EERST vragen aan uw mutualiteit of je deeltijds kan starten. Zij gaan u dan een schriftelijke toelating bezorgen. Niet zomaar zelf op eigen houtje gaan werken terwijl je nog op uitkering staat want dan ben je feitelijk in het zwart aan het werken (uitkering + loon) want je geeft je inkomen niet aan. Dubbel inkomen... En dat komt sowieso uit ...
Gans uw uitkering ga je niet verliezen door deeltijds te gaan werken, of je moet voor die deeltijdse activiteit al een schoon inkomen hebben. Uw uitkering wordt berekend op basis van uw loon van uw deeltijdse activiteit.
Let wel, dat systeem is in het leven geroepen om geleidelijk aan om terug volledig op de arbeidsmarkt te komen. In de meeste gevallen zal de adviserende geneesheer u max. de helft van de uren laten presteren dan dat je vroeger voltijds deed. Bv 20 uren max als je voltijds 40 uren werkte.
Zitten rekenen hoeveel uren je precies mag gaan werken om totaal geen uitkering te gaan verliezen ruikt naar profiteren van de staat. (extra inkomen + uw ganse uitkering).