrond.
Ik heb 3 jaar in Ierland gewerkt, full time, en heb daar zelf in juni 2012 ontslag genomen om weer terug naar Belgie te gaan.
Sinds 1 augustus 2012 ben ik in Belgie tewerk gesteld.
In de periode dat ik niet was tewerk gesteld, heb ik niet gedopt (alhoewel ik hier recht op had). Ik weet niet of dat relevant is, maar bon.
Volgens mijn huidige werkgever zijn er momenteel 2 mogelijkheden:
- niet betaalde vakantie opnemen.
- betaalde vakantie opnemen, maar dan door middel van die nieuwe wet waar het van mijn dubbel vakantiegeld voor 2013 afgetrokken wordt.
Ik zou graag een aantal dagen vrijaf nemen tijdens de kerstperiode, voor logische redenen.
Zoals ik het momenteel begrijp doe ik dit of onbetaald, of financieer ik mijn eigen vakantie door in het jaar 2013 minder vakantiegeld te krijgen.
Is het op geen enkele manier relevant dat ik reeds gewerkt heb in Ierland voor een langere periode? Als ik hierdoor recht op dopgeld heb, vroeg ik me af of dit ook geen impact kan hebben bij vakantie opnemen.
Worst case scenario neem ik wel onebetaald vrijaf, maar wil dit vermijden indien mogelijk.
Any ideas?
Edit: Ook wat gevonden over "Jeugdvakantie"..
Ik ben afgestudeerd juni 2009, ben dan in Ierland in oktober 2009 beginnen werken, heb geen enkele dag in Belgie gewerkt tot augustus 2012.
Heb ik dan nog recht op deze jeugdvakantie of niet?
Officiele informatie is hier zo onduidelijk in, dat ik niet zeker ben.
http://www.rva.be/d_opdracht_jeugd/regl/werknemers/SubcontentNL.htm
Allereerst klein beetje achtergrond.
Ik heb 3 jaar in Ierland gewerkt, full time, en heb daar zelf in juni 2012 ontslag genomen om weer terug naar Belgie te gaan.
Sinds 1 augustus 2012 ben ik in Belgie tewerk gesteld.
In de periode dat ik niet was tewerk gesteld, heb ik niet gedopt (alhoewel ik hier recht op had). Ik weet niet of dat relevant is, maar bon.
Volgens mijn huidige werkgever zijn er momenteel 2 mogelijkheden:
- niet betaalde vakantie opnemen.
- betaalde vakantie opnemen, maar dan door middel van die nieuwe wet waar het van mijn dubbel vakantiegeld voor 2013 afgetrokken wordt.
Ik zou graag een aantal dagen vrijaf nemen tijdens de kerstperiode, voor logische redenen.
Zoals ik het momenteel begrijp doe ik dit of onbetaald, of financieer ik mijn eigen vakantie door in het jaar 2013 minder vakantiegeld te krijgen.
Is het op geen enkele manier relevant dat ik reeds gewerkt heb in Ierland voor een langere periode? Als ik hierdoor recht op dopgeld heb, vroeg ik me af of dit ook geen impact kan hebben bij vakantie opnemen.
Worst case scenario neem ik wel onebetaald vrijaf, maar wil dit vermijden indien mogelijk.
Any ideas?
Edit: Ook wat gevonden over "Jeugdvakantie"..
Ik ben afgestudeerd juni 2009, ben dan in Ierland in oktober 2009 beginnen werken, heb geen enkele dag in Belgie gewerkt tot augustus 2012.
Heb ik dan nog recht op deze jeugdvakantie of niet?
Officiele informatie is hier zo onduidelijk in, dat ik niet zeker ben.
http://www.rva.be/d_opdracht_jeugd/regl/werknemers/SubcontentNL.htm
.